View Full Version : OUPS!!! 10.000 pax har fått endret billettene sine...
http://forbruker.no/reise/article1250462.ece
Tipper du har nok å gjøre på call-senteret på FBU i dag....
Men i kommentar-feltet er det bare ros å få .. Merkelig nok begynner alle å klage på SAS Braathens og Sterling i stedet .. Det sier jo litt om Norwegians posisjon hos nordmenn. :nor :cool2
Dette er den norske folkesjela som snakker: Vi hater de som er store. Det er alltid "the underdog" som har vår sympati - helt til den blir størst.
I gamle dager var det Braathens SAFE som var folkets favoritt. Alle trodde at SAS var størst, og det utnyttet Braathens SAFE så det holdt. Men lillebror var storebror innenriks og hadde på 90-tallet opp mot 52% av markedet (mener jeg det var).
Jeg kan ikke noe for det, men jeg liker både Norwegian, SASBraathens og Widerøe, jeg. Kanskje det er meg det er noe i veien med?
Jeg har ikke nevnt Coast Air fordi jeg ikke har fløyet med dem. Jeg liker sikkert dem også. Jeg vet bare at jeg flyr Ryanair kun i nødsfall eller om jeg tilfeldigvis skal til bondelandet de flyr til eller fra.
TigerBlack
16-03-2006, 13:39
Håper DY får like mye pepper som vi får når det er noe galt.... *skadefryd*
Originally posted by Scanor
Håper DY får like mye pepper som vi får når det er noe galt.... *skadefryd*
Neppe, du legger vel merke til hvor stille denne tråden er blitt :jumpin :love
Originally posted by LN-KOG
Jeg har ikke nevnt Coast Air fordi jeg ikke har fløyet med dem.
Hva var det vi gjorde mellom den himmelske freds plass og Gardermoen i januar 2004? ;)
Gruer meg til at jeg blir 45 - det ser da ut til at hukommelsestap inntrer :love
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/VDB_2004-01-11/CoastAir-4.jpg
NORWEGIAN ER ETT SELSKAP SOM VI KAN STOLE PÅ. VI HAR BENYTTET OSS FLERE GANGER TIL LONDON-PARIS OG PRAHA. ALLE AVGANGER HAR VÆRT HELT PRESISE. VI SKAL OM 2 UKER TIL BRASIL VIA KØBENHAVN MED SAS. VI HAR OMBOOKET TIL NORWEGIAN ' IDET VI IKKE STOLER PÅ SAS
God tur til Brasil med Norwegian............! Herregud, folk vet jo ikke hvilket selskap de egentlig flyr med engang!
Originally posted by EK 007
Herregud, folk vet jo ikke hvilket selskap de egentlig flyr med engang!
Joda, har du ikke hørt om Ola som reiste til Gran Tenerife med MyBritannia Air? :spin:
Originally posted by EK 007
NORWEGIAN ER ETT SELSKAP SOM VI KAN STOLE PÅ. VI HAR BENYTTET OSS FLERE GANGER TIL LONDON-PARIS OG PRAHA. ALLE AVGANGER HAR VÆRT HELT PRESISE. VI SKAL OM 2 UKER TIL BRASIL VIA KØBENHAVN MED SAS. VI HAR OMBOOKET TIL NORWEGIAN ' IDET VI IKKE STOLER PÅ SAS
God tur til Brasil med Norwegian............! Herregud, folk vet jo ikke hvilket selskap de egentlig flyr med engang!
Tja...de fleste forstår jo at vedkommede mener Norwegian mellom flystrekningen Oslo - København, og ikke helt til Brasil. Nå flyr jo heller ikke SAS til Brasil...så det er vel like galt å si at man skal til Brasil med SAS om en skal ha ting inn med teskjeer.;)
Dårlig at mange av Norwegian sine passasjer fikk beskjed om endrete flyavgangstidspunkter på mail.
Regner med dem har hatt det travlt på bestillingssentrene.
Fra boarding.no:
Utenfor Norwegian kontroll
Feilen som oppsto lå utenfor Norwegian kontroll, men Ellingsen kan fortelle at de nå har funnet feilen og situasjonen skal være under kontroll.
- Kundene må bare ta det med ro, de vil få beskjed om eventuelle endringer i god tid før avreise. De aller fleste endringer dreier seg om bare noen minutters endring i avreisetidspunktet, sier Ellingsen som beklager det som har skjedd.
Ikke noe angrep utenfra...
Det har også kommet spekulasjoner på at systemfeilen kunne skyldes et ”hacking angrep” utenfra.
