PDA

View Full Version : Endre Eurobonusbillett

MD11
03-02-2008, 13:33
God søndag fra TRD:D

Jeg lurer på følgende:

Er det mulighet for og endre en bonusbillett på avreisedagen? Vedkommende skal fly OSL-TRD kl 1900 men drar til OSL nå for og prøve å booke om og komme seg hjem tidligere. Noen muligheter for dette ved å henvende seg i SK skranken på OSL?

TG923
03-02-2008, 13:40
• Forutsatt at poengene fremdeles er gyldige (dvs. at utgåtte poeng ikke kan brukes om igjen) kan ombooking gjøres frem til én (1) arbeidsdag før bruk av bonuspoeng, mot serviceavgift.

http://www.sas.no/upload/SAS%20Norway/EuroBonus/Medlemsinformasjon/eb_cond_nov04_NO.pdf

MD11
03-02-2008, 13:50
Da går det ikke med andre ord.....

MD11
03-02-2008, 15:58
Fikk telefon fra OSL, han fikk reise kl 17 i stedet for kl 19. Flott service av SAS:D Vi takker og bukker!

darkcho
11-01-2013, 09:26
Kjapt spm. Har booket en tur til New York denne sommeren, bookingen er med SAS. Utreise på C, hjemreise på M.

Er det noen som vet om det går an å endre ene personen som reiser? Jeg skal fortsatt reise selv, men følge skal forandres, om det lar seg gjøre :)

Spm 2: Om det ikke lar seg gjøre, er det da bare til å kansellere via tlf og få den samme booket igjen med ny personalia mens jeg har dragen på telefonen?

Discus
11-01-2013, 09:44
En slik endring er litt komplisert så tvilsomt om du får gjort det på nett (er jo bare å prøve). Men en slik endring er teknisk mulig, ved at SAS deler bookingen i to og endrer den ene så du ikke mister setene.

Det du ikke bør gjøre er å kansellere bookingen og booke på nytt, det er ikke sikkert de setene du frigir går tilbake som awardseter!

darkcho
11-01-2013, 09:48
Har testet online, men der er det kun snakk om å endre datoer slik jeg ser det.

Edit: Etter litt kø kom jeg igjennom. SAS fikser det via telefon, koster 150kr å gjøre det.

Chriscross
11-01-2013, 11:23
Har testet online, men der er det kun snakk om å endre datoer slik jeg ser det.

Edit: Etter litt kø kom jeg igjennom. SAS fikser det via telefon, koster 150kr å gjøre det.

Har du EBG kan du skrive til costumer service og få tilbake gebyret er min erfaring. Vi burde nesten hatt et ferdig skriv her på forumet for å få gjort dette.

darkcho
11-01-2013, 13:16
Takk for tipset, men er nok kun basic :(

Hypern
07-07-2014, 12:50
Noen som vet hva reglene er her? Jeg har en bonusreise til LYR som jeg må endre på, denne ble kjøpt under en kampanjeperiode i mai dvs 10.000 poeng t/r i Plus. Men når jeg nå skal endre denne blir jeg nå avkrevd for opprinnelig pris, er det ikke da mulig å endre innafor samme "bookingklasse" uten å betale ekstra i poeng når reisen først er betalt med poeng - om dere skjønner hva jeg mener da.

Orbiter
07-07-2014, 13:14
Generelle terms&conditions på EB-kampanjer har med "Reservations cannot be changed after booking period is over, then normal award price applies."

Sjekket dette spesielt ifbm med en sas-kampanje tidligere i år, så jeg droppet å bruke kampanjen fordi det trolig kom til å ende med endring eller avbestilling.

http://www.sas.no/eurobonus/tilbud-og-nyheter/poengrabatt/Conditions/

Hypern
07-07-2014, 13:16
Generelle terms&conditions på EB-kampanjer har med "Reservations cannot be changed after booking period is over, then normal award price applies."

