View Full Version : Nytt norsk charterselskap på trappene?
Et nytt norskt charterselskap skal være på trappene, og det er ikke et vanlig charterselskap, det skal etter det jeg har hørt være charter til USA og mellom-amerika. Det skal være charterfly til en hub-flyplass som vidre feeder resten av destinsjonene deres med rutefly. Kilden hadde hørt om både Miami og Orlando som hub-flyplass. Av avreiseflyplasser var Oslo, Stavanger, Bergen, Trondheim og Tromsø nevnt...
Dette høres ikke dumt ut siden charterflyvningene til Amerika har ekspandert de siste årene og Asia-turene har hadd en nedgang.
American Airlines har hub i Miami og er en av de største i Orlando, men både United og Delta er meget aktive fra Orlando. Så vis man bruker et amerikansk flyselskap så er det kanskje disse tre som er mest sansynlig, særlig AA. Eller kanskje et amerikansk charterselskap?
Et nytt norskt charterselskap skal være på trappene, og det er ikke et vanlig charterselskap, det skal etter det jeg har hørt være charter til USA og mellom-amerika. Det skal være charterfly til en hub-flyplass som vidre feeder resten av destinsjonene deres med rutefly. Kilden hadde hørt om både Miami og Orlando som hub-flyplass. Av avreiseflyplasser var Oslo, Stavanger, Bergen, Trondheim og Tromsø nevnt...
Dette høres ikke dumt ut siden charterflyvningene til Amerika har ekspandert de siste årene og Asia-turene har hadd en nedgang.
American Airlines har hub i Miami og er en av de største i Orlando, men både United og Delta er meget aktive fra Orlando. Så vis man bruker et amerikansk flyselskap så er det kanskje disse tre som er mest sansynlig, særlig AA. Eller kanskje et amerikansk charterselskap?
Jeg stemmer for SVG-Costa Rica.
Skulle det være direkte Norge-USA-Videre? I så fall er jeg spent på hva som kan fylle en maskin fra TOS den vegen og ikke minst hva slags maskin det er som liksom skal kunne fly ic fra TOS på en fornuftig måte.
Dette høres litt .. tvilsomt ut. AA vil heller ikke innlate seg på noe samarbeid med et ukjent nosk charterselskap, det kan jeg si med en gang. De er altfor arrogante. I Orlando er det heller ingen som har hub .. Det eneste jeg kan se med et snev av realisme, er Fort Lauderdale og Sprit ....
Twin Otter
07-01-2013, 20:09
Hva med SJU?
Skulle det være direkte Norge-USA-Videre? I så fall er jeg spent på hva som kan fylle en maskin fra TOS den vegen og ikke minst hva slags maskin det er som liksom skal kunne fly ic fra TOS på en fornuftig måte.
Dette høres litt .. tvilsomt ut. AA vil heller ikke innlate seg på noe samarbeid med et ukjent norsk charterselskap, det kan jeg si med en gang. De er altfor arrogante. I Orlando er det heller ingen som har hub .. Det eneste jeg kan se med et snev av realisme, er Fort Lauderdale og Sprit ....
IL-2: Det kan jo hende det er en i en kort periode?
LN-MOW: Det med hvilke flyselskaper var noe jeg tenkte over... det du seier høres rigtig ut og logisk...
Jeg stemmer for SVG-Costa Rica.
Hva med SJU?
La oss ikke tippe mere om enkelte ruter fra norge, det som var klart når jeg fikk høre dette var at alle rutene kom til og gå via en hub i USA...
Er det nok et eksempel på noen som har lyst å starte flyselskap?
Nei, får de i mot alle odds faktisk stablet nok kapital til få flyselskapet i luften så tror jeg vi uansett kan stå klar med Queen
Er det nok et eksempel på noen som har lyst å starte flyselskap?
Nei, får de i mot alle odds faktisk stablet nok kapital til få flyselskapet i luften så tror jeg vi uansett kan stå klar med Queen
Satt å titta på Finn.no i går (06.01.13) på http://www.finn.no/reise/pakkereiser
valgte kun USA fra gardinmenyen, ingen andre valg overhodet og fikk en hel haug med treff. 5 stjerners hotell og reise til Los Angeles, San Francisco, Miami, New York, Las Vegas etc til rundt 7500,- pr pers for 4/5 netter.
Avreiseflyplass var Trondheim, Bergen og Oslo iallefall.
Det som er litt rart er at jeg ikke får opp disse treffene i dag. I dag dukker kun New York opp. Så ikke så mye mer på det, så har desverre ingen andre detaljer.
Hva med SJU?
Sikkert greit å fly til en flyplass/by hvor andre folk enn de som bor 10km unna vet finnes ;)
En flyplass med 8 millioner reisende er da ikke noen småflyplass ... men markedet fra Norge er nok beskjedent ..
Snakket med samme karen her forleden...
De jobber fortsatt, men de har tydeligvis endret til å bare se på USA og ikke mellom-amerika. Og han kunne si at de hadde prøvd seg på både AA og DL om noen enganschartre, men det gikk nok ikke så bra...
Mere ville han ikke si, men jeg fikk fiska ut at at det nå er snakk om amerikanske charterflyselskaper + sammarbeid med et LCC... Ikke ulikt det som er tidligere nevt i tråden.