Log in

View Full Version : Award seter i USA - KVS tool vs United sine sider

jjessen
09-12-2012, 11:32
Hei,

holder på å titte på alternativ for å bruke min CT for 2013. Etter å ha lest at medforumister har fått booke SFO med *A (ettersom SK ikke har lagt ut bonusbilletter på denne ruten) frister det veldig. Virker være greit å finne plasser i C hvis man er litt fleksibel (via LHR og videre med UA).

Men ser også at det faktisk finnes litt ledig med LH til Houston så da frister det å fly med de ene veien for å prøve A380 i C.

Det jeg sliter med er å finne plasser videre fra IAH til SFO. KVS viser neste ingen ledige seter. Derimot så er det ledig på nesten alle avganger når jeg søker på United sine hjemmesider men da kun på standard award. De få avgangene som KVS viser ledige seter på (som er helt ukurante tider) er de som kommer opp som saver award hos United.

Noen som har erfaring med hva SAS ser og kan booke? Vil de kunne booke setene hvis de kommer opp hos United eller betyr det at de kun er åpnet for egne kunder og ikke *A?

Klette
09-12-2012, 12:14
Hei,

Jeg har booket seter hos LH gjennom SAS. Da ringte jeg til de og de hadde ingen problemer med å finne ut hva som var ledig. Skulle ikke tro det var forskjellig hos United. Kan jo være at de kun setter opp seter for sine medlemmer på et så tidlig tidspunkt...

Men angående CT, er ikke den kun mulig å bruke på SAS sine ruter da, som er flydd av en SAS maskin?

LNv22
09-12-2012, 12:18
Flere som får lov å bruke partner dersom SK ikke har noe ledig.

Ellers skal du ikke regne med å få til multi city med CT.

Klette
09-12-2012, 12:26
Ok,

så hvis en ikke vil fly med SAS, så er det å finne en rute som SAS flyr, og sørge for at SAS ikke har ledige seter den dagen? deretter å ringe de og prøve seg med et annet selskap?

Noen erfaringer med å prøve seg på byer som SAS ikke flyr til?
Hva sier SAS hvis en ringer og sier at en vil bruke SAS poenger og CT til f.eks Singapore?

LNv22
09-12-2012, 14:42
Til det første: ja. Likevel tror jeg det til og med kan være mulig å bruke partner selv om SK skulle ha noe ledig.

Til det siste: ring og prøv, og post gjerne resultatet ditt her!