Sjekket dette spesielt ifbm med en sas-kampanje tidligere i år, så jeg droppet å bruke kampanjen fordi det trolig kom til å ende med endring eller avbestilling.

http://www.sas.no/eurobonus/tilbud-og-nyheter/poengrabatt/Conditions/

Ugh da får jeg bare bite i det sure eplet og avbestille turen eller noe.

longyear
07-07-2014, 15:01
Har òg fått beskjed om det samme, men billettane eg bestilte i samband med innanlandskampanjen no sist (innanlands i sommar til halv poengpris) har eg endra to gonger allereie. Den største fordelen er uansett høvet til å avbooke heile turen..

Peppep
08-07-2014, 03:23
Noen som vet hva reglene er her? Jeg har en bonusreise til LYR som jeg må endre på, denne ble kjøpt under en kampanjeperiode i mai dvs 10.000 poeng t/r i Plus. Men når jeg nå skal endre denne blir jeg nå avkrevd for opprinnelig pris, er det ikke da mulig å endre innafor samme "bookingklasse" uten å betale ekstra i poeng når reisen først er betalt med poeng - om dere skjønner hva jeg mener da.
Prøver du å endre på nett eller telefon? Hvis de nye datoene er innenfor den originale reiseperioden hadde jeg prøvd lykken et par ganger over telefonen. Både fordi det kanskje ikke legges merke i det hele tatt og går rett gjennom, og for å kunne argumentere for å beholde prisen hvis de sier noe annet.

Hypern
08-07-2014, 10:43
Prøver du å endre på nett eller telefon? Hvis de nye datoene er innenfor den originale reiseperioden hadde jeg prøvd lykken et par ganger over telefonen. Både fordi det kanskje ikke legges merke i det hele tatt og går rett gjennom, og for å kunne argumentere for å beholde prisen hvis de sier noe annet.

Dette var online, så får kanskje prøve 05400.

Flight Cancelled
08-07-2014, 11:37
Har òg fått beskjed om det samme, men billettane eg bestilte i samband med innanlandskampanjen no sist (innanlands i sommar til halv poengpris) har eg endra to gonger allereie. Den største fordelen er uansett høvet til å avbooke heile turen..
Jeg måtte betale 10k EBp når jeg byttet datoer på en tur kjøpt med 17. mai tilbudet...

longyear
08-07-2014, 13:02
Jeg måtte betale 10k EBp når jeg byttet datoer på en tur kjøpt med 17. mai tilbudet...
Oi.. På nett eller telefon? Eg prøvde (begge gangane) iherdig å få det til online, men måtte til slutt ringe inn og få det fiksa der - og det vart ikkje sagt eller trekt noko ekstra i samband med reisa då.

Det kjipe er at eg no berre treng returbilletten, og for å endra bookingen til det ville dei ha 1000 poeng ekstra..

Flight Cancelled
08-07-2014, 15:11
Oi.. På nett eller telefon? Eg prøvde (begge gangane) iherdig å få det til online, men måtte til slutt ringe inn og få det fiksa der - og det vart ikkje sagt eller trekt noko ekstra i samband med reisa då.

Det kjipe er at eg no berre treng returbilletten, og for å endra bookingen til det ville dei ha 1000 poeng ekstra..
Det var på nett.

I etterpåklokskapens lys, burde jeg kanskje ha ringt...

longyear
09-07-2014, 12:39
Sånn heilt apropos endring av bonusbillettar. Korleis er det å endre reisa etter at turen er i gang - t.d. fly frå BGO til LYR på fredag med retur på måndag, kan eg då på sundag, (kravet om å gjere dette innan 24 timar før avreise gjer seg vel framleis gjeldande), endre denne billetten til ein annan dato?

