Log in

View Full Version : Endring/avbestilling av flyreiser betalt med Norwegians cashpoints

no-backpacker
06-01-2013, 20:40
Vi skal egentlig til London på tirsdag. Begge flybillettene ble betalt med cashpoints. Nå er det mulig at jeg fortsatt er syk (grrrr....) med influensa. Vi har reiseforsikring og det blir ikke noe problem å få en legeerklæring fra fastlegen min om jeg fortsatt er syk. Normalt sett ville jeg bare sendt kvitteringen for betalt flybillett (hotell er betalt med bonuspoeng, men kan avbestilles), men når man har betalt med cashpoints står det ikke noe pris på billetten, kun "low fare".

Jeg har en følelse av at det derfor vil bli vanskelig å få "pengene" for flybillettene tilbake, men lurer på hvordan det blir å endre disse billettene, da de ble betalt med cashpoints som gikk ut i des. Noen som har peiling? Jeg har heller ldri endret flybilletter med Norwegian før, er det mye plunder?

På forhånd takk for svar!

Xxx.

LN-JAV
06-01-2013, 22:19
Du skal få med noe som heter "Reisekvittering" i bekreftelsen din fra Norwegian.
Jeg brukte cashpoints på en DY reise jeg gjorde på nyttårsaften, da står det hva som er betalt med cashpoints, og evt hva som er betalt med kroner og hele totalen på billetten. Sjekk bekreftelsen din igjen, skal være 2 pdf dokumenter der.

no-backpacker
07-01-2013, 09:52
HURRA! Jeg fant den ja! Tusen takk. Så er spørsmålet, vil dette være nok for forsikringsselskapet til å få pengene igjen? Jeg krysser fortsatt fingrene for at jeg skal være frisk nok til å dra i morgen, men så langt er helsen noe skrantende kan man si...:-(

For bare noen måneder siden måtte jeg utsette en hjemreise pga. sykdom og da spurte aldri forsikringsselskapet etter kvitteringene, men jeg fikk alt tilbake igjen. Det er jo mulig dette skjer igjen. Hehe, jeg har reist ganske mye de 10 siste årene, men i høst var første gang jeg har måttet utsette en hjemreise pga. sykdom.

Xxx.