PDA

View Full Version : Oslo-tråden

Twin Otter
25-12-2012, 18:18
(Tar meg den frihet å starte en "2013-tråd" selv om det er noen dager igjen til nyttårsskiftet.)

Det ligger an til en langhelg på meg og fruen i april da vi skal på konsert med "Mumford & Sons" i Oslo Spektrum. Konserten er på en torsdag så vi tenkte å gjøre en langhelg ut av det. Og da er jeg altså på jakt etter hotellanbefalinger.

Tenker på et greit hotell sentralt beliggende i forhold til sentrum/Karl Johan og Oslo Spektrum. Tenker ikke high-end/luksus slik som Grand eller Continental men litt under det prisnivået.

Har forøvrig bodd på Oslo Plaza og Comfort Hotel Børsparken før. Plaza var flott mens Comfort Børsparken var helt ok.

GinTonic
25-12-2012, 19:04
Nye Comfort Hotel Xpress får mye skryt, men tror ikke de tilbyr frokost (kort vei til Spektrum). Ellers har du jo ParkInn (Radisson) i Øvre Slottsgate som er veldig alright medium-range.

http://www.comforthotelxpress.no/

http://www.parkinn.com/hotel-oslo

Nb! Gi lyd om du selger billettene dine;)

Peppep
25-12-2012, 20:47
Jeg bodde nylig på Comfort Hotel Xpress, praktisk plassering ved Youngstorget med 5-10 minutters gangavstand fra Karl Johan, Spektrum osv. God standard på rommene og en hyggelig pris.

Kan også anbefale My City Home, som er et leilighetshotell rett ved Karl Johan. Grei standard - med kjøkkenkrok og en liten stuedel med bord og sofa.

Islending
25-12-2012, 22:46
Bodde på Comfort Xpress under Øyafestivalen. Kan anbefales på det sterkeste... Bra plassering, moderne rom og bra pris!
De tilbyr en type frokostpakke på døren hver morgen til rundt 50ish kr om jeg ikke husker feil. Men benyttet aldri det tilbudet. Spiste heller ute i de mange kaféene i området.

Everest
25-12-2012, 22:53
Gjør deg selv en tjeneste og unngå Anker Hotell ;)

chrisljo
26-12-2012, 00:13
Har du gullstatus i Club Carlson eller EBG? Da får du Plaza til 1674kr + 1300kr + 0kr, tor-søn.

Vet ikke om 1000kr/natten er en fornuftig pris.

Twin Otter
28-10-2013, 18:27
Noen som har erfaringer med Rica-hoteller i Oslo. Vurderer G20 eller kanskje Grand for et bonusuttak i desember.

Doll
30-10-2013, 17:56
Jeg bodde på rica viktoria for 2 helger siden. Helt ok rom med minibar, kjempe hyggelig betjening og frokosten var knall !!. Det eneste jeg savnet var kefir, men med selvbetjent vaffeljern ble det en kjempefrokost lell.

Martin
21-04-2014, 17:24
Sitter og vurderer en hotellnatt i Oslo ifm. en konsert, og lurer på hvor jeg skal bo.

Beliggenhetsmessig ligger Clarion Collection Folketeateret øverst (skal altså på en konsert i Fplketeateret), som skal ha enten 1180 eller 932 kroner avhengig om jeg vil betale nå eller ved innsjekk, men når jeg søker videre hos Choice, finner jeg f.eks. Royal Christiania til under 800 kroner og Comfort Børsparken enda billigere. Er det noen som har noen erfaring med noen av de tre nevnte, kanskje helst de to første?

Twin Otter
21-04-2014, 18:07
Styr unna Comfort Børsparken! Lugubert strøk på kveld/natt. Helt greie rom. Har ikke bodd på de to andre hotellene du nevner. Men har hørt mye bra om Folketeateret. Ellers er Clarion Collection Savoy en liten perle. Har bodd er to netter og synes det var nydelige opphold.

Martin
21-04-2014, 18:11
Comfort Børsparken er herved styrt unna. Kjenner beliggenheten, og jeg har uansett ikke tenkt å handle aksjer, så ;)

Savoy sier du. Ser det ligger et hakk lenger unna Folketeateret enn de andre, men.

Twin Otter
21-04-2014, 18:25
Comfort Børsparken er herved styrt unna. Kjenner beliggenheten, og jeg har uansett ikke tenkt å handle aksjer, så ;)

Savoy sier du. Ser det ligger et hakk lenger unna Folketeateret enn de andre, men.

Ja. Det ligger riktignok litt unna hovedmålet med oppholdet ditt. Jeg bodde på Savoy ifm. en konsert på Rockefeller og synes det var greit med en liten spasertur etter konserten.

Trikkeholdeplass rett ute i gata.

Vet ikke om Folketeateret tilbyr kveldsbuffet eller serverer deg ferdig kveldsmat hvis du kommer seint. Men det gjør de på Savoy. Likte atmosfæren der veldig godt. Har riktignok lyst å prøve Folketeateret ved en annen anledning. Beligenheten til Savoy var perfekt også. Ca 5-600 meter til Karl Johan og 800 meter til Nationalteateret.

jamesclandestine
21-04-2014, 19:40
Noen som har erfaring med the thief? Har ikke hørt om stedet før en nylig tripadvisor runde. Dessverre et choice hotel, som jeg ikke har status hos. Spennende met et modern 5Star hotell i byen. Lønner seg prisen?

ToreD
21-04-2014, 23:13
Har bodd noen netter på Thief. Sinnsykt kult hotell spør du meg. Nydelige senger og fancy rom. Frokosten var også meget bra!

Bergern
22-04-2014, 00:33
Alle Collection hotellene har kveldsmat.
Hvis du kan spare tre-fire hundre på å velge Savoy, forutsatt samme romkategori, ville jeg gjort det. Spaseravstand uansett hvor du skal i sentrum. Er du var for støy, be om rom mot bakgård.
Royal Christiania er også et godt valg til den prisen. Større og dermed mindre intimt. Ingen kveldsmat da det ikke er et Collectionhotell.

peterfox
22-04-2014, 02:16
Sitter og vurderer en hotellnatt i Oslo ifm. en konsert, og lurer på hvor jeg skal bo.

Beliggenhetsmessig ligger Clarion Collection Folketeateret øverst (skal altså på en konsert i Fplketeateret), som skal ha enten 1180 eller 932 kroner avhengig om jeg vil betale nå eller ved innsjekk, men når jeg søker videre hos Choice, finner jeg f.eks. Royal Christiania til under 800 kroner og Comfort Børsparken enda billigere. Er det noen som har noen erfaring med noen av de tre nevnte, kanskje helst de to første?

På nevnte rom til under NOK 800, blir det nok OL-Deltager rom fra 1952.
Squat-eller-foster stilling i dusjen for å spylt legemet, frokosten er bra+

Hadde gått for Radisson Blue Scandinavia, våkne med litt stil og desto større hodepine.

RWY 24
22-04-2014, 08:46

Jeg bodde på Folketeateret for to år siden, og var veldig fornøyd! Jeg slo til på tilbudet fra resepsjonisten om oppgradering for 200 kr til superiorrom. Rom og bad var stort og moderne, og beliggenheten glimrende. Jeg hadde vært på Øyafestivalen, så jeg gikk naturlig nok glipp av frokosten, men totalinntrykket var veldig godt. Jeg hadde ikke nølt med å velge det igjen.

Martin
27-02-2015, 22:59
Prøver meg her igjen: Skal på et arrangement i Oslo Spektrum, og det blir antageligvis for sent å rekke siste bussen hjem. Ser hos Carlson at de skal ha ca. det samme for et rom på Radisson i Nydalen og Park Inn i Øvre Slottsgate.

Noen formening om hva som kan anbefales av disse to om prisen er (omtrent) lik? Er egentlig ett fett for meg om jeg må gå til Øvre Slottsgate eller ta t-banen opp til Nydalen (den går kanskje ikke direkte nå om dagen, når jeg tenker meg om?).

Man har jo Oslo Plaza også, som ligger veldig praktisk til, men de skal ha litt mer penger, og 5000 flere poeng.

Someone
27-02-2015, 23:04
Prøver meg her igjen: Skal på et arrangement i Oslo Spektrum, og det blir antageligvis for sent å rekke siste bussen hjem. Ser hos Carlson at de skal ha ca. det samme for et rom på Radisson i Nydalen og Park Inn i Øvre Slottsgate.

Noen formening om hva som kan anbefales av disse to om prisen er (omtrent) lik? Er egentlig ett fett for meg om jeg må gå til Øvre Slottsgate eller ta t-banen opp til Nydalen (den går kanskje ikke direkte nå om dagen, når jeg tenker meg om?).

Man har jo Oslo Plaza også, som ligger veldig praktisk til, men de skal ha litt mer penger, og 5000 flere poeng.

T-banen går til Nydalen, men man må ta den vestover, så tar noen minutter lenger. Men uansett går jo 37 bussen 24/7

Men på tross av at Nydalen er i mitt nabolag som jeg trives meget godt i så skulle jeg på noe i sentrum og ikke hadde bodd her så hadde jeg heller valgt Øvre Slottsgate eller noe annet i gangavstand når prisen er lik. Antar det er en seng, dusj og dass du er på jakt etter, og ikke nærhet til Marka ;)

Bergern
27-02-2015, 23:13

Når skjer dette? Og må det være radisson?
Choice har ofte meget gode priser i sentrum i helgene, og særlig sommerstid.

Martin
27-02-2015, 23:24
Når skjer dette? Og må det være radisson?
Choice har ofte meget gode priser i sentrum i helgene, og særlig sommerstid.

Må og må. Har noen poeng der jeg kunne tenkte meg å bruke for å slå av noen hundrelapper på prisen (sikkert ikke fornuftig bruk av poengene, men det er en annen diskusjon). Sånn sett er alt hos Choice dyrere enn penge-delen av prisen hos Carlson. Er snakk om en helg om en tre ukers tid.

Bergern
27-02-2015, 23:34
Må og må. Har noen poeng der jeg kunne tenkte meg å bruke for å slå av noen hundrelapper på prisen (sikkert ikke fornuftig bruk av poengene, men det er en annen diskusjon). Sånn sett er alt hos Choice dyrere enn penge-delen av prisen hos Carlson. Er snakk om en helg om en tre ukers tid.

Skjønner.
Da ville jeg nok valgt Park Inn pga gangavstand til det meste, om du ikke planlegger å faktisk bruke litt tid på hotellet.

Chaos Controller
28-02-2015, 06:18
noen som har tips om familievennlige hotel i sentrum i juni? Trenger 2 netter fra soendag til tirsdag, og er paa jakt etter et rom for 2 voksne og 2 barn under 3 aar. Har kikket paa Oslo Plaza, men med en snittpris paa 2400 pr natt blir litt mer enn jeg hadde tenkt aa betale, men er vanskelig aa finne andre hotel som tilbyr plass til alle 4 i ett rom...

FlightDeck
28-02-2015, 09:03

Jeg ville valgt Park Inn, med mindre du skal gå en tur nedover Akerselva eller nyte de fine områdene der oppe. Jeg har bodd på begge hotell - og selv om Radisson i Nydalen har flere muligheter for oppgradering, og Park Inn generelt har mer kjedelige rom, så skal det sies at Park Inn har noen ganske store og fine rom øverst i etasjene også.

Twin Otter
24-09-2015, 19:29
Greetings forumister,

Av alle ting skal jeg tilbringe tre kvelder på rad på Riksscenen i Trondheimsveien i november. I den forbindelse lurte jeg på om dere har noen hotelltips.

Kikker litt på Scandic Vulkan som ligger rett ved Mathallen osv. Men jeg er litt usikker på hvordan det er å spasere mellom Riksscenen og Scandic Vulkan sent på aftenen. I tillegg ser det ut til å være greit med kollektivtrafikk ned fra Grünerløkka og ned til sentrum. Jeg liker meg egentlig godt i området Tullinløkka/Holbergsplass i grunn. Og jeg ser at 11-trikken kan ta meg mellom Grünerløkka og her.

Noen som har noen tips her? Kan forresten Smart Hotell rett ved Pilestredet være en outsider?

Hypern
24-09-2015, 20:26
Greetings forumister,

Av alle ting skal jeg tilbringe tre kvelder på rad på Riksscenen i Trondheimsveien i november. I den forbindelse lurte jeg på om dere har noen hotelltips.

Kikker litt på Scandic Vulkan som ligger rett ved Mathallen osv. Men jeg er litt usikker på hvordan det er å spasere mellom Riksscenen og Scandic Vulkan sent på aftenen. I tillegg ser det ut til å være greit med kollektivtrafikk ned fra Grünerløkka og ned til sentrum. Jeg liker meg egentlig godt i området Tullinløkka/Holbergsplass i grunn. Og jeg ser at 11-trikken kan ta meg mellom Grünerløkka og her.

Noen som har noen tips her? Kan forresten Smart Hotell rett ved Pilestredet være en outsider?

Ikke noe problem å spasere der, tja vel for å være ærlig så kan det være noen narkotikadealere i området i sene nattetimer men de plager svært sjeldent folk. De vet nøyaktig hvem de skal handle med for å si det sånn. Tullinløkka og Holbergs plass er fint. Veldig fint. Har du råd til Radisson Scandinavia så ta det. Ikke prøvd Scandic Vulcan

Hickok
24-09-2015, 20:42
Ikke noe problem å spasere der, tja vel for å være ærlig så kan det være noen narkotikadealere i området i sene nattetimer men de plager svært sjeldent folk. De vet nøyaktig hvem de skal handle med for å si det sånn. Tullinløkka og Holbergs plass er fint. Veldig fint. Har du råd til Radisson Scandinavia så ta det. Ikke prøvd Scandic Vulcan

Radisson Scandinavia er vel fortsatt under oppussing, så det hadde jeg holdt meg langt unna. Der blir jeg alltid skuffet.

Upsaker
24-09-2015, 22:08
Det er minst 1,5 år siden jeg bodde på et av de nye, fine rommene til Radisson Blu Holbergs plass, så jeg blir litt skuffet hvis de fortsatt holder på med det. Ellers er er det ganske så fine rom på Clarion Grand Central og Riksteatret ligger med god kollektivforbindelse til de aller mest grisgrendte strøk.

Bergern
25-09-2015, 07:44
Clarion Collection Folketeateret i Operapassasjen ligger langs ruta til 11 og er ganske så lekkert.

petter380
25-09-2015, 09:29
Prøv AirBNB, meget bra!

Twin Otter
06-10-2015, 20:17
Jeg endte opp med å booke Clarion Collection Savoy ved Tullinløkka. Det er et hotell jeg har bodd på før og trivdes godt på. Den ligger jo også langs ruta til 11-trikken som kan ta meg helt frem til dit jeg skal på Grünerløkka. Google mener det skal ta meg ca 20 minutter å gå. Så det kan godt tenkes at jeg tar beina fatt også...

FlightDeck
06-10-2015, 22:32
Jeg endte opp med å booke Clarion Collection Savoy ved Tullinløkka. Det er et hotell jeg har bodd på før og trivdes godt på. Den ligger jo også langs ruta til 11-trikken som kan ta meg helt frem til dit jeg skal på Grünerløkka. Google mener det skal ta meg ca 20 minutter å gå. Så det kan godt tenkes at jeg tar beina fatt også...

Ikke minst en veldig fin tur å gå via Vår Frelsers gravlund/Telthusbakken/Damstedet/Mathallen.

Bergern
07-10-2015, 08:36

Jeg bor på det hotellet et par ganger i måneden. Blir som gullkunde alltid oppgradert og kan dermed booke det aller billigste enkeltrommet som, i litt god tid i forveien koster ca 650 i club.
Kveldsmaten pleier å være helt grei og frokosten er standard Choice.
De har noen stilige signaturcocktails i baren.

robertaas
07-10-2015, 18:47
Har akkurat benyttet tilbudet Thon nå har og sikret meg en mer behagelig start på reise til 448,-.