TG923
09-07-2014, 15:20
Etter påbegynt reise - Bonuspoeng kan ikke tilbakeføres etter at en EuroBonus reise er påbegynt, og returreisen kan ikke ombookes eller refunderes.

http://www.sas.no/eurobonus/om-eurobonus/Medlemsvilkar/

longyear
09-07-2014, 16:01
Etter påbegynt reise - Bonuspoeng kan ikke tilbakeføres etter at en EuroBonus reise er påbegynt, og returreisen kan ikke ombookes eller refunderes.

http://www.sas.no/eurobonus/om-eurobonus/Medlemsvilkar/

Takk for svar! Det var det eg trudde - men nokon er betre på å lesa vilkår enn meg. Grunnen til at eg spurte var at ein kompis av meg gjorde det når me var på ferie i fjor, men då var det truleg eit anna * A-bonusprogram.

Peppep
10-07-2014, 03:49
Dette var online, så får kanskje prøve 05400.
Gikk det bedre der?

Hypern
11-07-2014, 09:08
Gikk det bedre der?

Har ikke fått prøvd enda, skal prøve i kveld eller no. :)

Hypern
13-07-2014, 16:22
Jeg endra via telefon, det ble belasta 10000 poeng til. De nevnte ikke et ord om det da... :cry: Lurer på om jeg bare skal avbestille hele greia da.
Men har også sendt inn en klage til SAS for å se hva dem faktisk sier. De burde jo nevne dette per telefon.

view
13-07-2014, 18:53
De burde definitivt ha nevnt det på telefon, men dessverre har SAS kundeservice inkl EB blitt kraftig svekket etter de siste års sparerunder. Det er variabelt om man treffer på kompetente mennesker, litt avhengig av når man ringer. Regner med dette går automatisk på vanlig poengpris uten at callcenter gjør noe, så det kan være personen du snakket med ikke visste om det en gang.

Jeg har jeg gjort det samme selv og blitt charget ekstra iht til gjeldende poengpris, selv syntes jeg ikke dette er urimelig siden det står klart og tydelig i vilkårene.

Hypern
19-07-2014, 10:06
Hm update - ble nå oppringt av SAS på en lørdag av alle dager hvor de sa at de ville tilbakeføre 10k poeng. Det må jeg si er service.

darkcho
25-07-2014, 14:34
Hei!

Har familie som benyttet seg av et tilbud til 10 000poeng t/r CPH. Nå vil de gjerne reise dagen før det som er booket. Spm er om denne reisen kan endres til samme poengpris, eller må de nå betale fullpris?

fluxie
25-07-2014, 14:59
Må i utgangspunktet nå betale fullpris. Dette fikk jeg erfare når jeg ville bytte til en tidligere avgang noen dager i forveien.

darkcho
25-07-2014, 15:18
Ja ok, takk for kjapt svar!

Dash
20-08-2014, 22:39
Vist man booker en EB reise i PLUS. Kan man da ta ett tidligere fly hjem når man sjekker inn?

RedLine
21-08-2014, 00:17
Vist man booker en EB reise i PLUS. Kan man da ta ett tidligere fly hjem når man sjekker inn?

"Beste pris" EB billett sine vilkår sier at en påbegynt reise ikke kan endres på, uavhengig om det er Plus eller Go. Erfaringen er at hvis du spør i service senteret så er det greit for dem hvis det er ledig plass, men det kommer helt an på hvem du treffer på. Altså ingen "rett" til å ta en tidligere flight.

"Beste tilgjengelighet" EB Billett kan du endre påbegynt reise som det skulle passe deg så lenge du reiser i Plus.

Dash
21-08-2014, 06:32
"Beste pris" EB billett sine vilkår sier at en påbegynt reise ikke kan endres på, uavhengig om det er Plus eller Go. Erfaringen er at hvis du spør i service senteret så er det greit for dem hvis det er ledig plass, men det kommer helt an på hvem du treffer på. Altså ingen "rett" til å ta en tidligere flight

Ok. Har selvsagt lest dette. Men lurte på om man fikk spørsmål om å bytte flight ved OlCI, slik man gjør når man har en vanlig Plus billett. Vist jeg har forstått riktig, så fører ikke endring av Plus billett ved OLCI til at ny e-ticket må utstedes. Derav lurte jeg på om same day change regnes som den type endring som nevnes over. Noen som har prøvd å endre en Plus EB billett ved OLCI?

