PDA

View Full Version : Santo Domingo, Den Dominikanske Republikk


no-backpacker
22-12-2012, 13:34
Jeg har muligens klart å lure med meg min andre halvdel på en bonustur hit. (Halv pris på business med KLM.)

Det er mulig jeg reiser noen dager før han og lurer da på... Er det skummelt å dra dit som enslig kvinne? Hvordan er det å ta drosje fra flyplassen? Jeg kommer til å bo på Intercontinental og kan nok arrangere det slik at hotellet henter meg, kanskje det sikreste?

Hvordan er det å leie bil og kjøre rundt på øyen? Vi lurer litt på å ta en tur til Haiti (ca 4 timers kjøretur), er det i det hele tatt mulig, noen som har gjort det?

I hovedsak reiser vi for å få sol og varme, men vi liker også å utforske steder på egen hånd.

Det eneste stedet jeg ikke har likt å ta drosje alene har vært i Hyderabad, India. Ikke fordi jeg var redd, men mest fordi det var så mye styr med å komme seg fra a til b uten å måtte innom hele familien og vennekretsten til sjåføren først. En drosjektur som skulle ta 30 min kunne fort ta 90 min... :)

Xxx.

Sondbjo
22-12-2012, 16:37
Jeg gikk til en av leibeilskrankene der. Å de kunne kjøre meg til hotellet(Hilton) Jeg vill si at Hilton er et ganske flott hotell med god mat. Så det bør vurderes om hotell ikke er bestillt :) IKKE ta taxi utpå parkeringen da sisse folkene garantert prøver å lure deg. Gå enten til taxi skranken eller til leiebilskranken. Jeg ville ikke tatt turen over til Haiti nå, mye uvær i det siste har nok satt sine spor der...

no-backpacker
22-12-2012, 16:51
Jeg gikk til en av leibeilskrankene der. Å de kunne kjøre meg til hotellet(Hilton) Jeg vill si at Hilton er et ganske flott hotell med god mat. Så det bør vurderes om hotell ikke er bestillt :) IKKE ta taxi utpå parkeringen da sisse folkene garantert prøver å lure deg. Gå enten til taxi skranken eller til leiebilskranken. Jeg ville ikke tatt turen over til Haiti nå, mye uvær i det siste har nok satt sine spor der...

Men brukte du leiebilen, altså, kjørte du rundt selv?

Nei, jeg har ikke bestilt hotell, men er RA hos IC, så det blir nok IC. Ser at de ikke har fått verdens beste reviews, men har hørt fra andre med RA at så lenge man er RA er det veldig bra (oppgradert til både suite og lounge-tilgang :) ) Men takk for tipset om Hilton og taxi!

Xxx.

Sondbjo
22-12-2012, 17:58
Nei, jeg brukte ikke leibeilen. Funket vel mer som en taxi en leiebil :) Jeg hadde nok turt å kjøre der men, da MÅ MAN HA en GPS ! Det er skilt men, om man ikke er skjent der så er det nok vanskelig uten GPS. Da jeg ble kjørt til hotellet, så var motorvegen stengt så sjåføren mått kjøre igenom et område hvor jeg følte at jeg var på Haiti... Det hvar nesten litt skummelt :D