- Vi har ingen indikasjoner på dette, avslutter informasjonsdirektøren.
Originally posted by LN-KGL
Originally posted by LN-KOG
Jeg har ikke nevnt Coast Air fordi jeg ikke har fløyet med dem.
Hva var det vi gjorde mellom den himmelske freds plass og Gardermoen i januar 2004? ;)
Gruer meg til at jeg blir 45 - det ser da ut til at hukommelsestap inntrer :love
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/VDB_2004-01-11/CoastAir-4.jpg
Å f***, det er sant. :sarc :(
The Ticketor
17-03-2006, 10:12
"Utenfor vår kontroll"... Skulle gjerne ville visst litt mere om det, høres ut som en meget enkel ting å si.
Vil anta at dette har skjedd av et ekstern selskap kanskje...uten å vite hvorfor. Likevel er det selvsagt Norwegian sitt ansvar...på samme måte som når andre leverandører ikke leverer sine tjenester som dem skal.
Originally posted by Herlov
Men i kommentar-feltet er det bare ros å få .. Merkelig nok begynner alle å klage på SAS Braathens og Sterling i stedet .. Det sier jo litt om Norwegians posisjon hos nordmenn. :nor :cool2
Det er flere som har lagtigjen kommentarer om at DY er bare "dritt" så det er litt begge deler. Men det er jo en ganske håpløs feil som bare ikke skal forekomme. Tydeligvis er det ikke noe engangstilfelle heller og det gjør det enda mer alvorlig. Vi får da håpe at de klarer å fikse dette før alt for mange blir rammet.
Hilsen,
Laurenz
Originally posted by Hurum
Dårlig at mange av Norwegian sine passasjer fikk beskjed om endrete flyavgangstidspunkter på mail.
Skjønner ikke at DET er noe problem ?? På wideroe.no varsler vi allerede i bestillingsdialogen at endringer etc KUN blir varslet per den epost som oppgis i bestillingen... og vi varsler noen titusener ruteendringer i året uten at dette oppleves som noe problem.
Så lenge en man får beskjed over mail burde det være greit. Ser ikke helt problemet. Noen ganger må avgangstider endres slik er det bare og så lenge man får beskjed på FORHÅND er det greit, noe ikke skjedde med forrige gang jeg fløy EDI-CPH-OSL. Fikk ikke beskjed for jeg måtte på flyplassen at BMI flighten min var flytten en time og jeg var booket om på ett annet SAS fly fra CPH. Heldigvis var flighten utsatt en time og ikke fremskyndet så det var ikke noe stort problem bortsett fra irritasjonen å komme 1 time hjem senere enn planlagt siden ingen hadde nevnt dette for meg!
Originally posted by LN-KOG
Originally posted by LN-KGL
Originally posted by LN-KOG
Jeg har ikke nevnt Coast Air fordi jeg ikke har fløyet med dem.
Hva var det vi gjorde mellom den Fagernes og Gardermoen i januar 2004? ;)
Gruer meg til at jeg blir 45 - det ser da ut til at hukommelsestap inntrer :love
Å f***, det er sant. :sarc :(
Er dette noe av grunnen til at turen er fortrengt?
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/VDB_2004-01-11/Yak-42D.jpg
Originally posted by LN-EIR
Er dette noe av grunnen til at turen er fortrengt?
Og for å gni riktig inn saltet - KOG satt på styrbord side av J31en og fikk ikke det fnatt med av den ankomsten ;)
Originally posted by Farmer
Originally posted by Hurum
Dårlig at mange av Norwegian sine passasjer fikk beskjed om endrete flyavgangstidspunkter på mail.
Skjønner ikke at DET er noe problem ?? På wideroe.no varsler vi allerede i bestillingsdialogen at endringer etc KUN blir varslet per den epost som oppgis i bestillingen... og vi varsler noen titusener ruteendringer i året uten at dette oppleves som noe problem.
Uttrykte meg nok litt uklart. Har absolutt ingenting imot at slikt skjer pr mail. Er vel heller en stor fordel. Jeg mente at det var synd at selve hendelsen med utsendelsen av mailene skjedde i utgangspunktet. Jeg synes endringsmailer er bra, og om en i tillegg kan gjøre dette på sms så blir det enda bedre.
Jeg fikk mail fra DY om at min reise til München hadde fått endret avgangstid fra 1230 til 1250. Er dette en type endring det diskuteres her ? Har allerede kastet de gamle reisedokumentene så jeg håper dette er reelt.
Erik