PDA

View Full Version : Approved hand baggage


Hypern
28-12-2012, 19:39
En del flyselskaper deler ut tags til håndbagasjen (Aeroflot og Swiss blant dem) med approved handbaggage. Hvorfor gjør de dette? Jeg mener ved innsjekk så veide de ikke håndbagasen, de bare satte en tag rundt den. Reiste en gang med bare håndbagasje til SVO med Aeroflot og ex SVO så har Aeroflot automater hvor jeg hentet boarding kort. Plukket ikke opp noe approved hand baggage tag da og ingen så ut til å bry seg om det verken i sikkerhetskontroll eller ved gate eller ombord. Synes dette er et merkelig fenomen og vil rett og slett vite hvorfor.

Peppep
28-12-2012, 19:44
Jeg har fått det samme med British Airways og Qatar om jeg husker rett - og tenkte akkurat det samme, det virket ganske meningsløst, ettersom det ikke ble sjekket størrelse/vekt.

LN-MOW
28-12-2012, 20:24
Hvis de gjør det de skal gjøre, så vil ethvert kolli som kommer til gate'n uten tag bli avvist ....

Dag Viking
28-12-2012, 21:04
Lite lurt å kjøpe ny trillebag på flyplassen når man flyr med slike selskap da eller?

Hickok
28-12-2012, 22:12
Njæ, det går fint. Har aldri blitt nektet selv om lappen har manglet, verken på BA eller LX.

Randulfb
28-12-2012, 22:42
Reiser du frå ein Indisk flyplass, så kjem du deg ikkje gjennom sikkerheitskontrollen utan at du har ein lapp på handbagasja. Og dersom denne lappen ikkje er stempla i sikkerheitskontrollen, så kjem du ikkje ombord i flyet. I det landet er stempel veldig viktig 😀

Superhai
28-12-2012, 23:39
Jeg vet ikke hva andre har som erfaring, men på avganger som vi merker håndbagasjen, så kommer folk automatisk med mindre håndbagasje. Hvis det er avganger som er fulle og/eller tydelig problemer med håndbagasjen (spesielt "etniske" avganger så ønsker mange å ha med seg mye), så avvises håndbagasje som ikke er merket - ved slike avganger så vil man være nøyere ved innsjekk også. Men med mer automatiserte tjenester, og det at flyene har fått bedre plass til håndbagasje har gjort at det er mindre kritiske.

Jeg har og vært i India og andre land hvor man stempler håndbagasje-merkene, og med erfaringen med korrupsjon og høy grad av terrorisme, så forstår jeg hvorfor man må ha et slikt regime - men det er også riktig at India har en stor forkjærlighet for stempler og stemplede dokumenter.