Glean EBG
11-09-2014, 09:25
Hvor sent kan man endre en EB billett? kan den endres en time før avgang?

Eriksan
11-09-2014, 09:42
Hvor sent kan man endre en EB billett? kan den endres en time før avgang?

Kan endres/kanselleres inntil 24 timer før utreisen, etter det er hele billetten låst. Har lest i en annen tråd her inne at det ikke nødvendigvis er 24 timer før, men holder å gjøre det dagen før, altså innen midnatt.

TommyL
11-09-2014, 10:14
Før midnatt har jeg fått beskjed om tidligere. Evt før kundeservice stenger dagen før, for de uten status.

Robbiedeluxe
21-09-2014, 18:51
Godtfolk, det finnes én sak jeg ikke helt skjønner.

Vi vet at bl.a. Lufthansen slipper First-seter 14 dager før avreise, så si at jeg klarer å snappe opp to slike stoler på utreise men at det bare finnes C-tilgjengelighet hjem. Jeg vet at reglene tillater å endre en booking (fra C til F i dette tilfelle), før avreise -- men hva hvis F åpner mens jeg er på tur? Vil EuroBonus kunne endre hjemreisen min fra C til F? Jeg har jo betalt for F tur/retur...

Klarer ikke helt å finne/søke frem disse reglene.

Glean EBG
21-09-2014, 19:44
Mener å huske at reisen ikke kan endres etter den er påbegynt.

TommyL
21-09-2014, 19:52
Går ikke. Det er derfor man heller bør bestille to enkeltreiser, men det koster jo litt ekstra da...10% er det vel.

chrisljo
21-09-2014, 20:16
Går ikke. Det er derfor man heller bør bestille to enkeltreiser, men det koster jo litt ekstra da...10% er det vel.

20%, og ikke en mulighet hvis man planlegger å bruke Amex Companion Ticket.

hurvert
28-02-2015, 07:07
Er det mulig å endre eller å få igjen eurobonuspoengene om man ikke benytter reisen ?

Journal
28-02-2015, 08:52
Ja. Om du kansellerer reisen får du tilbake alle poengene i tillegg til utlegg for skatter og avgifter. Det er ei forutsetning at reisa ikke er påstarta.

hurvert
28-02-2015, 09:24
Ja. Om du kansellerer reisen får du tilbake alle poengene i tillegg til utlegg for skatter og avgifter. Det er ei forutsetning at reisa ikke er påstarta.

Flott... takk for info :)

chrisljo
28-02-2015, 11:00
Er det mulig å endre eller å få igjen eurobonuspoengene om man ikke benytter reisen ?

Opptill 24 timer før første segment er det fri avbestilling og endring (i praksis midnatt dagen før for gull og når vanlig EB telefon stenger for andre). Etter det er det ingen endring eller avbestilling, kun refusjon av eventuelle skatter.

TG923
28-02-2015, 20:56
Og forutsetningen for å få igjen poengene på kontoen er også at de ikke har gått ut på dato etter at reisen ble bestilt

Helimaf
25-04-2015, 19:44
Hei

Jeg bestilte fly SVG-OSL med poeng rundt klokken 11 idag. Avgangen er imorgen
rundt klokken 18.

Spørsmålet er:

Hvis jeg avbestiller nå ikveld, får jeg refundert alt, eller gjelder andre regler
for EB-billetter?

Blir ikke klok på Sas sin egen FAQ og Sas har stengt telefonen, så det er derfor jeg spør her inne.

Takker for tilbakemelding!

Martin
25-04-2015, 20:24
Tickets and offers can be cancelled up to one (1) business day before they should have been used and valid points transferred back to the paying members EuroBonus account.

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=131583

Siden hverken i dag eller i morgen er en "business day" kan det dessverre se ut som om poengene dine er tapt.

kekker
26-04-2015, 20:34
Siden jeg ikke finner den tråden jeg leter etter, er det slik at man kan avbestille bonusbiletter en arbeidsdag før avreise.

Jeg skal i et bryllup til sommeren, som er rimelig tett etter termin, så det er ikke utenkelig at jeg må avbestille,

kekker
26-04-2015, 21:27
En litt annen vri, hva gjelder om man vil avbestille en billett, som er delbetalt med poeng, igjennom f.eks appen/nettside..
Er alt av penger/poeng tapt om man må avlyse en slik reise?

Martin
26-04-2015, 21:43
En litt annen vri, hva gjelder om man vil avbestille en billett, som er delbetalt med poeng, igjennom f.eks appen/nettside..
Er alt av penger/poeng tapt om man må avlyse en slik reise?

Om man velger "Best tilgjengelighet", så gjelder samme regler som om billetten var booket for penger. Mao. neppe veldig fleksibel og kansellerbar om den var billig i utganspunktet.

Basse-HAU
26-04-2015, 22:56
EB bilett eneveldig fleksibel og kan avbestilles innen 24 timer før avreise og man får poeng tilbake på konto. Avgifter må man vel purre på som normalt.

https://www.sas.no/kontakt/kontakt/kontaktskjema/avboka/EB_tkt/

robertaas
04-06-2015, 13:00
Ser at det fortsatt er flom i Houston og mere regn er varslet. Går det greit å få pengene og poengene tilbake fra bonusturer? Ser ut til at jeg bør planlegge planlegge å reise et annet sted den langhelgen

RedLine
04-06-2015, 13:09
Ser at det fortsatt er flom i Houston og mere regn er varslet. Går det greit å få pengene og poengene tilbake fra bonusturer? Ser ut til at jeg bør planlegge planlegge å reise et annet sted den langhelgen

Poengene kommer umiddelbart, pengene tar et par virkedager.

robertaas
04-06-2015, 16:24
Poengene kommer umiddelbart, pengene tar et par virkedager.
Er det noen tidsfrist før reise for å gjøre dette? Kan ikke se noe slikt.

Og takk for oppdatering Klette.

RedLine
04-06-2015, 16:30
Er det noen tidsfrist før reise for å gjøre dette? Kan ikke se noe slikt.

Og takk for oppdatering Klette.

Reisen må vel senest avbestilles 24t før avreise (i praksis dagen før)

LN-FHU
05-06-2015, 09:59

Du vil ikke få poengene tilbake dersom det er poeng som er "utgått" på dato.....Bare et lite obs ;)

Are G
07-06-2015, 18:33
Delvis off-topic, hva om man betaler avgifter med en voucher. Dør pengene da?

mckvakk
30-03-2016, 23:52
Skal over til stavanger i slutten av april for å rusle opp Preikestolen.

Planen er å reise oppover med et fly som har avreise to timer etter jeg er ferdig på jobb, noe som stort sett skal holde ganske greit, men det er en ørliten sjanse for at jeg blir forsinket på jobb, billetten kan visst ombookes gratis innen 24 timer før avreise, men hvis jeg ringer de.. la oss si fire timer før avreise, vil jeg da få noe som helst hjelp med ombooking (mot gebyr f.eks), eller er hele reisen tapt? Jeg har dessverre bare et sølvfarget bonuskort, så er nok ikke så mye hjelp der tipper jeg

Martin
30-03-2016, 23:57
Senest 24 timer før:

Awards can be re-booked up to 24 hours before departure, provided that the points used to pay the booking have not expired. The price at the time of re-booking will apply (if the price has decreased since the time of original booking the difference will be refunded, if the price has increased the member must pay the difference). Re-booking fees may apply.

http://www.sas.no/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/

mckvakk
31-03-2016, 00:00
Da får jeg bare håpe jeg ikke blir forsinket :)

chrisljo
31-03-2016, 10:14
Senest 24 timer før:

http://www.sas.no/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/

Som i praksis har vist seg å være 2359 dagen før (hvis du har tilgang til gullinjen), uten at det endre noe i denne sammenhengen.

grove
03-04-2016, 07:47
Booket en t/r Osl-Hkg i plus på salget i mars.
Ser ut til at jeg må flytte reisen en uke, noen som vet om jeg da må ut med 20 000 ekstra for å fortsatt kunne reise i plus da?
Mulig en av barna vil være med, så om det blir å booke en billett til, er vel salgsprisen long gone?

hifiman
03-04-2016, 08:58
Booket en t/r Osl-Hkg i plus på salget i mars.
Ser ut til at jeg må flytte reisen en uke, noen som vet om jeg da må ut med 20 000 ekstra for å fortsatt kunne reise i plus da?
Mulig en av barna vil være med, så om det blir å booke en billett til, er vel salgsprisen long gone?
Skal vel være mulig å flytte dato fram ti , vet ikke om dette stemmer
men du må vel betale differansen mellom salgspris og ordinær pris dessverre .. ta kontakt med sas

grove
04-04-2016, 08:46
Tok kontakt via chaten, og der fikk jeg beskjed om at jeg kunne endre så fremt det er ledige plasser. Kun kostnad på 150,-

amund78
26-06-2017, 22:39
Har bestilt 2 Plus-billetter for Eurobonus-poeng BGO-OSL-LPA t/r i desember. Når jeg åpner reiseruten i SAS-appen, ser jeg nå at siste leg, OSL-BGO, på returen 9/12 er kansellert, og at vi har fått nytt fly som går fra Oslo 5 minutter etter at flyet fra LPA lander. Dette er siste fly OSL-BGO denne kvelden. Dette vil jo selvfølgelig ikke fungere.

Ved tidligere ruteendringer på bonusbilletter har SAS vært vanskelige, og kun tilbudt meg alternative avganger hvor det fortsatt er ledige bonusbilletter. Kan jeg kreve ombooking til en annen avgang LPA-BGO hvor det ikke finnes flere tilgjengelige billetter i bookingklassen for bonusbilletter - eller har SAS rett i at jeg må forholde meg til hvor de har tilgjengelige bonusbilletter?

GF1
01-11-2017, 12:24
I reglene til Eurobonus finner jeg følgende:

- Tickets and offers can be cancelled up to one (1) business day before they should have been used and valid points transferred back to the paying members EuroBonus account.

Vår flyvning starter i morgen 2/11 klokken 13:50. Må den eventuelt avbestilles før klokken 13:50 i dag? Jeg er usikker på begrepet "one business day before".

Jeg kan legge til at saken er aktuell fordi jeg ikke får svar fra Widerøe på et spørsmål om helse. Og det vil være surt å betale for billettene hvis det skulle vise seg at vi ikke får reise.

MCO-WDW
01-11-2017, 12:50
12 timer før avreise.
Men da må du ringe.
24 timer online.

Eirik
01-11-2017, 13:40
I reglene til Eurobonus finner jeg følgende:

- Tickets and offers can be cancelled up to one (1) business day before they should have been used and valid points transferred back to the paying members EuroBonus account.

Vår flyvning starter i morgen 2/11 klokken 13:50. Må den eventuelt avbestilles før klokken 13:50 i dag? Jeg er usikker på begrepet "one business day before".
.

Innen midnatt dagen før. :)

chrisljo
01-11-2017, 18:22
Innen midnatt dagen før. :)

Det er min erfaring også.

GF1
01-11-2017, 19:58
Takk for svarene! Kjekt å vite til eventuelle senere anledninger.

Widerøe har løst saken ved at mine opplysninger om nødvendige hjelpemidler er lagt inn i min bestilling. Og nå har vi sjekket inn på nett og gleder oss til å få se Bergen i pent vær i morgen - før det begynner å regne igjen.

eisa01
30-08-2019, 19:47
Hvor skal man ringe for å booke/endre Star Alliance award-billetter?

Skulle bestille online i går, men fikk teknisk feil med beskjed om å prøve igjen eller kontakte per telefon. Prøvde i flere browsere, men funket fortsatt ikke.

Ringte kundesenter-nummeret i går kveld som var i SAS-appen hvor de først prøvde å si jeg måtte kontakte Amex for å booke (har ikke Amex), men før de så kunne booke når jeg forklarte problemet.

Når jeg ringte tidligere i dag kom jeg til det norske kundesenteret som sa jeg måtte ringe etter kl 1900 for å komme til de som kunne endre award-billetten

Forøvrig er eneste grunnen til at jeg må endre at availability var forskjellig i online-systemet og på telefon. Det var alltid mer enn 5 billetter igjen på avgangene jeg så på, så lite trolig at det skyldes at jeg var "inne" i bookingprosessen

Fees var også forskjellig fra telefon til online, faktisk noen hundrelapper billigere

LN-MOW
30-08-2019, 20:22
SAS-poeng: SAS Eurobonus. Er det et annet program, må du ringe det selskapets bookingtjeneste. Kun selskapet som du tjener poeng hos som har tilgang til din konto.

eisa01
30-08-2019, 20:38
Jeg har SAS Eurobonus og ringte SAS kundeservice, så det er ikke problemet :)

ToreD
30-08-2019, 22:09
Noen ganger er SAS kundeservice litt...ja...
Men skal du bruke, eller har booket med Eurobonus er det SAS kundeservice du skal snakke med. Frem til 19 for de uten gull/diamond eller 24/7 for de som har det. Noen ganger er det lurt å ta agentrouletten og ringe opp med en gang igjen...

Sent from my iPhone using Tapatalk

eisa01
30-08-2019, 23:07
Kom igjennom igjen, de fikk ingenting opp som ledig på dagene jeg kunne endre til, selv om online-bookingen fortsatt sier det er ledig :/

edit: ANA som jeg brukte før for å sjekke slikt viser nok det samme som kundeservice ser, ihvertfall ikke noe ledig der :)

PSC TOS
04-04-2021, 09:30
Mulig det har blitt spurt om før, men tråden er altfor lang..

Er det ikke mulig å endre bonusbilletter på nett? Får opp valget om å endre, og velger ny avgang, men det er ikke mulig å trykke på «NESTE» når flyene er valgt og det står ny totalsum av poeng.

Syns det var litt rart at det ikke bare står differansen på poeng. For om de skal trekke ny totalsum og deretter refundere det jeg tidligere har betalt, så har jeg jo ikke så mye på kontoen.

Trent600
05-04-2021, 10:57
Syns det var litt rart at det ikke bare står differansen på poeng. For om de skal trekke ny totalsum og deretter refundere det jeg tidligere har betalt, så har jeg jo ikke så mye på kontoen.

Er dessverre slik at du må ha nok poeng på konto for å endre selv, så eneste mulighet er vel å ta kontakt med kundeservice slik at de kan endre for deg.

Bacardi
18-07-2021, 16:45
Hei,

Jeg prøver å kansellere en poengflight, men får ikke dette opp som valg (kan kun endre). Jeg får ikke poengene igjen, men tenkte det er greit å gi SAS beskjed så de kan selge setet. Kanskje få en 20-kroning refundert i skatter/avgiter. Er tanken at jeg må ringe inn, eller pleier folk bare å ikke møte opp? Og hvorfor er ikke dette et valg på sas.no? (Det er ikke aktuelt å stå i telefonkø for dette).

DCHalvorsen
18-07-2021, 18:01
Hei,

Jeg prøver å kansellere en poengflight, men får ikke dette opp som valg (kan kun endre). Jeg får ikke poengene igjen, men tenkte det er greit å gi SAS beskjed så de kan selge setet. Kanskje få en 20-kroning refundert i skatter/avgiter. Er tanken at jeg må ringe inn, eller pleier folk bare å ikke møte opp? Og hvorfor er ikke dette et valg på sas.no? (Det er ikke aktuelt å stå i telefonkø for dette).

