PDA

View Full Version : Norwegian til Trondheim

EB
13-03-2006, 06:23
Om et par timer går ferden nordover til trondheim - på billettløs reise med DY for første gang. Blir spennende å se hvordan dette fungerer på DY... Håper på ny maskin med skinnseter som sist... rapport følger i løpet av uken...

EB
13-03-2006, 13:45
Imponerende av Norwegian!!!! Det var det totale kaos på OSL i dag morges... Ingen bagasjebånd virket og køene stod ut på fortauet... Bagasjen min fikk vi med en kollega som fløy SAS og sjekket inn på automat (det bør Norwegian få snarest) Jeg kom meg igjennom sikkerhetskontrollen 3 minutter før avgang fra gate 20 og 5 minutter forsinket tok vi av... Full maskin, ok benplass nå mangler bare mulightene for å kjøpe seg en kopp kaffe ombord....

sail4fun
13-03-2006, 14:00
Originally posted by EB

Imponerende av Norwegian!!!!.

Eller av SAS som får med både Folk og Bag ?

EB
14-03-2006, 07:51
Tja... De som fløy SAS til TRD 5 minutter etter oss fikk vite av purseren ombord at de ikke kunne fly på grunn av tåke og dermed ble de sittende ombord i 1 1/2 time... Når vi så ser at SAS samtidig kunne fly til både Bergen og Stockholm fra OSL så skjønner jeg at stemningen ombord hos SAS ble amper... Så både SAS og Norwegian kunne fly rundt klokken 09.00 i går - men den ene avgangen til TRD kunne ikke ta av på grunn av tåke...og det fikk passasjerene beskjed om at de kunne ringe metrologisk institutt for å få bekreftet...:wow:

Hurum
14-03-2006, 17:24
Originally posted by P.A. VIKING

Originally posted by EB

Imponerende av Norwegian!!!!.

Eller av SAS som får med både Folk og Bag ?
EB: "Tja... De som fløy SAS til TRD 5 minutter etter oss fikk vite av purseren ombord at de ikke kunne fly på grunn av tåke og dermed ble de sittende ombord i 1 1/2 time... Når vi så ser at SAS samtidig kunne fly til både Bergen og Stockholm fra OSL så skjønner jeg at stemningen ombord hos SAS ble amper... Så både SAS og Norwegian kunne fly rundt klokken 09.00 i går - men den ene avgangen til TRD kunne ikke ta av på grunn av tåke...og det fikk passasjerene beskjed om at de kunne ringe metrologisk institutt for å få bekreftet... "

Kanskje ikke så imponerende av SAS likevel....?;)

EB
14-03-2006, 19:15
Nettopp mitt poeng også...

Hurum
14-03-2006, 22:02
Ja så det, men P.A.Viking gjorde det tydeligvis ikke.

TOS
14-03-2006, 23:13
Originally posted by Hurum

Ja så det, men CK gjorde det tydeligvis ikke.
CK..?

Hurum
15-03-2006, 08:18
Originally posted by TOS

Originally posted by Hurum

Ja så det, men CK gjorde det tydeligvis ikke.
CK..?

Beklager CK, mente selvsagt P.A.Viking.

Takk TOS.

sail4fun
15-03-2006, 20:53
Originally posted by EB

Imponerende av Norwegian!!!! Det var det totale kaos på OSL i dag morges... Ingen bagasjebånd virket og køene stod ut på fortauet... Bagasjen min fikk vi med en kollega som fløy SAS og sjekket inn på automat (det bør Norwegian få snarest) Jeg kom meg igjennom sikkerhetskontrollen 3 minutter før avgang fra gate 20 og 5 minutter forsinket tok vi av... Full maskin, ok benplass nå mangler bare mulightene for å kjøpe seg en kopp kaffe ombord....

JaJa , slik leste jeg post#2

EB var litt sent(?) ute på OSL og når bag bandet stod så fikk han sendt bag med en kollega som reiste med SAS.

Av det så jeg ikke hva som var imponerende med Norwegian .....

EB
15-03-2006, 21:40
55 minutter før avgang er kanskje sent... Det som er rart er vel heller at det ikke var tåke når DY fløy, eller når SAS selv fløy til andre byer enn Trondheim... Hadde en kollega som også fløy DY og fikk sjekket inn bagasjen som faktisk kom med flyet - jenter kan smiske seg til det meste selv når de kommer 30 minutter før avgang...

TG923
16-03-2006, 16:23
Ikke bare jenter, er det "rette typen" på innsjekking kan jo vi gutta også få "god service" :spin:

Hurum
16-03-2006, 21:57
Originally posted by EB

55 minutter før avgang er kanskje sent... Det som er rart er vel heller at det ikke var tåke når DY fløy, eller når SAS selv fløy til andre byer enn Trondheim... Hadde en kollega som også fløy DY og fikk sjekket inn bagasjen som faktisk kom med flyet - jenter kan smiske seg til det meste selv når de kommer 30 minutter før avgang...

Kanskje ikke flyene til SAS Braathens som skal til Trondheim takler tåke...
Litt merkelig at kun SK-flyet til Trondheim var plaget av tåken....