View Full Version : Med Star Tour til Mexico
Hei.
Har bestilt ferietur i januar 2013 til Cancun i Mexico med Star Tour som operatør.
Ser at de bruker Thomson/First Choice sine fly 767 på ruten.
Har bestilt i vanlig økonomi/blue Comfort, men ser nå at jeg kan oppgradere til premiumclass for 2100,- Er dette verd pengene??
Noen som har erfaring??
I Premium står det at man får 30 kg bagasje, tilgang til lounge på Gardermoen, egen innsjekk, du sitter i fremre del av cabinen, du får tre retters måltid og gratis drikke foruten champagne.
Hvordan er det ellers å reise til Cancun?? Har alltids likt Thailand, men denne gangen ville vi prøve noe nytt.
På forhånd takk :)
Absolutt verdt å oppgradere til Premium class!
Tuifly sine 767 er helt for j*vlig i økonomiklasse = trangt, dårligere enn Thomas Cook sine A330 vil jeg påstå.
Config er vel nogenlunde identisk med TUIFly Nordics's 767.
http://vrfilm.tuiflynordic.se/boeing767/
Såvidt jeg ved er benplads okay, men det er trangt. 2-4-2 config i 767 :(
Vi har selv bestilt med Thomson 767 på Blue Comfort fra CPH-CUN i marts. Har ikke rigtigt kunne finde nogle trip report på dem (eller TUIfly Nordic, som vel er det catering/servicekoncept Thomson benytter fra Skandinavien). Nogen der har link eller har prøvet dem
Hvordan er det ellers å reise til Cancun?? Har alltids likt Thailand, men denne gangen ville vi prøve noe nytt.
Cancun bryder jeg mig ikke specielt meget om, men det er smag og behag. Playa del Carmen, Tulum, Holbox derimod er skønt. Det bliver 8. gang vi tager afsted.
Fik fra en medarbejder hos TUIfly Nordic besked på at det ikke er alle pladser i Blue Comfort, der reelt er lige god når det drejer som om benplads.
Man skal vælge de pladser, der på dette seatmap er markeret i gråt, da det er dem med bedst benplads. Der grønne pladser har ikke den ekstra benplads. De oplyser dog ikke om det når man vælger plads eller betaler for Blue Comfort:
http://www.tuiflynordic.dk/ekstra/flyoversigt/boeing_767-300
Vi ville bestille pladser i den forreste "mini" kabine, men blev frarådet det, da de ikke havde ekstra benplads...
Hei.
Har bestilt ferietur i januar 2013 til Cancun i Mexico med Star Tour som operatør.
Har bestilt i vanlig økonomi/blue Comfort, men ser nå at jeg kan oppgradere til premiumclass for 2100,- Er dette verd pengene??
Noen som har erfaring??
I Premium står det at man får 30 kg bagasje, tilgang til lounge på Gardermoen, egen innsjekk, du sitter i fremre del av cabinen, du får tre retters måltid og gratis drikke foruten champagne.
Jeg har nettopp kommet hjem fra Phuket i Thailand med thomson. Jeg betalte 4500 for biletten i premium. Premium har faktisk ganske behagleig benplass. Flyene er noe gamle(17-26 år gammle) det er derfor ganske ofte forsinkeleser. Vi hadde en forsinkelse på 2 timer til og 22 timer på veien tilbake. Så ikke planlegg jobb eller lignede dagen etter ferie!!!!
På premium så går det ikke ann å ta opp armlenet så de setene kan føles noe trangt. Det er det ikke i Blu comfort, og for å være helt ærlig syns jeg blu comfort så helt greit ut. Det som er bedre med premium er at du for varme måltider noe du ikke gjør på blue comfort.
robertaas
20-12-2012, 21:20
Jeg likte det, men opplevelsen er veldig forskjellig etter hvor man bor. har bodd i 4 områder og jeg vil rangere dem fra verst til best:
-Cozumel, stor øy utenfor Playa del Carmen: Hverken gode strender eller snorkling der hvor jeg var, mye ødemark og cruizeskip som sperret utsikten fra hotellet.
-Cancun: Lang landstripe med med mange store hoteller. Var stort sett bare hotellene å forholde seg til. Dette er visst stedet for spring break, bra strender.
-Playa del carmen: By langs stor strand. Mye å gå rundt og se og gjøre av restauranter, små museer og salgssteder. Veldig turistfokusert. Var der under "semana santa" som betød at den mexicanske middelklassen strømmet dit fra Mexico City. Live show på Mamitas på stranden:
http://lh3.googleusercontent.com/-5GP9jT1gbwE/TLy-S5n71jI/AAAAAAAABBw/ad0h9P7g2wY/s800/IMG_5782.JPG
-Isla Mujeres, liten øy utenfor Cancun: Både strender og god dyking. Stort sett hele øya er tettbebygd og man hadde inntrykket av at det var mere lokalt liv her. Kom for eksempel over en dansoppvisning fra barneskolen som samlet mye av øyas befolkning:
https://lh3.googleusercontent.com/-igjgLywjIOo/TLy-MazR1pI/AAAAAAAABBw/4ePmH4bT534/s800/IMG_5506.JPG
Om man bestiller med Apollo til Cancun, så er det Finnair A330 som flyr, - kanskje et bedre alternativ i M-klasse enn Thomas Cook ?
Hei.
Noen som har erfaring??
Hvordan var turen med Thomson? Vi skal afsted på søndag med dem til CUN Comfort Class. Har du lidt billeder og feedback fra din tur?
Noen som vet om Blue Comfort er samme stolene som Premium Class på Arkefly´s 767, bare med enklere servering ?
Noen som vet om Blue Comfort er samme stolene som Premium Class på Arkefly´s 767, bare med enklere servering ?
Ved ikke hvilke sæder Arkefly har, her er Blue Comfort stolene, samt lidt mere:
36063
36064
36065
36066
Det er TRAAAAANGT ombord med 2-4-2 config, men benplads er fint. Den varme mad er tæt på uspiselig, men den kolde 2. servering var helt okay.
Camilla Gisvold
28-01-2014, 12:54
Hei
Vi er et par som tenker oss til Mexico Tulum i Juli. Er det noen som har tips om bo-muligheter her? Bør vi booke bo på forhånd eller kan vi ta dette når vi kommer dit? Hvordan er prisnivået?