PDA

View Full Version : Litt om DY til DXB

SudCaravelle
18-12-2012, 13:33
Vi havnet (som vanlig) i en god flyprat med noen norske kunder/kollegaer over en Leffe her om dagen hvor DY til og fra DXB var diskusjonen.

Det jeg merker her nede er at det er delte meninger hvor ca litt over halvparten er meget positive og de resterende ikke er helt happy (stort sett de KLM trofaste) med DY.

Jeg har hatt tre forskjellig besøk siste tiden ned hit (hvor av tre av de reisende har *A Gold og reiser svært mye) og de har vært meget fornøyde og synes dette var langt bedre enn forventet og vil bruke Norwegian neste gang også. På disse seks fligtene (t/r) har flyene aldri mellomlandet og har alltid har sperret midtseter. Det at DY nå også flyr fra terminal 1 på DXB gjør dette også meget attraktivt. De har alle også vært meget begeistret for WiFien som har vært kjapp og fin og hører med den sjangeren som mener IFE ikke er viktig. (der er ikke jeg)

Mine KLM venner under diskusjonen mente at sperrede midtseter er en urban myte og at flyene stort sett mellomlander for fueling.

Noen statistikker på dette?

Bergern
18-12-2012, 16:52
Mine KLM venner under diskusjonen mente at sperrede midtseter er en urban myte og at flyene stort sett mellomlander for fueling.

Ingen statistikk, men har vært i Dubai et par ganger siste år. Reiste selv med Qatar i C og KLM i Y, mens reisefølget valgte DY direkte.
Såvidt jeg har skjønt, har de ikke opplevd mellomlanding mens sperrede midtseter visstnok gjelder de fremste radene. Dette har kanskje noe med vekt/rekkevidde å gjøre? Opplevelsen forøvrig har vært helt Norwegiansk, på godt og vondt...

Thomas
18-12-2012, 16:55

Blokking av midtsete er standard, og seteplanen er laget slik at B og E seter skal være 'umulig' å velge.

Når det kommer til fuelstop så har dette vært en gjenganger, da på DXB-OSL da vindene ikke er helt fordelaktige. Jeg vil tippe at ca 30% av flightene på vinterprogrammet tar en stop på Arlanda for fuel.

Bergern
18-12-2012, 17:09
Blokking av midtsete er standard, og seteplanen er laget slik at B og E seter skal være 'umulig' å velge.
.

Det stemmer ikke. B og E er blokkert til rundt midtre nødutgang. Bakover er det fritt fram å sitte i midten for dem som liker sånt...

Thomas
18-12-2012, 17:19
Det stemmer ikke. B og E er blokkert til rundt midtre nødutgang. Bakover er det fritt fram å sitte i midten for dem som liker sånt...

La meg dog formulere meg litt annerledes:

Blokking av midtsete tom rad 15 er standard, og seteplanen er laget slik at B og E seter skal være 'umulig' å velge.

teamseacow
18-12-2012, 20:25
Noen som vet om det blir aktuelt med 787 i fremtiden?

LN-MOW
18-12-2012, 20:54
Det skal være planlagt med enkelte 787-avganger under sertifiseringsperioden ihvertfall ...