Tjab
29-10-2015, 10:17
Hei

Skal en tur med Color line. Oslo Kiel Oslo. Er da tilbake i Oslo klokken 10:00

Hvor lang tid trenger jeg for å komme meg til OSL?

kimpe
29-10-2015, 10:26
Hei tjab!

Du kan ta en taxi utenfor terminalen som tar 15 min til Oslo S, så flytoget.. Husk det ofte er litt folk som skal av da..

Bruker å bestille fly rundt 13.00 for å ha god tid jeg. Kan jo bli tatt i tolla å... hehe

Kim

MCO-WDW
29-10-2015, 10:27
Hei

Skal en tur med Color line. Oslo Kiel Oslo. Er da tilbake i Oslo klokken 10:00

Hvor lang tid trenger jeg for å komme meg til OSL?

Tar du taxi til nasjonaltheateret trenger du...
Ute av båt 10:10
Du rekker da
Tog går 10:34 fra Nasjonal
Arriving OSL 11:02.
Allt...
Du bruker ca 20 min a gå fra Kaia til Nasjonal...om du kan veien...så...
Neste avgang flytoget fra Nasjonal er 10:54

Tjab
29-10-2015, 10:31
Fabelaktig.

Tusen takk folkens!

Upsaker
29-10-2015, 10:31
Da ville jeg tatt 13-trikken fra Skillebekk til Jernbanetorget og ta flytoget derfra.
15 min å gå (maks), 10 min på trikk, 10 min fra du går av trikken til Flytoget går. Maks én time fra kai til flyplass.

sabergum
29-10-2015, 10:47
Da ville jeg tatt 13-trikken fra Skillebekk til Jernbanetorget og ta flytoget derfra.
15 min å gå (maks), 10 min på trikk, 10 min fra du går av trikken til Flytoget går. Maks én time fra kai til flyplass.

Det ville jeg også gjort. Skillebekk holdeplass er lett å finne, gå over den blå gangbroa, følg veien og gå til venstre ved enden, deretter høyre inn på Niels Juels gate, og fortsett rett fram. 10-15 minutter fra terminalen. Trolig raskere (og helt sikkert billigere) enn å stå i taxikø når opp mot 2000 mennesker skal av båten på samme tid.

Bergern
08-10-2016, 05:54
Nyåpnet avlegger av Xich Lo på Egertorget i Vika.
Her kjører de et annet konsept, med småretter og delemenyer.
Meget god kvalitet på maten i uformelle omgivelser.

ENGM 911
13-03-2017, 18:10
En indonesisk dude har med seg mammaen :lol: sin på Europatur.

"What is your opinion of our hotel in Oslo? We're staying at the Scandic Byporten, I am thinking of switching to Radisson Blu"

Hva ville dere valgt?

ENGM 911
13-03-2017, 18:19
Hallo, anybody there? Det har gått hele ni minutter uten respons!!!!!!

LN-KOG
13-03-2017, 18:20
Hvilken Radisson Blu er jo interessant i denne sammenhengen.

ENGM 911
13-03-2017, 18:23
Hvilken Radisson Blu er jo interessant i denne sammenhengen.

Plaza, my bad :lol:

KnutW
13-03-2017, 18:41
Hvis ikke prisen er veldig forskjellig hadde jeg nok gått for Plaza. Scandic Byporten er vel det som ligger midt i Oslo S, litt stusslig. Kommer jo an på hvor lenge de skal bo og hva de har tenkt å gjøre i Oslo. Oslo sentrum er jo ikke akkurat noen perle, og spesielt ikke det strøket.

thedude
13-03-2017, 19:58
Litt vanskelig å anbefale et hotel uten å vite noen kriterier, type plassering, pris, etc men jeg ville sjekket noen av disse:
1) The Thief
2) Thon Hotel Rosenkrantz (1 plass tripadvisor)
3) Radisson Blu Scandinavia Hotel (ligger veldig sentralt og har nydelig utsikt mot slottet)

