PDA

View Full Version : ANA Tool spørsmål

LNv22
10-12-2012, 10:04
Jeg ser på muligheten for å svi av litt EB poeng på en tur med LX i C eller F.

Med ANA Tool finner jeg et par datoer med LX flighter hvor det står RQ, men ikke OK. I følge ANA tool betyr dette request seat (eller noe i den duren).

Er det noen som har erfaring med om det pleier å være noe ledig når det står RQ? Vil det si at SK/EB må forespørre LX om det er noe ledig?

Bizflyer
10-12-2012, 10:22
Jeg fikk beskjed fra EB at man ikke kunne legge inn request på slike bonusseter. Enten er de ledige ellers er det ikke. Har også opplevd at selv om C/F seter hos LX/LH har vært tilgjengelig på ANA tool, så har det ikke vært noen ledige i SAS sine systemer.

Så da må du nesten ringe dem å spørre!

BF:cool2

LNv22
16-04-2015, 18:23
ANA Tool har åpenbart fått en overhaling av utseendet og funksjonaliteten.

Om overhalingen av funksjonaliteten er til det bedre for oss som søker på awardseter er jeg tvilende til. Før kunne man få en 7-dagers oversikt over ledige bonusseter i en gitt klasse. Nå ser jeg ikke denne muligheten lenger. Er dette fjernet med det nye utseendet eller er det noe jeg overser her?

https://cam.ana.co.jp/psz/us/amc_us.jsp?index=109

miura
16-04-2015, 19:03
Går litt tregere å søke nå som det ikke er en enkel funksjon for å hoppe mellom dager. En forbedring synes å være at man kan få opp routinger med både 2 og 3 stop i samme søk nå.

LNv22
16-04-2015, 19:13
Enig. Men det finnes altså ikke noen 7-dagesvisning nå?

econ
16-04-2015, 20:47
Kanskje det nå er lettere å bruke for dem som ikke har satt seg inn i ANA tool, me jeg syenes det var hundre ganger bedre før, spesielt savner jeg 7 dagers visningen.

Jeg håper at de kommer med litt flere funkjsoner etterhvert, den plus minus 3 dager funksjonen virker nå kun med Y-billettter og ikke med C eller F.

Discus
16-04-2015, 23:32
Enig. Men det finnes altså ikke noen 7-dagesvisning nå?
Stemmer, og det er heller ikke noe "next day"-knapp som gjorde det enkelt å bla videre :cry: