PDA

View Full Version : Blue 1 til AAR


sk931
10-12-2012, 19:48
JA KF skal operere et antal flyvninger på SAS ruten til og fra CPH...
Det er på enkelte afgange sidst i februar og nogle afgange i marts..

Vi glæder os allerede :):):)

Hilsen Ole

Ludde
11-12-2012, 07:03
Jag kommer säkert att komma och hälsa på er innan dess.

JELSC
11-12-2012, 07:39
JA KF skal operere et antal flyvninger på SAS ruten til og fra CPH...
Det er på enkelte afgange sidst i februar og nogle afgange i marts..

Vi glæder os allerede :):):)

Hilsen Ole

Hmmm hvor længe mon der går inden "nogen" begynder at himle om "social dumpning" på dansk indenrigs?

sk931
11-12-2012, 12:16
Hmmm hvor længe mon der går inden "nogen" begynder at himle om "social dumpning" på dansk indenrigs?
Det drejer sig om ca. 15 flyvninger...give and take a few...
og KF er altså en del af SAS`fisnek afdeling...lønnet efter finske forhold, så der er bestemt ikke noget at komme efter. :):)
Hilsen Ole

Dash
11-12-2012, 12:30
JA KF skal operere et antal flyvninger på SAS ruten til og fra CPH...
Det er på enkelte afgange sidst i februar og nogle afgange i marts..



Ser forresten at GOT-LHR i blant er satt opp med A320 fremover

Det betyr vel at SAS i større grad enn før slinger maskinene sine bort fra basene sine for å tilpasse matriellet til ruten.

At Blue1 skal fly ut fra CPH er vel ganske forståelig. CPH basen har ingen 120 setere etter at MD87 ble faset ut. Så da har man valget mellom en 88 seters CRJ900 og en 141 seters A319. Og når Blue1 likevel har ledig kapasitet så er det jo en vinn-vinn situasjon.

sk931
11-12-2012, 18:09
Det betyr vel at SAS i større grad enn før slinger maskinene sine bort fra basene sine for å tilpasse matriellet til ruten.

At Blue1 skal fly ut fra CPH er vel ganske forståelig. CPH basen har ingen 120 setere etter at MD87 ble faset ut. Så da har man valget mellom en 88 seters CRJ900 og en 141 seters A319. Og når Blue1 likevel har ledig kapasitet så er det jo en vinn-vinn situasjon.

Præcist..
Hilsen Ole

Dash
20-02-2013, 21:03
Litt i samme gata: SK2537 CPH-DUB flys av svensk produksjon i morgen med LN-RPW(B736).... Så ikke bare Blue1 som slinges rundt :D

LN-MOW
20-02-2013, 21:06
Virker som at Blue1 blir brukt en del som reserve .. har sett dem blitt slinget mer eller mindre tilfeldig rundt i Europa i det siste ...

SAS CC
20-02-2013, 22:46
JA KF skal operere et antal flyvninger på SAS ruten til og fra CPH...
Det er på enkelte afgange sidst i februar og nogle afgange i marts..

Vi glæder os allerede :):):)

Hilsen Ole

Ja, jeg smutter til CPH med 717eren fredag :)

Dash
20-02-2013, 22:55
Ja, jeg smutter til CPH med 717eren fredag :)

What, jobber ikke du i mainline? Eller er du sertifisert for 717 også? Er det forresten samme sertifisering for md80 og 717?

oermen
20-02-2013, 23:08
Jeg har en booking CPH-DUB d. 12/5 som står til at blive opereret af KF

sk931
20-02-2013, 23:13
What, jobber ikke du i mainline? Eller er du sertifisert for 717 også? Er det forresten samme sertifisering for md80 og 717?
KF ops flyves af KF crew altså finske SAS crew....ingen danske, norske eller svenske crew.................så vidt jeg da ved
Hilsen Ole

SAS CC
21-02-2013, 09:08
JA KF skal operere et antal flyvninger på SAS ruten til og fra CPH...
Det er på enkelte afgange sidst i februar og nogle afgange i marts..

Vi glæder os allerede :):):)

Hilsen Ole

What, jobber ikke du i mainline? Eller er du sertifisert for 717 også? Er det forresten samme sertifisering for md80 og 717?

Jo, men pendler mellem basen i CPH og AAR, så det bliver morsomt at prøve en moderne udgave af MD80eren :)

Chriscross
21-02-2013, 15:23
Litt OT, men både 737-600 og 717 har vel 120 seter. Noen som vet om det er noe forkjellig driftkostnad å snakke om på disse maskinene? (Tenker da ikke på personalkostnader).

LN-MOW
21-02-2013, 15:58
Litt avhengig av versjoner etc, men 717 er er ca 7 tonn lettere ... Det blir jo noen kroner både i avgifter og fuel.