PDA

View Full Version : Erfaringer med Autoeurope

akira
04-01-2013, 16:05
Hei

Skal på en 2 uker ferie i Florida og Georgia nå i februar og trenger en leiebil. Har alltid leid hos Holiday Autos, men nå kom jeg over Autoeurope som kommer ut 500,- billigere. Har alltid hatt gode erfaringer med HA, men siden jeg sparer såpass mye ved å leie fra AE, vurderer jeg dem. Noen som har erfaringer med Autoeurope?

FlyHi
04-01-2013, 16:27
Har brugt dem flere gange og aldrig oplevet problemer.

WF-380
04-01-2013, 21:17
Samme her, har brukt Auto Europe flere ganger og aldri opplevd noen problemer.

CaptainMorgan
05-01-2013, 00:36
Kan absolutt anbefale AutoEurope med mindre du er sølv/gull/plat-kunde hos f.eks. sixt, avis osv. Skulle det være tilfelle ville jeg bestilt direkte på bilselskapenes nettsider!

mindsweeper
05-01-2013, 01:22
Leier bil rundt 100 døgn hvert år av AVIS på jobbreiser, men jeg bruker autoeurope på privaten. Aldri feilet, kan absolutt anbefales.

Eneste du skal passe på er at selskapet du får bil fra ikke prøver å selge deg opp, om du vil ha større bil så er det mye billigere å endre bookingen på autoeurope enn hos aktuell utleier

akira
05-01-2013, 03:20
Takk for det folkens, da er leiebilen bestilt fra Autoeurope. Ser ut som man kan se tilbyder allerede ved bestillingen noe som er et stort pluss.

kosvines
30-03-2013, 19:32
Jeg kikker litt på det samme, og jeg får opp en full-size fra Alamo som det foretrukne valget for min del. Leide en slik fra Alamo i fjor også.

Men hos Alamo så ligger prisen på over 7000 NOK for 16 dager. Dette inkluderer riktignok et gebyr på $300 for enveisleie. Og dette regner jeg med kommer i tillegg når jeg leverer fra meg bilen.

Men prisen på Autoeurope for akkurat det samme blir 2900 NOK. Selv med enveisgebyret så blir det over 2000 NOK billigere. Er det noe annet som kommer i tillegg til det ene gebyret (som f.eks diverse lokale skatter og gebyrer)? Synes det er litt merkelig at prisen via tredjepart som Auto Europe kan bli så mye lavere enn direkte via leiefirmaene direkte.

Men jeg fikk ikke opp Hertz og Avis som alternativer hos Auto Europe, som er også noe jeg ville likt å sammenlignet.

viking83
03-10-2014, 15:10
Ikke bruk auto Europe. Har flere tilfeller her på jobb hvor kunder blir trukket 6-10000 i depositum. Og tar 8-10 uker før de får tilbake.

Jeg booker i hovedsak Avis, bedre pris, ingen depositum og gode biler

Blackhawk
03-10-2014, 23:24
Varier veldig med AutoEurope, men sjekker ut - hvilke utleiefirmaer som
er på destinasjonen først. Sjekker f.eks. leiebiler via Finn.no først, så ser
man fort; via AutoEurope hvilke firmaer man evt. ender opp hos.
De siste gangene har det vært leiebiler levert av både Avis og Hertz,
leier man direkte hos Avis; vil man ofte betale både to og tre ganger
mer; og i blant ende opp med samme type bil. Har aldri opplevd å bli
trukket slike summer i depositum.

jjessen
04-10-2014, 08:31
Nå er vel Auto Europe bare en "broker". Det er i så fall utleiefirmaet som trekker depositum og det er helt normal rutine så lenge man booker en pris som innebærer egenandel på forsikringen. Bruk kredittkort så mekes det ikke på kontoen...

viking83
04-10-2014, 08:46
Her har auto europe skrevet på voucher ingen dep..

Når jeg sjekket usa og new zealand så var Avis direkte i deres agent system mye billigere

oeyvind
05-10-2014, 10:07
Jeg leide bil gjennom AutoEurope da jeg i sommer var på ferie i Italia. Betalte ekstra for å få igjen egenandel i tilfelle skader. Ble påkjørt i Italia og var spent på om det skulle bli vanskelig å få igjen pengene. Etter å ha sendt inn dokumentasjonen som var påkrevd, blant annet rapport fra politi, kom pengene kjapt inn på konto.

Oladunk
27-06-2015, 14:16
Har brukt Autoeurope flere ganger. Stort sett alltid fornøyd med de. Har alltid fått bil fra kjente selskaper.

På en one-way roadtrip Denver til LA for 3-4 år siden fikk jeg et problem når jeg kom til flyplassen i Denver og skulle plukke opp bilen jeg skulle kjøre en vei til LA. Dollar selskapet sa at det ikke var riktig at jeg skulle betale $300 i enveis-avgift slik min voucher fra Autoeurope sa. Selgeren sa prisen var $750 for enveis-rental. Jeg mener selgeren burde fikse dette med Autoeurope siden de jo tydeligvis samarbeider. Men neida, jeg måtte selv ringe til Tyskland (Autoeurope) med min mobil for å fikse dette. Autoeurope skulle sjekke opp og runge meg tilbake.Noen minutter senere ringte de meg tilbake og sa at det var de (Autoeurope) selv som hadde gjort en feil. De sa at jeg måtte betale det selgeren forlangte og kontakte Autoeurope etter ferien. Jeg gjorde som de sa. Jeg fikk tilbake de overskytende $450 fra Autoeuope uten problemer etter ferien.
Så det har vært noen småting med Autoeurope, men de har alltid rettet opp feilen uten problemer.

VirreVapp
29-06-2015, 14:02
Har brukt Autoeurope 2 ganger, sist I Spania fikk jeg en seat med masse bulker og skraper, Ingenting av dette stod I papirene, så jeg kjørte opp til kontoret deres og huket I mannen og han ble med ut.. Han begynte å notere, men etter skade nr 5 skrev han bare at hele bilen var ripet/bulket, så sendte han meg avgårde.. Ingen problemer ved innlevering når jeg vist papiret med denne påskriften. I tillegg tok jeg bilder/video av uthentingsseansen med mannes påskrift just to cover my ass....