View Full Version : Reise med Aeroflot
Sitter og vurderer å bestille billetter for en reise til Asia med Aeroflot.
Er det noen som har flydd langdistanse med de, og som kan dele sine erfaringer.
Tenker mest på service på flyplass og ombord, komfort, punktlighet osv.
Det finnes noen tripreports, hvis du søker i det forumet .. Så lenge du får nytt materiell, er det vel greit nok.
BGOflyer
10-01-2013, 10:32
Jeg fløy med Aeroflot senest i julen, 4 segmenter. Reiste i økonomi hele veien.
T/r OSL-SVO var det helt greit med henholdsvis A320 og A319. To flighter med service alla det man er vant til fra SAS. Begge flightene gikk på tid. De hadde flere runder med drikke, samt enkel mat.
SVO-SGN var på en gammel 767 med "fat-screens" i taket. Disse skjermene var svært sletne og dermed vanskelig å følge med på kartet underveis, så var godt å ha iPad med seg ettersom det ikke var noe IFE. Vi var sultne etter starten på reisen og spiste Burger King på SVO, noe vi i ettertid var meget glade for! For en såpass lang flytur som mellom SVO og SGN så var det lite mat som ble servert i våre øyne. Maten var heller ikke all verdens kvalitetsmessig. Men rikelig med drikke ombord og litt medbrakt niste var det et helt kurant produkt! Flyvertinnene var også meget opplagte på denne turen!
Transfer på SVO var over all forventning. Hadde hørt at det var dårlig med spisesteder, men for en kort transfer som vi hadde var det helt OK. Skal riktignok sies at vi spiste BK, og dermed ikke hadde tid til alt for mye utforskning av spisesteder. På vei utover til flyet (Terminal F) var det hvertfall flere spisesteder som så OK ut...
Turen hjem (BKK-SVO) var med en nyere A330-300 i SKyTeam livery. Nok en gang var flighten på tid, og maten var her mye bedre enn på vei til SGN (den lages vel i Thailand?). IFE var meget bra, og hadde bra utvalg av både filmer, serier, spill, etc! Med under 30% kabinbesetning var det en meget behagelig flytur med 6 seter til vår disposisjon! Overaskende lite folk ombord mtp at det var en flight fra BKK 12:10 om dagen 1. nyttårsdag. Aeroflot har vel en flight i 10-tiden også, mulig det var flere ombord der. Underveis var kabinbesetningen flink med å stenge ned vindusskjermer etc for at folk skulle få sove.
Et par morsomme erfaringer får man likevel med russere: en drakk fra papirpose (med ukjent innhold :)), en annen fikk inndratt medbragt alkohol og ved en anledning samlet kabinbesetningen seg rundt ene toalettet da det luktet sigarettlukt derfra. På ruten SVO-BKK-SVO har Aeroflot stoppet all servering av alkohol "for the omfort of all passengers onboard" som PA sa det så fint.
Prisen tatt i betraktning var vi overall veldig fornøyde, og vil absolutt bruke Aeroflot igjen på langruter om anledningen og prisen er rett! Mange kombinasjoner gir også kort transfer på SVO...
Her er en TR fra 2012, hvor jeg fløj CPH-SVO-PVG:
http://milepoint.com/forums/threads/aeroflot-to-china-and-more-than-that.28354/
Så lenge du får nytt materiell, er det vel greit nok.
I beg to differ
I beg to differ
Hvorfor det? Stiller meg bak alt BGOflyer skriver. På langdistanse med nytt materiale er Aeroflot ganske gjennomsnittlig, på kortdistanse blant de bedre i Europa. Uansett veldig mye for pengene til de prisene de som regel opererer med.
Tips: spar enheten fra første runde med drikke til middag. De deler ikke ut mer drikke før etter måltidet (dvs. du får nok hvis du tør å spørre flyvertinna med den store barten ;) )
DCHalvorsen
10-01-2013, 22:19
Tips: spar enheten fra første runde med drikke til middag. De deler ikke ut mer drikke før etter måltidet (dvs. du får nok hvis du tør å spørre flyvertinna med den store barten ;) )
Hvis man ikke tør å spørre kabinpersonalet, bør man gjerne la være å reise med full service selskaper ;)
På en av strekkene jeg hadde med Areoflot nå i julen satt det en mann i nærheten. Etter serveringen var han fremdeles sulten og spurte om de hadde noe mat til overs. Han fikk til sammen tre frokostbrød av samme type som vi alle hadde fått ett av.
Og på reisen fra Moskva til Oslo nå 2. januar trykke folk jevnlig på knappen i taket, kabinbesetningen kom og fikk spørsmål om mer drikke, noe folk fikk uten videre, enten det var te, kaffe, vann eller saft.
Og det at man ikke alltid finner det overveldende smilende servicen hos SU er ikke ensbetydende med at de ikke vil de reisedens beste, snarere tvert imot.
Hvorfor det?
Her er en TR fra 2012, hvor jeg fløj CPH-SVO-PVG:
http://milepoint.com/forums/threads/aeroflot-to-china-and-more-than-that.28354/
Jeg gentager lige mig selv...