PDA

View Full Version : Kaller det julepresang fra Lufthansa

Klette
27-12-2012, 17:05
Hei,

22 Desember reiste jeg til Houston for å feire julen. Jeg har benyttet meg av Business klasse tilbudet til Lufthansa, som de hadde en gang i November. Fikk da en klasse P billett fra Bergen til Atlanta for 11498,- ... Deretter kjøpte jeg en Øko billett til Houston for 1998,-

Sjekket Øko billetter hele veien, og det var ganske dyrt pga at det var høytid. Derfor syns jeg ikke total prisen ble for drøy.

Når jeg kom til Frankfurt og skulle gå ombord i flyet til Atlanta, ble jeg satt til side fordi Lufthansa hadde ikke registrert adressen hvor jeg skulle bo. Dette er noe de måtte ha i sitt system... Når jeg stod der med damen så såg jeg på skjermen at jeg var satt på sete nummer 2K. På mitt boarding kort hadde jeg selv ordnet sete 3K. Damen sa: "We put you in First, Merry Christmas"

Om dette er fordi jeg er Senator vet jeg ikke, men det var uventet siden jeg hadde en klasse P billett. Det har skjedd noen ganger før, men da har jeg hatt C, D eller Z. I tillegg var flyet stappfullt i Biz og Øko. Tror det var mange oppgraderinger der. Det var 4 stk. i First, av 8 seter. Det var noen oppgraderinger der også. Han ene var United 1K medlem.

A

Klette
27-12-2012, 17:20
Forøvrig vil jeg gjerne si at dette var den gamle First kabinen til LH.
Jeg har prøvd den nye i A380 også, og det er stor forskjell.

IFE i den gamle er en 6" skjerm... Egentlig litt latterlig. Det er bedre i C når det gjelder det.

Maten, drikken og service er det samme, og det er svært bra. De kjører et konsept som heter "eat when you want" eller noe i den duren, hvor en får servert maten når en selv ønsker det...

Poenget mitt er at hvis det er noen som skal bruke poeng eller voucher til å gradere seg opp til First med LH, så ville jeg enten gjort det på A380 ruter, 747-8i ruter, eller sjekket opp i at kabinen er blitt pusset opp.
Ut fra diskusjoner her før, så ser det ut til å være Munchen ruter som får det først i Lufthansa sine 343, 330 osv..

Jeg ville også sørget for at det er godt med timer før eller etter turen, på enten Frankfurt eller Munchen, slik at en før prøve Limo til flyet ;) ...

A

Fly med oss
27-12-2012, 17:20
Kul julepresang :-D