View Full Version : God søndag morgen!
FBU 4EVER
12-03-2006, 00:14
Routebriefing er unnagjort.STAR- og approachkarter studert.Imorgen ettermiddag braker det løs igjen."PVG here I come!"
Forresten,hva gjør man på 48 timer i Shanghai? Har aldri vært der før.:)
Det var da voldsomt tidlig ... :p her i Anchorage er ikke klokken tre paa ettermidda'n engang!
Det blir seks legs paa to dager for unge MOW .. og to nye selskaper!! :up:
Bizflyer
12-03-2006, 00:42
Jaja, natta her i Kristiansand da!
Har heller ikke vært i Shanghai men jeg har hørt at det er vel verdt å ta en tur på markedene hvor du får kjøpt "merkevarer" veldig billig. Ja faktisk latterlig billig. Kineserne lager jo mange av merkevarene for store internasjonale selskaper og når de har produsert det de skal, produserer de gjerne litt ekstra som havner til slikt salg. Så kan man jo vurdere selv om det er merkevarer eller ikke. Noe er det sikkert ikke også, men billig er det.
En annen ting, som du kanskje kan svare meg på, Stein! Fløy hjem fra Oslo til Krs sist torsdag. Det ble landing mot nord som det jo av og til gjør. Enkelte ganger vender man rett over Varoddbroa. Dvs de er knapt ferdig med svingen før man tar bakken, mens andre ganger, slik som sist torsdag var man nesten helt ute i Søgne før man snudde og fløy inn over byen mot Kjevik. Hvorfor slike forskjeller? Det må da koste mer fuel? Det var ingen andre som landet før oss som skulle tilsi at man måtte bruke noe mer tid.
Ha en god tur, Stein!! Håper du kommer med en liten Shanghai rapport til oss når du er tilbake! Bor dere standsmessig i PVG?
BF:cool2
Concorde
12-03-2006, 01:17
Du kan jo spise slange der, bra for potensen!:D
Tidlig Soendag morgen? Her er vi igang med aa planlegge slik at vi kan gaa paa en fest ikveld, saa den Loerdagen har ikke engang startet her!
God morgen fra Alta.
Ser ut som dette er den første ekte god morgen hilsen, da de andre er sendt i natt en gang.:spin:
Ungene våknet klokken 07.00 så da var det ingen bønn. Det var bare å stå opp. I dag står Isbergrennet på ski på tapetet, et 22 km langt turrenn. Med den formen jeg er i nå så blir nok det en prøvelse er jeg redd. Ikke noe særlig skiføre heller med 2 pluss grader og regn i natt. Spørs nok om en ikke må frem med klistertuben ja.
Jeg har vært i Shanghai, og anbefaler at du får med deg en reise med flytoget fra Pudong til byen. Det tar 7 minutt og 20 sekund. Toppfart 431km/t. Rått ! Flytoget på Gardermobanen blir jo en moped i forhold.....
Også må du selvsagt ta en tur opp i det store tv-tårnet og i shoppinggaten Nanjing Road finner du det aller meste av ting og tang.
Og overalt på gatene finnes det enorme mengder av klokkeselgere - så er du interessert i "høykvalitets" Rolex kopier så er dette stedet.....hehe
FBU 4EVER
12-03-2006, 09:45
Originally posted by Bizflyer
En annen ting, som du kanskje kan svare meg på, Stein! Fløy hjem fra Oslo til Krs sist torsdag. Det ble landing mot nord som det jo av og til gjør. Enkelte ganger vender man rett over Varoddbroa. Dvs de er knapt ferdig med svingen før man tar bakken, mens andre ganger, slik som sist torsdag var man nesten helt ute i Søgne før man snudde og fløy inn over byen mot Kjevik. Hvorfor slike forskjeller? Det må da koste mer fuel? Det var ingen andre som landet før oss som skulle tilsi at man måtte bruke noe mer tid.
Bor dere standsmessig i PVG?
BF:cool2
Tja,det kan være flere grunner.Kort sving over Varoddbrua kan umulig være noe annet enn en visuell innflygning,evt. sirkling etter en innflygning fra nord.Det kan ha vært at maskinen som gikk ut til Søgne hadde mer høyde og må derfor fly noe lengre for å tape denne høyden.
Mye sannsynlig er det også at banen måtte inspiseres eller nye bremsemålinger tas før dere landet.
Mest sannsynlig er det at det var en skoleflygning i forbindelse med omskolering til SASBU AOC,og at det skulle foretaes en full innflygning i henhold til kursplanen.Det er mye av det for tiden.
Jeg regner med at vi bor brukbart i PVG.Det er en såkalt hotell- og per diemkomité med representanter fra SAS og foreningene som godkjenner hotellene vi bruker til enhver tid.
Sannsynligvis er det et Radisson SAS hotell vi bruker.
Nå har jeg omsider kommet inn på SAS-portalen,og det er et Radisson SAS hotell som antatt.
En titt ut av vinduet har jeg gjort,og det har gått minst tre rådyr rundt på tomta i løpet av natten,bl.a. rett under soveromsvinduet.De lager ikke mye lyd,de derre dyra!:D
Stein, har du sett denne siden om Shanghai?
http://squidoo.com/shanghai
Den har blant annet et avsnitt som heter "Shanghai in One Day" som for meg virker interessant.
Du får ha en god tur - og pass på å ikke bli shanghaiet :up:
God morgon!
Efter en stilla kväll igår på Blue Gin Bar (http://www.montecarlobay.com/en/bar.asp) vaknade jag redan 0730 av att solen sken in genom mitt fönster. Ner och köpa ett par baguetter och sedan sätta igång med arbetet.
I kväll blir det middag hos goda vänner
Njut dagen
Savipix, serverer de bare Bombay Sapphire der? :cheers:
Originally posted by LN-KGL
Savipix, serverer de bare Bombay Sapphire der? :cheers:
Inte bara, men det är vad jag drack :cheers:
God dag fra Bergen også !
-Sola skinner "som vanlig" her i dag også ! :up:
Det er vel etpar varmegrader ute,- og vind med styrke på 7.9 m/s fra Sør på BGO nå.....
Mulig det blir en tur opp i finværet i dag ?