View Full Version : DY SE-RRX/EI-FHU/LN-NGH - status
Og timen bak NGG, skal NGH ha sin jomfrutur. 737-8JP, c/n 39019/4295 og testflys som BOE260. Hexcode 47A8E3.
BOE260 (B738) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Renton Muni (KRNT) at 11:30 PST heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 13:10 PST.
Expected route: SEA J523 TOU TOU180015 EAT PDT PELLY D00+20
BOE260 (B738) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) at 13:30 PST heading for Boeing Field Intl (KBFI) for an estimated arrival at 13:50 PST.
Expected route: GLASR GLASR8
Når der det planlagt levering av denne, omtrent?
Når der det planlagt levering av denne, omtrent?
Skal være satt opp til 3. januar. Så vil jo tiden vise om det er tilfelle eller ei :D
Skal være satt opp til 3. januar. Så vil jo tiden vise om det er tilfelle eller ei
Åpenbart ikke :)
DY8738 08/01/2013 BFI OSL 73H LNNGH
DY8738 21/01/2013 BFI OSL 73H LNNIC
Da var juleferien over hos Boeing ...
BOE260 (B738) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Boeing Field Intl (KBFI) at 09:00 PST heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 10:30 PST.
Expected route: SEA J523 TOU TOU200010 PAE GEG360025 GEG GEG180050 PELLY
BOE260 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) at 10:30 PST heading for Boeing Field Intl (KBFI) for an estimated arrival at 11:09 PST.
Expected route: GLASR GLASR8
Imorgen kommer den, NAX1A forventet OSL 06:30z.
ATC-flyradar
09-01-2013, 16:36
Imorgen kommer den, NAX1A forventet OSL 06:30z.
Noen som vet hva som kommer opp på radaren av tall - vil det stå DY ??? - noe for å vise dette er en ny levering ??
Jan
Det står callsign NAX1A .. ingen blinkende lys og fyrverkeri, desverre ... ;)
rkvalvaa
09-01-2013, 16:53
Hvilken rute tar disse 738 fra Seattle til Oslo?
Her kan du se de siste tre leveringene. Dagens vil dukke opp når de filer flightplan.
http://flightaware.com/live/flight/NAX1A
Da har vi flightplan ...
NAX1A (B738) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Boeing Field Intl (KBFI) at 13:00 PST heading for Oslo, Gardermoen (ENGM/OSL) for an estimated arrival at 07:10 CET.
Expected route: STMSN YXC J505 YVC J540 YYL J539 YYQ NCAE NCAE M996 VIG L997 Z13 ENGM
Airbus 330
09-01-2013, 22:16
Og da har LN-NGH tatt av fra Seattle med kurs mot OSL.
Callsign er som nevnt NAX1A.
Da hadde det jo passet meg fint om NGH flyr DY528 på lørdag.
Jeg er blitt (for) kresen. Jeg syns det er biiittelitt nedtur å få en av de nye maskinene, på grunn av at de går uten wifi i starten (alltid?)
Fikk NGE eller F flere dager på rad her før jul, ikke happy.
Populært godt norsk utrykk som passer inn her - (my own) first world problem.
Jeg er blitt (for) kresen. Jeg syns det er biiittelitt nedtur å få en av de nye maskinene, på grunn av at de går uten wifi i starten (alltid?)
Fikk NGE eller F flere dager på rad her før jul, ikke happy.
Populært godt norsk utrykk som passer inn her - (my own) first world problem.
Klassisk I-lands problem...
Uten at jeg er det fnugg bedre selv!
Enig med wifien. Forøvrig ser det ikke ut som den får det før i midten av februar.
OpelZafira
10-01-2013, 21:31
Enig med wifien. Forøvrig ser det ikke ut som den får det før i midten av februar.
Hur ser Wifi installationerna ut framöver?
Verkar ha stått still med de sedan LNNGB blev klar.
Den svenske maleren Anders Zorn skal pryde halen sier ryktene.
Hur ser Wifi installationerna ut framöver?
Verkar ha stått still med de sedan LNNGB blev klar.
Ja nei det går ikke akkurat fort..
I tilfeldig rekkefølge var det dette jeg fant:
NGC skal inn 24/1.
NGE skal inn 29/1.
NGI (som foreløpig skal komme 12/2) skal inn 24/2.
NIC (23/1) skal inn 13/2.
NGJ (7/3) skal inn 18/3.
Så det virker som det går raskere etter hvert i alle fall:)
Jeg er blitt (for) kresen. Jeg syns det er biiittelitt nedtur å få en av de nye maskinene, på grunn av at de går uten wifi i starten (alltid?)
Fikk NGE eller F flere dager på rad her før jul, ikke happy.
Populært godt norsk utrykk som passer inn her - (my own) first world problem.
Ingen grunn til å deppe. Du sparer en tier! :drink
OpelZafira
11-01-2013, 20:52
Ja nei det går ikke akkurat fort..
I tilfeldig rekkefølge var det dette jeg fant:
NGC skal inn 24/1.
NGE skal inn 29/1.
NGI (som foreløpig skal komme 12/2) skal inn 24/2.
