PDA

View Full Version : Cruise / priser / rabatter


C-klasse
08-12-2012, 17:37
Vet at dette er et flyforum men man kan jo spørre litt her.

Har tenkt meg på et Middelshavcruise i en uke i mai.

Noen som har erfaringer med hva som er best av RCCL og NCL med barn?

Når bør man bestille for å få best pris?

Takker for alle råd og ja, vi skal fly ned dit cruisebåten evt seiler fra.

ToreD
08-12-2012, 18:57
Kjenner ikke til NCL, men har svært god erfaring med RCCL.
Anbefales!!

Tore

darkcho
08-12-2012, 19:24
Har også gode erfaringer med RCCL, men det var i Karibien. Ikke prøvd middelhavecruise.

Ståle
08-12-2012, 19:46
Har også gode erfaringer med RCCL, men det var i Karibien. Ikke prøvd middelhavecruise.

Samme opplegget overalt uansett hvor du reiser med RCCL, det kan være små lokale variasjoner i skipene som f. eks med Majesty of the Seas - men hun er jo rederiets partybåt.

Har hørt det kan være mye kø til tider hos NCL grunnet deres Freestyle-konsept, og selv er jeg kjempefornøyd med RCCL!

SBT
08-12-2012, 20:42
Når det gjelder priser, har de italienske rederiene gode vilkår for barn ( Costa og MCS ), og ombord på RCCL sine skip er det Adventure Ocean, hvor barna blir inndelt i aldersgrupper, og ser ut til å trives sammen, selv om de ikke snakker samme språk. For meg ser det ut som et avansert SFO - opplegg. Det er gratis inntil kveldstid. Ville ha satset på RCCL, og et av de store skipene, altså ikke Legend, Splendour, Serenade. F eks har Liberty som går ut fra Barcelona, et eget større svømmebasseng område for barn enn hva de andre skipene har. Indepenence har det samme, men går ut fra Southampton.
Så beste forslag er Liberty of the Seas, med Navigator som nr. 2. Ikke bestill på den norske siden RCCL, bruk den amerikanske. Der kommer prisene opp i norske kroner også, men ofte billigere enn hva RCCL i Norge selv opererer med. Jeg var ombord på et av de store skipene, og det ble opplyst at det var 700 barn ombord, men vi merket ikke så mye til de.

SBT
08-12-2012, 20:53
Rabatter: Hvis du abonnerer på Aftenposten, så har du A-kortet, og da får du 25% hos RCCL i mai på noen seilinger. Men da må du ringe RCCL i Norge og bestille der, men de er ikke så interessert i A-kort nummeret, så egentlig kan hvem som helst kan ringe og be om A-kort tilbudet.

C-klasse
08-12-2012, 21:10
Rabatter: Hvis du abonnerer på Aftenposten, så har du A-kortet, og da får du 25% hos RCCL i mai på noen seilinger. Men da må du ringe RCCL i Norge og bestille der, men de er ikke så interessert i A-kort nummeret, så egentlig kan hvem som helst kan ringe og be om A-kort tilbudet.

Tusen takk for tips. Skal ringe de begge til uken å sjekke priser. Må vel få se et A kort da....

jjessen
09-12-2012, 12:36
Jeg har booket alle mine cruise (kun Karibien) via cruise.com og spart en del penger på det. Vet ikke om det er like mye å spare på cruise i Europa men det er verdt ut sjekke ut.

Ståle
09-12-2012, 12:47
Jeg har booket alle mine cruise (kun Karibien) via cruise.com og spart en del penger på det. Vet ikke om det er like mye å spare på cruise i Europa men det er verdt ut sjekke ut.

Vær obs på at ved å benytte den type reisebyråer / booke via ameriknske nettsider så er det ikke alltid tips er inkludert i prisen.