Chriscross
13-03-2017, 21:25
Ikke noe som ligger nedenfor Sten & Strøm. Har generelt fått sansen for Thon. I helgene koster Continental 2200kr inkl frokost.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bergern
19-04-2017, 01:26
Oslo har fått seg en ny matatraksjon, Ling Ling på Aker brygge i Ondas gamle lokaler. Meget lovende avlegger av Hakkasan. Testet ut stor meny som infridde med et lite untak. Meget vennlig og profesjonell service, om enn noe famlende til tider. Gi dem et par uker til, så har nok det hele satt seg.
http://lingling.hakkasan.com/oslo/#about

Someone
15-06-2018, 16:16
Siden Ruter-appen tilsynelatende ikke tar amerikanske kredittkort, hva et greieste måte å kjøpe billetter på, annet å betale 50kr for et reisekort, hvis man skal dra fra endel steder hvor det ikke er billettautomater?

Henshaw
15-06-2018, 16:27
Er det mulig å legge utenlandske kort inn i vipps som betalingsmiddel?

Rosalie
15-06-2018, 16:30
Vipps? Evt sjekk om NSBs app tar amerikanske kredittkort, da ruterbilletter også kan kjøpes i den.

Someone
15-06-2018, 16:32
Er det mulig å legge utenlandske kort inn i vipps som betalingsmiddel?

Er ikke det delvis knyttet opp mot BankID? Det får uansett være grenser for hvor mange apper man trenger for å ta trikken :p

LN-MOW
15-06-2018, 16:51
Amerikanske kort funker ikke på appene til hverken NSB eller Ruter med mindre de nylig har gjort om. Men det var snakk om at de skulle tillate paypal, og da er det jo bare å knytte kortet opp mot dette - hvis det kommer.

Det skal gå via nettsiden, men det er jo litt klønete på mobil ....

Jeg har gitt opp og bruker reisekort. Automatene på OSL tar US kort.

robertaas
15-06-2018, 16:53
Kjenner ikke til noen typer betalingskort, unntatt Presentkort, som ikke er utenlandske.

Someone
15-06-2018, 17:11
Amerikanske kort funker ikke på appene til hverken NSB eller Ruter med mindre de nylig har gjort om. Men det var snakk om at de skulle tillate paypal, og da er det jo bare å knytte kortet opp mot dette - hvis det kommer.

Det skal gå via nettsiden, men det er jo litt klønete på mobil ....

Jeg har gitt opp og bruker reisekort. Automatene på OSL tar US kort.

Ser ut som de bare aksepterer europeiske kort, for det meste.

Utfordringen er jo ikke fra OSL, men internt i Oslo de neste dagene. Kommer 5 stykk amerikanarar på besøk som må ta litt kollektivt

Kjenner ikke til noen typer betalingskort, unntatt Presentkort, som ikke er utenlandske.

All kort utstedt i Norge er per definiasjon norske, da kortene er utstedt av en lokal norsk bank (eller filial av utenlandsk bank). F.eks et SAS Amex kort til en nordmann regnes som en DNB kort, da det er DNB som har utstedt kortet. De såkaldte «kortselskapene» har ikke noe med det å gjøre. Slik sett funker mitt Visa-kort overalt her, mens en amerikaner med Visa-kort fra sin lokale bank kan noen steder møte på sperrer, som f.eks i Ruter-appen

JoeW
15-06-2018, 23:03
Og BankAxept må vel til og med tilfredsstille robertass som et norsk kort(nettverk).

Mjolnir
16-06-2018, 13:08
Billettene til Ruter aktiveres vel ved å skanne dem ved ombordstigning? Kan kjøpe noen ekstra billetter til seinere når man først er ved en automat. Krever litt mer planlegging dog.

Someone
16-06-2018, 13:20
Billettene til Ruter aktiveres vel ved å skanne dem ved ombordstigning? Kan kjøpe noen ekstra billetter til seinere når man først er ved en automat. Krever litt mer planlegging dog.

Hei, ja tror det blir løsningen