NIC (23/1) skal inn 13/2.
NGJ (7/3) skal inn 18/3.
Så det virker som det går raskere etter hvert i alle fall:)
Hoppar man över NGD? Inte DYY & DYZ på tur heller?
LN-NGD, LN-DYY og LN-DYZ fins jo allerede.
LN-DYY den 16/1. LN-DYZ og NGD finner jeg ingenting på foreløpig..
Vi har jo innholdsfortegnelse på flyprat ( http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=80635 )
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=107692
OpelZafira
13-01-2013, 11:51
LN-DYY den 16/1. LN-DYZ og NGD finner jeg ingenting på foreløpig..
DYY går väl då från ARN och DYK tar returen tillbaka till ARN.
Jabberwocky
15-01-2013, 20:35
http://imageshack.us/a/img221/3141/lnngh.jpg
Her er NGH på Værnes tidligere i dag, sola forsvant selvfølgelig noen minutter før......
Nytt fly til IBK...
Boeing 737 -8JP 39019 4295 EI-FHU Norwegian Air International re-regd 11dec15, posn / in svc 13-14dec15 OSL-LPA-CPH-LPA ex LN-NGH
Denne skulle hatt en norsk reg synes jeg..... :p
Boeing 737 -8JP 39019 4295 EI-FHU Norwegian Air International re-regd 11dec15, posn / in svc 13-14dec15 OSL-LPA-CPH-LPA ex LN-NGH
Da blir EI-FHU til SE-RRX
Siste som FHU er 28/11
Første som RRX er 30/11
RF-4E_348_MTA
26-11-2019, 17:33
The Norwegian Group is currently reregistering a lot of planes from the Irish and Norwegian Register to the Swedish.
Is there any particular reason for this?
For example, lower taxes or has this maybe something to do with the future strategy of the Group?
The Norwegian Group is currently reregistering a lot of planes from the Irish and Norwegian Register to the Swedish.
Is there any particular reason for this?
For example, lower taxes or has this maybe something to do with the future strategy of the Group?
Most likely due to that they want to transfer NAX-ops in Sweden to NSW-AOC/IATA code LE, and therefor they transfer planes to the NSW-AOC.
The rumors says that Norway-ops will be transferred to NAN-AOC/IATA code DH in the future and that Norwegian will close down NAX-AOC.
RF-4E_348_MTA
27-11-2019, 19:47
Thank you for your answer :)
So, they want to separate more openly the two AOC's (NAN and NSW).
It is only a little bit strange, that it seems they will abandon their original NAX-AOC and activate the NAN-AOC.
If NAN to excist, strange that that AOC now only has 1 acft left, rest xferred to NAX and NSW........DY/NAX are holding the traffic rights by the way, not NAN
Most likely due to that they want to transfer NAX-ops in Sweden to NSW-AOC/IATA code LE, and therefor they transfer planes to the NSW-AOC.
The rumors says that Norway-ops will be transferred to NAN-AOC/IATA code DH in the future and that Norwegian will close down NAX-AOC.
Thats the old plan - new plan: Hold the LGW slots in NAN as security for the extended bonds. All NAN and eventually all NAI acfts will be transferred to NSW to streamline the AOC structure.
There is practically no need for two similar EU AOCs holding the same route rights, and Ireland was chosen because there was a lack of compatible countries to establish an EU AOC back in 2014/15. With the Cape Town convention came in force in Sweden in 2016, it immediately became the ideal country to hold an EU AOC. Cape Town convention is crucial to avail the best finances for new aircrafts.
RF-4E_348_MTA
28-11-2019, 16:16
So, according to the new plan we would have in the future:
D8/IBK - Ireland: Close down
DH/NAN - Norway: Close down
DI/NRS - United Kingdom: Active (Long Haul from LGW)
DN/NAA - Argentina: Active
DY/NAX - Norway: Close down
DU/NLH - Norway: Already closed down in the past
LE/NSW: Sweden: Active (Domestic + Europe + Long Haul (everything except LGW))
Wrong !
DY/NAX - Remains Traffic Rights ! (e.g.Russia)
DH/NAN - Remains ufn
D8/IBK - Remains but smaller
RF-4E_348_MTA
29-11-2019, 20:07
Thanks.
It seems complicated.
We will see ;)
SE-RRX har gjort sitt hos Norwegian, og ferges til TRD-DUB 9.Sept for utfas/ny operatør
Planlagt som DY8904 TRD1300 - 1430DUB i morgen 08SEP20.
Ser ut til å gå til Transavia France.
Boeing 737 -8JP 39019 4295 F- Transavia France seen being painted at DUB 11nov20, SE-reg prior delivery (+ 39021/4371 ex SE-RPB) ex SE-RRX
Airbus 330
29-11-2020, 20:41
Da er denne lakkert om til Transavia France.
https://www.flickr.com/photos/132614944@N02/50649302637/in/dateposted/
Endelig levert ex DUB:
Skyliner:
Boeing 737 -8JP 39019 4295 F-HTVV Transavia France delivery 28jan21 DUB-LFBF ex SE-RRX