PDA

View Full Version : SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow


FlightDeck
13-12-2012, 22:06
SAS flytter fra Terminal 3 til Terminal 2 på Heathrow sammen med alle de andre Star Alliance-selskapene.

Heathrow Airport’s new Terminal 2 is to become the home of Star Alliance, Aer Lingus and Virgin Atlantic’s domestic routes when it opens in 2014.

http://mediacentre.heathrowairport.com/Press-releases/Heathrow-confirms-Terminal-2-airline-occupancy-3ea.aspx

Bergern
13-12-2012, 22:22
Noen som har erfaringer fra den terminalen? Kan ikke huske å ha brukt den før.

Kikket litt på hjemmesidene

http://www.heathrowairport.com/heathrow-airport-guide/airport-maps

men klarte ikke finne moen oversikt eller kart.

Bacardi
13-12-2012, 22:25
Terminal 2 er under bygging, så ikke så rart :p

vstenhjem
13-12-2012, 22:25
Den er under bygging og ferdig i 2014. Stengte for noen år siden.

Superhai
13-12-2012, 22:28
Det er vel en del år siden den ble stengt, men jeg har brukt den. Den nye blir uansett noe helt annet, og det er jo først om 1-2 år den er klar. SAS har annonsert før at de skal samlokaliseres med de andre Star-selskapene, så det er forsåvidt ikke noe nytt.

Bergern
13-12-2012, 22:37
Terminal 2 er under bygging, så ikke så rart :p

:D Er det mulig! Jeg skummet til og med artikkelen, men hoppet tydeligvis over ingressen...

Da blir det trygge, gode Terminal 3 i januar :)

jefi99
13-12-2012, 23:13
Jeg er ikke nogen særlig stor fan af Terminal 3, men jeg kan faktisk rigtigt godt lide SK loungen. Og SQ loungen er også ganske god hvis man vil have varm mad eller champagne. Jeg frygter at vi ved overgangen til T2 får en pop-moderne Star Alliance lounge som alle *-selskaber skal/vil benytte sig af.

Tommy777
14-12-2012, 07:02
Jeg er ikke nogen særlig stor fan af Terminal 3, men jeg kan faktisk rigtigt godt lide SK loungen. Og SQ loungen er også ganske god hvis man vil have varm mad eller champagne. Jeg frygter at vi ved overgangen til T2 får en pop-moderne Star Alliance lounge som alle *-selskaber skal/vil benytte sig af.

BMI og Star lounger i T1 er like bra som det SAS og SQ er

view
14-12-2012, 12:17
BMI og Star lounger i T1 er like bra som det SAS og SQ er

SQ biz lounge i T3 kan man få champers om man spør, det trekker jo litt opp. Varm mat serveres rundt SQ avganger, og det er mulig å plukke med seg en vannflaske hvis man f.eks skal videre i SAS eco. Håper SQ bygger en ny SKL i T2, London er jo en av deres virkelige premium destinasjoner.

FlightDeck
14-12-2012, 14:24
Det blir helt sikkert flere lounger i Terminal 2. Noen selskaper har såpass mange avganger (eller såpass store fly) at det er behov og ønskelig med en egen lounge, for eksempel Singapore Airlines, Air Canada og SAS. For andre selskaper vil det være mer hensiktsmessig å bruke en felles Star Alliance-lounge.

Hickok
14-12-2012, 14:32
Det blir helt sikkert flere lounger i Terminal 2. Noen selskaper har såpass mange avganger (eller såpass store fly) at det er behov og ønskelig med en egen lounge, for eksempel Singapore Airlines, Air Canada og SAS. For andre selskaper vil det være mer hensiktsmessig å bruke en felles Star Alliance-lounge.

Jeg blir veldig overrasket om SAS lager sin egen lounge i T2. I ly av den sparekampanjen som pågår nå, så kan jeg aldri tenke meg at det blir brukt penger på dette. De kjøper seg sikkert inn i en kombinert løsning, enten med en annen partner, som i dag, eller i en felles *A lounge.

jefi99
14-12-2012, 14:59
BMI og Star lounger i T1 er like bra som det SAS og SQ er
Jeg er ikke enig.

Det blir helt sikkert flere lounger i Terminal 2. Noen selskaper har såpass mange avganger (eller såpass store fly) at det er behov og ønskelig med en egen lounge, for eksempel Singapore Airlines, Air Canada og SAS. For andre selskaper vil det være mer hensiktsmessig å bruke en felles Star Alliance-lounge.

SAS' London Lounge benyttes også af Air Canada og Thai, og er vistnok teknisk en SK/AC "joint lounge".

Jeg håber at i det mindste den vil være mindst én lounge, der ikke er en kompromis-lounge som T1's Star. Forhåbentlig SK eller SQ.

FlightDeck
14-12-2012, 16:17
Jeg blir veldig overrasket om SAS lager sin egen lounge i T2. I ly av den sparekampanjen som pågår nå, så kan jeg aldri tenke meg at det blir brukt penger på dette. De kjøper seg sikkert inn i en kombinert løsning, enten med en annen partner, som i dag, eller i en felles *A lounge.

Vi får se, men det er jo ikke sånn at SAS nødvendigvis taper penger på å ha lounger. Det kan være billigere å ha en egen lounge enn å betale per passasjer i en kontrakslounge, særlig når man har mange avganger (slik SAS har i London). I dag deler SAS lounge med Air Canada ("The London Lounge"), og de tjener jo på at en rekke andre selskaper også bruker den. Samme opplegg har SAS og Lufthansa i New York.

Everest
14-12-2012, 16:21
Hvor langt unna busstasjonen og HEathrow Express blir T2? Og hvordan blir transporten dit?

Superhai
14-12-2012, 17:13
Hvor langt unna busstasjonen og HEathrow Express blir T2? Og hvordan blir transporten dit?

Det blir omtrent som det var før, T2 ligger like nært central bus station som 3 og 1, og jeg regner med at Heathrow Express ikke får noen endringer heller. T2 blir i første omgang en hovedterminal T2A (som etterhvert kommer til å sluke deler av T1, som blir borte) og en satellitt T2B, senere så blir det en T2C. På mange måter ganske likt T5, men på østsiden av T3.
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=33528&stc=1&d=1355500278

Tommy777
14-12-2012, 17:22
SQ biz lounge i T3 kan man få champers om man spør, det trekker jo litt opp. Varm mat serveres rundt SQ avganger, og det er mulig å plukke med seg en vannflaske hvis man f.eks skal videre i SAS eco. Håper SQ bygger en ny SKL i T2, London er jo en av deres virkelige premium destinasjoner.

I BMI sin lounge i T1 har de ogsaa vannflasker du kan ta med deg. Det er ogsaa varm mat i baade Star loungen og BMI loungen i T1, samt dusj. Poenget mitt er at det er ingen av disse loungene som er noe aa slaa hjul over. De er alle rimelig blah.. I T3 bruker jeg SQ siden de har bedre dusjer og champers. I T1 bruker jeg BMI loungen som har god plass, god drikke og varm mat.

Jeg er ikke enig.
.

Fair enough. Har du vaert i BMI loungen i T1? (Ikke Star loungen som United bruker).

SAS loungen har elendig matutvalg, daarligere enn begge loungene i T1. I tillegg er dusj og toalett separate. Det betyr at man ikke faar ett rom for aa gaa paa toalettet, samt dusje. Hjernedoed loesning.

Hva har SAS loungen? Den har den fineste design. Dersom det er det som er viktig for deg, er SAS loungen best.

Martin
14-12-2012, 17:28
Kan man lenger bruke BMI-loungen i T1 når manflyr Star? Er ikke den/de tatt over av BA?

Vede
14-12-2012, 18:21
Noen som vedder i mot at T3 forsvinner om noen år og får samme opplegg som T5 og T2 når det gjelder layout?

Superhai
14-12-2012, 18:41
Noen som vedder i mot at T3 forsvinner om noen år og får samme opplegg som T5 og T2 når det gjelder layout?

Jeg tror ikke det er rom for slik layout der T3 er nå, det er mindre plass og en del annen struktur der som nok må beholdes. Men T3 må oppgraderes på et eller annet tidspunkt, men en slikt prosjekt påbegynnes sikkert ikke før 2020. Britene har jo spørsmålet om 3. rullebane og T6 nord for dagens også å fundere på.

jefi99
14-12-2012, 18:54
Fair enough. Har du vaert i BMI loungen i T1? (Ikke Star loungen som United bruker).

Nej, jeg har kun været i Star (ifm. NZ), jeg var der faktisk den dag den åbnede, og har også været der siden.

Hvad er status i øvrigt på BMI-lounges, efter BA's overtagelse?


SAS loungen har elendig matutvalg, daarligere enn begge loungene i T1. I tillegg er dusj og toalett separate. Det betyr at man ikke faar ett rom for aa gaa paa toalettet, samt dusje. Hjernedoed loesning.

Hva har SAS loungen? Den har den fineste design. Dersom det er det som er viktig for deg, er SAS loungen best.
Korrekt, maden er ikke imponerende i London Lounge. Faktisk begrænser det sig nærmest til snacks. Derfor går jeg til SQ hvis jeg vil spise eller vil have champagne.
Men som du selv påpeger har London Lounge et fantastisk design, endvidere har de et fremragende udvalg af skandinaviske aviser og magasiner, og det giver i hvert fald plusser når jeg skal vurdere lounges.

Everest
14-12-2012, 21:55
Server de malaysisk mat i SQ-loungen på LHR?

Hickok
15-12-2012, 09:17
Hvad er status i øvrigt på BMI-lounges, efter BA's overtagelse?

BMI heter nå BA-lounge, og er OW lounge. Innvendig dog helt lik, men man kommer ikke lenger inn med *A kort.

Tommy777
10-06-2013, 18:41
I dag er jeg i T3 for foerste gang paa mange aar. Jeg finner ikke en eneste ting SAS loungen er bedre enn Singapore paa. Mest idiotiske dusjopplegget der toalett er separat vet vi alle fra foer, baade SQ og SK har alt for varme dusjfasiliteter. SQ har blitt bedre paa utlufting.

I dag var det 3 mann i SQ loungen rundt kl 1600 mens SAS hadde 40 mann og rimelig fullt.

Paa drikkefronten slaar SQ SAS paa alt.

Paa matfronten, serverer de suppe hos SAS, hele 4 varme retter hos Singapore pluss en masse kaldt. De kalde rettene er bittelitt bedre hos SAS, men SQ har ferdigsmurte sandwicher, noe SAS ikke har.

Peppep
10-06-2013, 18:42
Kan man velge å bruke SQ-loungen hvis man har SK-billett i business (vel, Plus), eller er det kun hvis man er *G?

Hickok
10-06-2013, 19:30
Kan man velge å bruke SQ-loungen hvis man har SK-billett i business (vel, Plus), eller er det kun hvis man er *G?

Star Gold.

Glean EBG
10-06-2013, 20:30
I dag er jeg i T3 for foerste gang paa mange aar. Jeg finner ikke en eneste ting SAS loungen er bedre enn Singapore paa. Mest idiotiske dusjopplegget der toalett er separat vet vi alle fra foer, baade SQ og SK har alt for varme dusjfasiliteter. SQ har blitt bedre paa utlufting.

I dag var det 3 mann i SQ loungen rundt kl 1600 mens SAS hadde 40 mann og rimelig fullt.

Paa drikkefronten slaar SQ SAS paa alt.

Paa matfronten, serverer de suppe hos SAS, hele 4 varme retter hos Singapore pluss en masse kaldt. De kalde rettene er bittelitt bedre hos SAS, men SQ har ferdigsmurte sandwicher, noe SAS ikke har.

Helt enig, SQ loungen er overlegent best på t3
Sas loungen er vel ikke en ren sas lounge men i samarbeid med AC eller tar jeg feil der?

Everest
10-06-2013, 21:16
I dag er jeg i T3 for foerste gang paa mange aar. Jeg finner ikke en eneste ting SAS loungen er bedre enn Singapore paa. Mest idiotiske dusjopplegget der toalett er separat vet vi alle fra foer, baade SQ og SK har alt for varme dusjfasiliteter. SQ har blitt bedre paa utlufting.

I dag var det 3 mann i SQ loungen rundt kl 1600 mens SAS hadde 40 mann og rimelig fullt.

Paa drikkefronten slaar SQ SAS paa alt.

Paa matfronten, serverer de suppe hos SAS, hele 4 varme retter hos Singapore pluss en masse kaldt. De kalde rettene er bittelitt bedre hos SAS, men SQ har ferdigsmurte sandwicher, noe SAS ikke har.

Jøss, da må vi ha vært der samtidig :)

vstenhjem
15-05-2014, 18:50
Er inne på maps.heathrow.com og finner ingen ny SAS/Air Canada lounge i t2.. Forsvinner den?

Discus
15-05-2014, 21:10
Er inne på maps.heathrow.com og finner ingen ny SAS/Air Canada lounge i t2.. Forsvinner den?

Blir ikke egen SAS-lounge på T2:

I avgangsområdet vil det bli totalt fire Star Alliance lounger – en Lufthansa lounge i hovedterminalen og United, Air Canada og Singapore Airlines lounger i satelitterminalen 2B.
http://bonusfeber.no/nye-heathrow-terminal-2-queens-terminal/

KristianSk
15-05-2014, 21:18
Vet vi hvilken lounge SAS vil bruke for Plus?
Tipper jeg fortsetter å henge i Singapore loungen også på T2, men alle må selvsagt testes.

krølle
30-05-2014, 19:19
Vet ikke om denne ligger her, så jeg linker den inn, om den har litt misvisende ingress


SAS' nye superterminal koster 20 milliarder


http://reise.aftenbladet.no/reise/SAS-nye-superterminal-koster-20-milliarder-68042.html#.U4iuS3K1ZcQ

FlightDeck
31-05-2014, 01:53
Blir ikke egen SAS-lounge på T2:

http://bonusfeber.no/nye-heathrow-terminal-2-queens-terminal/


SAS har ikke "egen" lounge i dag, men deler med Air Canada. Etter hva jeg har hørt skal The London Lounge videreføres.

Chriscross
31-05-2014, 08:23
Det stor jo at AC fortsatt skal ha lounge og de er vel interressert i å dele kostnaden med f.eks SK. Men AC skal vel fly fra satelitt. Blir det tog mellom satelittene som på T5? Mulig En skal forsøke å ha mest mulig shorthaul i hovedterminalen. Da er det upraktisk å dele med AC?

Twin Otter
31-05-2014, 18:38
Når flytter SAS til terminal 2?

Discus
31-05-2014, 18:40
Når flytter SAS til terminal 2?

Oversikt over alle selskapene på linken jeg la inn litt lenger opp - SAS flytter iflg. den i sept 2014.
http://bonusfeber.no/nye-heathrow-terminal-2-queens-terminal/

Twin Otter
31-05-2014, 18:42
Oversikt over alle selskapene på linken jeg la inn litt lenger opp - SAS flytter iflg. den i sept 2014.
http://bonusfeber.no/nye-heathrow-terminal-2-queens-terminal/

Aha. Takk for raskt svar. Da skal jeg forholde meg til terminal 3 når jeg er en snartur innom i august.

Transfer fra terminal 3 til 5 er det tuben som passer best da?

KristianSk
31-05-2014, 18:47
Aha. Takk for raskt svar. Da skal jeg forholde meg til terminal 3 når jeg er en snartur innom i august.

Transfer fra terminal 3 til 5 er det tuben som passer best da?

Gratis transfer med Heathrow Express.

Discus
31-05-2014, 18:52
Transfer fra terminal 3 til 5 er det tuben som passer best da?

Hvis du ikke må/vil på utsiden for å hente bags el.l. så kan du bruke buss - følg skilting.
Se post#24 her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=109455&page=2

Twin Otter
31-05-2014, 20:32
Hvis du ikke må/vil på utsiden for å hente bags el.l. så kan du bruke buss - følg skilting.
Se post#24 her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=109455&page=2


Perfekt! Takk for linken!

LN-KGL
31-05-2014, 21:18
Når flytter SAS til terminal 2?

SAS flytter fra T3 til T2 10. september. Første innflytter blir United fra T1 og T4 til T2 4. juni.

Full oversikt finner dere her: http://www.heathrowairport.com/flight-information/airline-moves

Discus
05-06-2014, 21:05
Så er T2 offisielt i gang:

Heathrow's new Terminal 2 has welcomed its first passengers, with the airport insisting it has learned lessons from the opening of Terminal 5.

The first flight, a United Airlines from Chicago, arrived at 05:49 BST.

Passengers on the first of 34 United flights scheduled for Wednesday were greeted by staff in Beefeater costumes.

http://www.bbc.com/news/uk-england-london-27691651

jameson82
13-07-2014, 13:49
Men SAS er enda i terminal 3?

Someone
13-07-2014, 14:01
Men SAS er enda i terminal 3?

Ja, planlagt flyttet er 10 september

http://www.heathrowairport.com/flight-information/airline-moves
SAS
Scandinavian Airlines 10 September 2014 from Terminal 3
to Terminal 2

oyvind
12-08-2014, 15:24
Hei! Såvidt jeg har skjønt har SAS flyttet fra terminal 3 på Heathrow til nye terminal 2. Er det noen som vet noe om loungetilbudet der? Har SAS egen lounge eller benytter de felles Star Alliance lounge? Hvordan er den i forhold til den gamle på terminal 3?

jameson82
12-08-2014, 15:27
SAS flytter ikke før 10/9.. http://www.heathrowairport.com/flight-information/airline-moves

KristianSk
12-08-2014, 15:39
Hei! Såvidt jeg har skjønt har SAS flyttet fra terminal 3 på Heathrow til nye terminal 2. Er det noen som vet noe om loungetilbudet der? Har SAS egen lounge eller benytter de felles Star Alliance lounge? Hvordan er den i forhold til den gamle på terminal 3?

SAS har som nevnt ikke flyttet enda, men de vil benytte Lufthansa loungen i T2. Kommer med rapport fra SAS T2 den 10...

oyvind
12-08-2014, 15:40
SAS flytter ikke før 10/9.. http://www.heathrowairport.com/flight-information/airline-moves

Aha, takk! Jeg får følge med å se om det kanskje kommer tripreport neste måned da. :)

KristianSk
14-08-2014, 07:32
Lå en brosjyre fra SAS i posten igår hvor de ønsker meg velkommen T2. Brosjyren sier bl.a. at SAS Plus og EBG får tilgang til Lufthansa loungen (som ikke åpner før i oktober) og United Club lounge i terminal 2B. Noen som vet hvor lang tid det tar å komme seg til United sin lounge? Merkelig at de drøyer med å åpne LH loungen til LH-gruppen flytter, når det er flere som vil benytte loungen.

FlightDeck
14-08-2014, 09:00
SAS har som nevnt ikke flyttet enda, men de vil benytte Lufthansa loungen i T2. Kommer med rapport fra SAS T2 den 10...


Det skal i tillegg være en United-lounge, en Simgapore Airlines-lounge og en Air Canada-lounge i Terminal 2, samt en betalingslounge og Aer Lingus-lounge.

Chriscross
14-08-2014, 10:12
Ryktene sier vel at det er en håpløs gangavstand ut til satelitten med ua og SQ loungene.

RedLine
14-08-2014, 10:54
Ryktene sier vel at det er en håpløs gangavstand ut til satelitten med ua og SQ loungene.


Heathrow sier i sin guide at det er 15 min gange. Egen erfaring var 7-8, men jeg går fort. Blir litt drøyt hvis en skal gå 30 min for et loungebesøk ;)

OJB
14-08-2014, 12:22
Jeg har inntrykk av at mange her inne planlegger sine flyturer inklusive bruk av betydelig tid i lounger i tillegg.
Det kan jeg forstå dersom det er tid mellom connecting flights , forsinkelser eller at man er f.eks. ferdig med et møte tidligere enn planlagt.
Jeg for min del planlegger privat- og jobbreiser ut fra avgangs- og ankomsttider slik at det blir minimum tidsforbruk på flyplasser.
Vin og kanapeer kan jeg nyte hjemme!
Likevel kan jeg ikke fri meg for at det er til tider en overdreven fokus på bruk av lounger i diskusjonene.
Rart at ingen reisende etterlyser lounger hos jernbaneselskapene?
Eller hos buss selskapene for det saks skyld?
Forøvrig ser jeg at T2 skal taes i bruk 10.09 av SAS på billetten jeg kjøpte i går til LHR. Men jeg er forberedt på at jeg også kan ende opp i T3 dersom ikke alt er klart. Så får vi se hva som er klart til returen fredag 12.09.

KristianSk
14-08-2014, 12:31
Rart at ingen reisende etterlyser lounger hos jernbaneselskapene?
Eller hos buss selskapene for det saks skyld?

Nå tar jeg sjelden buss eller tog, men jeg vet Paddington har first class lounge ;)

Prøver selv å bruke minst mulig tid på flyplasser, men noen ganger må man - og da vil jeg heller sitte i en god enn en dårlig lounge.

LN-MOW
14-08-2014, 16:33
Paddington har også en utmerket pub. :lol:

Ser ut som vi er en del forumister i London den uka?

TOS
14-08-2014, 16:42
Rart at ingen reisende etterlyser lounger hos jernbaneselskapene?


Virgin har f.eks. en First Class lounge på Euston, i Liverpool, Manchester og alle store stasjoner de betjener. East Coast har slike lounger på Kings Cross, i Leeds, newcastle, Edinburgh etc. ;) De er omtrent like mye å skryte av som betalingsloungene på litt mindre flyplasser...

FlightDeck
14-08-2014, 20:16
Hva skal skje med Terminal 3?

KristianSk
14-08-2014, 20:57
Hva skal skje med Terminal 3?

Den skal bestå regner jeg med, er jo kun *A selskaper som flytter ut.

KristianSk
09-09-2014, 00:52
Har forsøkt å forhøre meg om lounge ved åpning, men det er selvfølgelig ingen hos SAS som vet noe. Selv ikke gullmailen, som sa jeg måtte gi henne et par dager for å finne ut av dette. Håper jeg får en invitasjon til Plaza loungen, men jeg har sluttet med forventninger når det gjelder SAS... :(

Superhai
09-09-2014, 06:26
Hva skal skje med Terminal 3?

Den skal rives når Terminal 2 er ferdig utbygd.

Martin
09-09-2014, 06:29
Det er vel T1 som skal rives, ikke T3?

Superhai
09-09-2014, 07:36
Det er vel T1 som skal rives, ikke T3?

T1 må rives for å bygge ut T2. Deretter forsvinner T3. Planen er at det skal bare være to terminaler på LHR, T2 og T5(+6).

Someone
09-09-2014, 08:21
T1 må rives for å bygge ut T2. Deretter forsvinner T3. Planen er at det skal bare være to terminaler på LHR, T2 og T5(+6).


