View Full Version : Norwegians nye fly
Marius Moberg
10-12-2012, 19:47
Jeg bare lurte på en liten ting angående denne bestillingen Norwegian har på 222 nye fly både
leveringen begynner i 2016 av de 222 nye flyene til Norwegian og disse skal erstatte dagen 737-800
Vill det da si at alle de nye 737-800 Norwegian bruker i dag ikke kommer til å fly mere når leveringen av de nye flyene begynner og Norwegian tar ut flere og flere 737-800 fly av flåten når de splitter nye flyene kommer inn i flåten ???
Nå er ikke jeg ekspert, men norwegian har jo en del 800 maskiner som er leid som begynner å dra på årene etterhvert som de nye flyene blir levert. Dessuten begynner jo de aller eldste eide 800 maskinene å bli en 8-10 når flyene begynner å komme, så noe erstatning av 800 maskiner blir det i tillegg til en god del ekspansjon, men dette er bare antakelser fra min side. Sikkert noen som vet bedre en meg? :)
Marius Moberg
10-12-2012, 19:54
Godt mulig disse norwegian flyene med LN-NO registrering blir byttet ut med de nye flyene til Norwegian men kan nå tenkes at Norwegian sine fly med regestrering LN-DY og LN-NI blir værende noen år til etter 2016
Det vil bli mye utskifting, og de planlegger også å lease ut en del fly. Planen er nok å kvitte seg med de 'eldre' maskinene i relativt ung alder for å få en god pris for dem. I noen tilfeller kan man få en bedre pris for en maskin brukt enn man betaler Boeing for en ny. Gode kunder får betydelige rabatter ..
Men mye av dette vil nok komme an på hvordan markedet er. Men det er tvilsomt at de noengang vil operere så mange som 222 737'er ...
BraathensSafe1985
10-12-2012, 22:56
Kjos selv har vel utalt at Norwegian vil ha rundt 200 fly flyvende i lufta i 2020
Om de bytter ut et fly med et annet, vil de da beholde den opprinnelige haleror-figuren, eller antas de å bytte disse også?
Marius Moberg
11-12-2012, 13:27
Nei de flytter da den kjendisen over på et av de nye flyene. LN-NOD når den forsvinner da kommer Sonja Hennie på Norwegian's nye 787 Dreamliner