Jeg fikk faktisk kansellert en poengflight tidligere i sommer. Det skjedde på telefon i morgentimene og innen lunsj samme dag var poengene tilbake på konto. Avgiftspengene kom på konto i løpet av en uke. Akkurat der ble jeg veldig imponert over SAS.

Eirik
20-07-2021, 22:50
Hei,

En får poengene igjen hvis avbestiller før midnatt dagen før avgang, så sant ikke de er utgått da.
Enig, det burde selvsagt være mulig å avbestille dette online.

LN-TIB
06-08-2021, 12:29
Forsøker å avbestille en EB billett søndag, men blir sendt over til classic.sas med melding om bad gateway. Noen steder man kan sjekke om de sliter, eller bare ikke vil at jeg skal be om refusjon?

Kom litt videre men da kom dette opp:

Pardon Our Interruption
As you were browsing something about your browser made us think you were a bot. There are a few reasons this might happen:

You're a power user moving through this website with super-human speed.
You've disabled cookies in your web browser.

Ikke hver dag jeg blir tatt for å gjøre ting i super-human speed :D

view
07-08-2024, 19:47
Jeg kjørte en LH F tur forrige helg, endring er fortsatt tillatt innen 24 timer så hvis du booker en business tur mer enn 4 dager før så kan du ringe inn og endre til F 1-2 dager før eller når det slippes.

Noe humbug SAS har innført nylig, trolig forsøk på å skalke lukene for F reiser, det koster vel EB noen ekstra kroner.

vbirk
08-08-2024, 09:59
Dette må være nytt for i vinter booket jeg tur til Mexico på mindre enn to døgn fra bestilling til avreise og det gikk fint.

Ja, f eks i påsken var det uproblematisk å om så booke for samme kveld. Sært.

LN-TIB
13-08-2024, 21:19
Forsøker å booke om en bonusbillett til et senere reisetidspunkt. Er ikke reise før fredag, men får feilmelding "The system is unable to provide the miles cost for your trip (7068 - 2808)" Noen som kjenner til dette? Kan det skyldes at billetten er bestilt med poeng som nå er gått ut?

TG923
14-08-2024, 00:58
Forsøker å booke om en bonusbillett til et senere reisetidspunkt. Er ikke reise før fredag, men får feilmelding "The system is unable to provide the miles cost for your trip (7068 - 2808)" Noen som kjenner til dette? Kan det skyldes at billetten er bestilt med poeng som nå er gått ut?

Høres veldig sånn ut - fra sas.no/eurobonus:
Du kan endre billettene mot et gebyr frem til avgang så lenge poengene ikke har utløpt

sabergum
14-08-2024, 08:10
Jeg hadde nylig samme problem, da skyldtes det at billettene var bestilt med poengrabatt (f.eks. Fly Premium).

Slapp forøvrig endringsgebyret på telefon, er det noe unntak for SAS Plus Bonus og/eller for gullkort?

Fokker 50
27-11-2024, 13:15
Har en nært forestående Eurobonusreise som jeg ønsker å endre returen på. Får ikke gjort dette på nett, så må prøve å ringe inn. Vet det koster 250,- å endre, men må man betale servicegebyr for å ha ringt inn også?

Fokker 50
27-11-2024, 14:07
Har en nært forestående Eurobonusreise som jeg ønsker å endre returen på. Får ikke gjort dette på nett, så må prøve å ringe inn. Vet det koster 250,- å endre, men må man betale servicegebyr for å ha ringt inn også?

Fant ut av dette selv, ble ikke noe servicegebyr utenom 250,- for ombooking (jeg gjorde oppmerksom på at det stod på SAS sine sider at online endring ikke var mulig og at man måtte kontakte kundeservice).

Første gangen jeg ringte inn svarte telefonoperatøren at det ikke var ledig sete å endre til, selv om jeg hadde søkt fram alternativet og så det selv på skjermen. Vedkommende hørtes famlende ut, så jeg ringte inn på nytt og fikk prate med noen andre. Ledig sete? Javisst! Fikk endret.