Men det er ganske langt frem i tid

RedLine
09-09-2014, 08:59
Har forsøkt å forhøre meg om lounge ved åpning, men det er selvfølgelig ingen hos SAS som vet noe. Selv ikke gullmailen, som sa jeg måtte gi henne et par dager for å finne ut av dette. Håper jeg får en invitasjon til Plaza loungen, men jeg har sluttet med forventninger når det gjelder SAS... :(


SAS skal benytte LH sin SEN lounge når den åpner, det gjelder for Plus og EBG/EBD, det har vel vert kjent lenge. Frem til den åpner ca 10 oktober så er det UA loungen om gjelder for Plus pax. EBG/EBD står jo fritt til å velge i alle *A loungene som er åpnet. Men håpløst er det, for det er ganske så langt å gå.

Ref. Info i "we are moving" brosjyre i SAS loungen på LHR søndag.

FlyingHigh
09-09-2014, 11:10
Her er det meste greit forklart:

http://www.sas.no/alt-om-reisen/pa-flyplassen/t2/

KristianSk
09-09-2014, 13:03
SAS skal benytte LH sin SEN lounge når den åpner, det gjelder for Plus og EBG/EBD, det har vel vert kjent lenge. Frem til den åpner ca 10 oktober så er det UA loungen om gjelder for Plus pax. EBG/EBD står jo fritt til å velge i alle *A loungene som er åpnet. Men håpløst er det, for det er ganske så langt å gå.

Ref. Info i "we are moving" brosjyre i SAS loungen på LHR søndag.

Jepp, jeg fikk også den brosjyren, men synes det er litt rart å la "deres beste kunder" gå en time når det finnes alternativer. Jaja

pingo
09-09-2014, 13:42
I " SAS is giving you an upgrade" brochuren, som jeg fandt i SAS loungen på T3 for nogen uger siden, står der i forbindelse med at SEN loungen åbner i oktober, at "Until then we recommend a visit to the Plaza Premium Lounge".
Så det lader til , at man i perioden fra SAS er flyttet til T2 og indtil at SEN loungen åbner d 10 oktober i stedet kan benytte Plaza Premium Loungen.

Turtle
09-09-2014, 15:00
Så SAS skal også flytte den 10de...Får vel titte etter forvirrede skandinaver som ikke vet hvor de skal gå når jeg kommer på jobb i morgen ettermiddag da :p

Når jeg hadde min offisielle "bli kjent med T2" runde (de har bestemt at alle som skal jobbe der må gjennom opplæring for å unngå repetisjon av T5 hvor ingen visste noen ting) ble det pekt på en dør (ved siden av Gold Circle lounge) som var blokkert som visstnok skal bli for priviligerte Lufthansa passasjerer etc. Om noen vil gå til T2B er det fullt mulig og tar ca. 10min hver vei med div. rulletrapper og heiser. Der er også"airside" forbindelse til T1 (så lenge den er i bruk) for de som ønsker å se litt annet enn glitrende produkter til astronomiske priser...

Hva bagasje angår, vær oppmerksom på at der ikke er bagasjosortering i T2 men alt sendes til T1 for sortering og så tilbake igjen, så å komme løpende til innsjekk drassende på et bagasjefjell når innsjekk stenger er kanskje ikke noe jeg ville gjort!

KristianSk
09-09-2014, 17:26
I " SAS is giving you an upgrade" brochuren, som jeg fandt i SAS loungen på T3 for nogen uger siden, står der i forbindelse med at SEN loungen åbner i oktober, at "Until then we recommend a visit to the Plaza Premium Lounge".
Så det lader til , at man i perioden fra SAS er flyttet til T2 og indtil at SEN loungen åbner d 10 oktober i stedet kan benytte Plaza Premium Loungen.

Kult, kanskje de har endret siden jeg fikk den "samme" brosjyren i posten. Jeg melder tilbake hva jeg får tilgang til imorgen, med EBG og Go billett.

Vede
10-09-2014, 00:29
Hva bagasje angår, vær oppmerksom på at der ikke er bagasjosortering i T2 men alt sendes til T1 for sortering og så tilbake igjen, så å komme løpende til innsjekk drassende på et bagasjefjell når innsjekk stenger er kanskje ikke noe jeg ville gjort!

Hva? Fordi det ikke er ferdig eller skal de ikke ha?

Turtle
10-09-2014, 01:09
Hva? Fordi det ikke er ferdig eller skal de ikke ha?

Skal ikke ha, ble jeg fortalt. Hva de gjør når T1 en dag jevnes med jorden vet de nok ikke selv engang! Det skal nå sies at såvidt jeg har lagt merke til, tror jeg sorteringsanlegget i T1 er i den delen som ligger nærmest T2...Så kan kanskje integreres om de en gang utvider terminalen mot nord.

KristianSk
10-09-2014, 17:21
Jeg har laget en liten rapport fra terminal 2 - http://forum.bonusfeber.no/threads/loungerapport-lhr-t2.1615/#post-18833

United1K
10-09-2014, 18:59
Det var en fin rapport!
Jeg skal reise via Heathrow når jeg drar til Pensacola om 2 uker, så jeg gleder meg til spise meg mett der inne! :lol:

thorhansen
10-09-2014, 21:42
Reiste også hjem fra Terminal 2 idag. Veldig fin. Åpen, moderne, fin lounge med masse sitteplasser, helt ok mat. Ulempen var at det kostet penger for alkoholholdige drikker, og wifi sugde big time.

/Thor

Norge Rundt På 14 Dager
11-09-2014, 13:41
T1 må rives for å bygge ut T2. Deretter forsvinner T3. Planen er at det skal bare være to terminaler på LHR, T2 og T5(+6).

Hva med T4?

Norge Rundt På 14 Dager
11-09-2014, 13:46
Er det store glassvinduer med utsikt til flyene i de vanlige publikumsområdene, slik det er på T5? Eller er det lukkede vegger uten utsikt slik det er på T3?

pingo
11-09-2014, 14:42
Reiste også hjem fra Terminal 2 idag. Veldig fin. Åpen, moderne, fin lounge med masse sitteplasser, helt ok mat. Ulempen var at det kostet penger for alkoholholdige drikker, og wifi sugde big time.

/Thor

Tak for info. men er det United Loungen du beskriver ?

Turtle
11-09-2014, 14:53
Er det store glassvinduer med utsikt til flyene i de vanlige publikumsområdene, slik det er på T5? Eller er det lukkede vegger uten utsikt slik det er på T3?

Der er store vinduer med god utsikt mot øst (parkeringsplassen mellom T2 og T2B) og mot sør (rullebanen (27L/09R) og T4). Der er også ganske god utsikt mot syd fra utsiden av terminalen på øvre plan (avgangsetasjen).

Norge Rundt På 14 Dager
11-09-2014, 15:03
Der er store vinduer med god utsikt mot øst (parkeringsplassen mellom T2 og T2B) og mot sør (rullebanen (27L/09R) og T4). Der er også ganske god utsikt mot syd fra utsiden av terminalen på øvre plan (avgangsetasjen).

Tusen takk.

Er det noen av spisestedene på T2 som kan annbefales ekstra med tanke på god utsikt?

KristianSk
18-10-2014, 08:22
Om det skulle ha noen interesse har jeg akkurat rapportert litt fra Lufthansa Senator loungen i terminal 2 - http://forum.bonusfeber.no/threads/loungerapport-lhr-t2.1615/page-2#post-21634

ErlA
20-10-2014, 19:40
Da er senator loungen på T2 testet og funnet godkjent :p

Liker at der er fysisk skille mellom den vanlige og sentor loungen.

KristianSk
20-10-2014, 22:22
Da er senator loungen på T2 testet og funnet godkjent :p

Liker at der er fysisk skille mellom den vanlige og sentor loungen.

Var det noen forskjell mellom SEN og Biz når du var der?

3cseat
21-10-2014, 03:11
Var det noen forskjell mellom SEN og Biz når du var der?

Så veldig like ut, men jeg skjekket egentlig ut forskjellene mellom dem. De er adskilt med dør som åpnes med nøkkelkort man får i resepsjonen.

Jeg synes den var som de fleste Senator lounger jeg har vært i.

KristianSk
21-10-2014, 04:17
Så veldig like ut, men jeg skjekket egentlig ut forskjellene mellom dem. De er adskilt med dør som åpnes med nøkkelkort man får i resepsjonen.

Jeg synes den var som de fleste Senator lounger jeg har vært i.

Fikk ikke noe nøkkelkort når jeg var der lørdag, bare og spasere rett inn. Ved frokosttider så det helt likt ut spør du meg, derfor jeg ikke ser hvorfor de har adskilt Biz og Sen.

ErlA
21-10-2014, 07:32
Gikk bare igjennom biz, men var mindre folk i senator, ved et raskt øyekast virket utvalget i mat og drikke relativt likt. Senator hadde dog noen digge liggestoler, som jeg ikke så i biz loungen.

Er du A*G så er det bare å spør etter senator adgangskort i skranken, hyggelige kvinner og menn som betjente den igår.

KristianSk
21-10-2014, 09:04
Er du A*G så er det bare å spør etter senator adgangskort i skranken, hyggelige kvinner og menn som betjente den igår.

Altså det var ikke behov for adgangskort når jeg var der på Lørdag, døren var åpen :)

ErlA
21-10-2014, 09:16
Altså det var ikke behov for adgangskort når jeg var der på Lørdag, døren var åpen :)

Hehe, man kan campe utenfor døren og vente til den går opp også. Men lettere med adgangskort :p

KristianSk
21-10-2014, 09:19
Hehe, man kan campe utenfor døren og vente til den går opp også. Men lettere med adgangskort :p

Den gikk opp som en dør på et norsk kjøpesenter under åpningstiden ;)

Om loungene er like ser jeg uansett ikke poenget med adgangskort, folk vil jo glemme å levere de tilbake?

ErlA
21-10-2014, 09:34
Den gikk opp som en dør på et norsk kjøpesenter under åpningstiden ;)

Om loungene er like ser jeg uansett ikke poenget med adgangskort, folk vil jo glemme å levere de tilbake?

Kortleseren spiser kortet, så greit system sånnsett. Eller man dropper kortet i kortleseren så forsvinner det.


Tipper kortleseren ikke var på plass når du var der.

TOS_EBG
22-10-2014, 00:50
Sto en dame ved døra og tok imot kortet på fredag ettermiddag.

OJB
24-10-2014, 15:38
Noen bilder jeg tok på siste tur fra nye T2.
Terminalen ser luftig og grei ut ut fra de arealer de hadde til disposisjon for å bygge den.

3cseat
25-10-2014, 02:09
Kortleseren spiser kortet, så greit system sånnsett. Eller man dropper kortet i kortleseren så forsvinner det.


Tipper kortleseren ikke var på plass når du var der.

Den gjorde ikke det når jeg var der for ca 3 uker siden. Jeg var snill gutt og leverte den på vei ut av loungen.

FlightDeck
17-07-2015, 14:18
Etter å ha ankommet et par ganger i Terminal 2, fikk jeg endelig fløyet fra den i går. Veldig åpen og fin. Den minner egentlig mye om Terminal 5 og om de nye spanske flyplassterminalene. Selvsagt veldig kommersiell med stort utvalg av butikker, men så lenge de ikke er plassert midt mellom utgangene (slik som på OSL), det er høyt under taket og generelt sett godt med plass gjør det meg ikke så mye.

Lufthansa-loungen var stor og flott, men innfridde egentlig ikke forventningene. Det var smekkfullt, nesten ikke sitteplasser ledig og nordmenn som snakker høyt over en øl og tyskere i telefon. Faktisk roligere utenfor enn innenfor. Utrolig kaldt innredet, nesten fargeløst, og det burde vært bedre skiller mellom ulike avdelinger. Mat og drikke var ganske bra, slik som på andre Lufthansa-lounger. Stort pluss for at de hadde store mengder kikerter og salat i loungen, og ikke bare pasta og feit tysk mat. Den i utgangspunktet imponerende utsikten mot flyene ble ødelagt av stengene langs vinduet. Likevel veldig praktisk plassert lounge rett etter sikkerhetskontrollen - skal vel en del til før man gidder å dra over i den andre delterminalen for å besøke de andre loungene om man ikke har veldig mye tid da.

RedLine
17-07-2015, 18:07
Jeg var også innom LHR i går ettermiddag. Stakk innom i Lufthansa loungen først jeg også. Fullstendig overfylt, gikk rett ut og bort til T2B og en nesten tom Singapore Airlines lounge. Jeg er ofte på LHR og har aldri opplevd mye folk i T2B loungene.

Min erfaring er at du bruker ca 5-7,5 min bort avhengig av om du treffer på en av bilene som kjører folk nede i undergangen. Det er vel anvendt tid å ta turen ut til T2B.

OJB
20-07-2015, 12:33
[QUOTE=RedLine;1007364]Jeg var også innom LHR i går ettermiddag. Stakk innom i Lufthansa loungen først jeg også. Fullstendig overfylt, gikk rett ut og bort til T2B og en nesten tom Singapore Airlines lounge. Jeg er ofte på LHR og har aldri opplevd mye folk i T2B loungene.

QUOTE]

Det er ferietid og mange reiser med familier som bidrar til å fylle opp loungene.
Utenom torsdag og fredag ettermiddag , er det ferietiden som gjør at det er trangt om plassen i loungene.
Før helgen var det kun ståplass på SAS loungen innenriks på OSL.

RedLine
20-07-2015, 12:42
Det er ferietid og mange reiser med familier som bidrar til å fylle opp loungene.

Utenom torsdag og fredag ettermiddag , er det ferietiden som gjør at det er trangt om plassen i loungene.

Før helgen var det kun ståplass på SAS loungen innenriks på OSL.


På LHR var det ikke mange feriereisende, tror 80% av alle i loungen var tysktalende menn i dress. Det er forøvrig en lounge du verken får med familie eller kommer inn i som EBS.

Er der ofte og det var lite forskjell fra normalen, i Lufthansa loungen på LHR altså.