PDA

View Full Version : Registrering av EB-poeng.

Hagen
08-01-2013, 14:22
1: Hadde en tur/retur SVG - CPH i helgen. EB-kortet ble registrert i bestillingen, ser nå at kun returen er registrert inn på konto. Vil utreise komme etterhvert?

2: Hadde en LH/SK tur til MAN i oktober med leggene OSL - FRA - MAN med LH, prøvde å etterregistrere disse men måtte sende mail til ebretro@sas.se med forventet svartid på inntil 10 uker, fikk svar etter 11 uker at "ticketed name is not found" og bedt om å sende inn e-ticket til ebretro@sas.se, som nå er gjort. Når jeg sendte mailen tilbake kommer naturlig nok det automatiske svaret om behandlingstid på opptil 10 uker..så spørsmålet er om det nå kan ta nye 10 uker før poengene blir registrert? 21 uker på å få registrert noen få poeng. :-)

jb1
08-01-2013, 19:29
For turen til MAN, prøv igjen og ikke gi deg. Jeg har fått tullesvar om at billetten ikke gav rett til poeng selv om den gjorde det.

Når det gjelder utreisen paå helgeturen ville jeg vært litt tålmodig. Den kan dukke opp.

amiri
09-01-2013, 01:08
For turen til MAN, prøv igjen og ikke gi deg. Jeg har fått tullesvar om at billetten ikke gav rett til poeng selv om den gjorde det.

Når det gjelder utreisen paå helgeturen ville jeg vært litt tålmodig. Den kan dukke opp.

Fikk denne av EB i dag:

Dear EuroBonus member,

Thank you for contact EuroBonus Retro-registration Department. We acknowledge receipt of your email. Due to heavy demand, please be informed that it may take up to 10 weeks from the time we received the request, for points to be credited into your account.

Har en litenmistake om at denne avdelingen er outsourcet, og ikke har særlig høy priorotet, som er greit nok, men 10 uke. Kom igjen, den er drøy. Det er vel ikke snakk om så mange kunder som "glemmer" å regge kortet.

Everest
09-01-2013, 01:11
Som nevnt i en annen tråd. Skriv et kjapt brev om saken, legg ved kopi av boarding pass og/eller eticket, og send til:

SAS Eurobonus Medlemsservice
0080 Oslo

Tar som regel 10-14 dager fra du postlegger det til de svarer, da via epost.

Robbiedeluxe
10-01-2013, 09:10
Retro-service var outsourcet til Thailand sist jeg sjekket.

jb1
10-01-2013, 13:22
Det er saerdeles outsourcet. Det virker som endel svar kun gis paa maafaa. Skriv et brev/mail med kopi av alt som trengs og annet som beviser reisen.
Kom poengene for CPH turen?

Hagen
10-01-2013, 14:02
SVG - CPH er enda ikke kommet, kun returen.

ClassOne
10-01-2013, 14:26
"Stjeler" tråden din jeg :)

Hvor lang tid kan det gå før jeg får poengene fra en Swiss flight med siste leg 18 desember?

Everest
10-01-2013, 18:16
SVG - CPH er enda ikke kommet, kun returen.

Kjoer paa med brev til den nevnte adressen. Man har kanskje aversjoner mot brevpost, men i SAS' retro-tilfeller er det faktisk til aa stole paa!

BårdK
10-01-2013, 19:34
Nevnt før, men dersom du er EBG kan du sende til gullmailen om du har problemer. Det har hjulpet meg flere ganger.

Hagen
15-02-2013, 13:25
Som nevnt i en annen tråd. Skriv et kjapt brev om saken, legg ved kopi av boarding pass og/eller eticket, og send til:

SAS Eurobonus Medlemsservice
0080 Oslo

Tar som regel 10-14 dager fra du postlegger det til de svarer, da via epost.

Prøvde å sende brev med e-ticket og etterregistreringsskjema for et par uker siden, har ikke hørt noe eller fått poeng inn på konto så jeg får bare anse poengene som tapt.