View Full Version : Seks nye DY-ruter fra CPH
Norwegian har annonsert seks nye ruter fra CPH, hvor av tre en nye destinasjoner for CPH; Liverpool, Montpellier og Korfu
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=71421
Liverpool - 3x weekly from 05 Apr 13
Madrid - 4x weekly from 05 Apr 13
Lisboa - 2x weekly from 11 Apr 13
Montpellier - 2x weekly from 24 Jun 13
Sarajevo - 1x weekly from 25 Jun 13
Kurfu - 1x weekly from 28 Jun 13
Vil det da bli mulig å bestille gjennomgående billetter fra Norge?
Eksempelvis: BGO - CPH - LPL ?
Da er MAD tilbake paa Norwegian's rutekart. Vi faar haape de oppretter tuer derfra til Oslo og andre byer ogsaa. MAD er kanskje ikke det beste stedet aa vokse for tiden, men det kommer tider etter krisen.
Vil det da bli mulig å bestille gjennomgående billetter fra Norge?
Eksempelvis: BGO - CPH - LPL ?
Det går an å bestille gjennomgående billetter allerede fra BGO via CPH, dog det er stort sett med en natt i CPH grunnet sen ankomst. På retur er det betraktelig bedre.
DCHalvorsen
19-12-2012, 19:46
Da er MAD tilbake paa Norwegian's rutekart. Vi faar haape de oppretter tuer derfra til Oslo og andre byer ogsaa. MAD er kanskje ikke det beste stedet aa vokse for tiden, men det kommer tider etter krisen.
Arbeidsutvandringen fra Spania til det nordlige Europa er i vekst, så kanskje er satsningen på Madrid mer å sammeligne med de utallige rutene mellom Skandinavia og Polen?
Og som vanlig for CPH har de som starter nye destinasjoner tilgang til honningkrukka - og blant de seks er det noen nye.
Og som vanlig for CPH har de som starter nye destinasjoner tilgang til honningkrukka - og blant de seks er det noen nye.
Og som vanlig er der nogen, der synes at rønnebærrene er sure...
litt-amatør
19-12-2012, 23:25
Er ikke Liverpool en helt ny DY-destinasjon?
Lurer på hvorfor DY startet CPH-LPL, ikke CPH-MAN siden MAN har et stort flyplass med viktige flyselskaper.
Lurer på hvorfor DY startet CPH-LPL, ikke CPH-MAN siden MAN har et stort flyplass med viktige flyselskaper.
Norwegian er jo et ikke noe nettverkselskap og vil ikke få noen fordeler av å fly til MAN pga størrelsen på flyplassen. Dessuten så er det vel en del i dag som flyr til MAN som skal vildere til Liverpool. Kombinert med de gode ordningene som mr. grumpy hinter til så er det en vinn-vinn situasjon.
Norwegian er jo et ikke noe nettverkselskap og vil ikke få noen fordeler av å fly til MAN pga størrelsen på flyplassen. Dessuten så er det vel en del i dag som flyr til MAN som skal vildere til Liverpool. Kombinert med de gode ordningene som mr. grumpy hinter til så er det en vinn-vinn situasjon.
Desuden er der jo også konkurrence på ruten til MAN. Det er der ikke til LPL.
Kombiner honningkrukke (les et år med støtte fra CPHs utviklingsfond siden det er ny destinasjon) og å unngå konkurranse = LPL. Jeg har også hørt noen uttalelser fra folk som står nær DY på øyriket at trolig blir denne ruten flyttet over til MAN fra S14 siden det da er slutt på støtten fra CPH og kanskje er det da også en konkurrent mindre (les SAS). Tror også det er selvtilfredsstillelse for Norwegian å trø i fatet til easyJet og Ryanair på LPL med liten risiko for at de vil ta tilbake noe - easyJet har valgt MAN til å serve CPH fra Nordvest-England og Ryanair får ikke lov til å komme til CPH ;)
Kombiner honningkrukke (les et år med støtte fra CPHs utviklingsfond siden det er ny destinasjon) og å unngå konkurranse = LPL.
Hvis vi lige skal tage den én gang til for Prins Knud (som vi siger i Danmark): CPH Connected yder ingen tilskud til nye ruter. De tilbyder til gengæld markedsføringsstøtte. Ligesom OSL gør:
http://www.osl.no/osl/naringslivogeiendom/_flyselskap/40_Incentivordninger
Et dementi er måske for meget at forvente af LN-KGL, men måske vi kan håbe på at der ikke kommer flere "ukorrektheder" i fremtiden...
Ser ut som LPL ikke varte veldig lenge og legges ned når sommerprogrammet starter neste år, samt at MXP, BTS og BEG ikke kommer tilbake som sommerruter fra CPH neste år
Det er ikke uten grunn at LPL legges ned, med slike tall som dette
April | 1379 passasjerer
Mai | 1704 passasjerer
Juni | 970 passasjerer
Juli | 1877 passasjerer
August | 2190 passasjerer
September | 1921 passasjerer
Oktober | 2399 passasjerer
Kabinfaktoren i september og oktober var henholdsvis 40% og 59%.
Til sammenligning hadde MAN-CPH i oktober 23 097 passasjerer med SAS og easyJet som operatører.
Alle tallene kommer fra UK CAAs månedsstatistikk.
Tertit54
13-12-2013, 19:41
Norwegian har annonsert seks nye ruter fra CPH, hvor av tre en nye destinasjoner for CPH; Liverpool, Montpellier og Korfu
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=71421
Hvor er Kurfu :cool: