View Full Version : Comeback: CSA med longhaul
Et patetisk forsøg på comeback. En lejet A330 skal flyve PRG-ICN. Man har trods alt valgt en Skyteam partner... Hvor længe holder den rute?
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=70954
Flyr ikke KE idag allerede ICN-PRG og det således blir bare å betale dem for å fly der 2x ukentlig?
Jamesbond_ppk
07-12-2012, 09:21
Flyr ikke KE idag allerede ICN-PRG og det således blir bare å betale dem for å fly der 2x ukentlig?
Den gjør det. Vet ikke helt hva er det mellom Korea og Tjekkia, men det tydeligvis er noe. Er ofte på reise iPraha og de 3 siste gangene måtte jeg overnatte på Courtyard Marriott i PRG. De serverer koreansk frokost bl.a. Deilig med nuddlesuppe og kimchi tidlig på morgen!
ghostern
07-12-2012, 11:25
Ifølge http://www.prg.aero/en/flight-info/destination-and-airlines/destinations/ er det jo berre Seoul som allereie ligg inne som Asia-destinasjon (for PAX). Rart at det skulle vere såpass høgt demand til ICN når det ikkje er det til resten av Asia. Er vel ikkje mange flyplasser i Europa som har to daglege til ICN ?
Tror det ligger en stor Hyundai fabrikk i Praha. Derfor en del business!
Tror det ligger en stor Hyundai fabrikk i Praha. Derfor en del business!
Wikipedia kan bekrefte:
On November 2008, Hyundai opened its European plant in Noovice, Czech Republic, following an investment of over 1 billion euros and over two years of construction.[64][65] The plant, which mainly manufactures the i30 for the European market, has an annual capacity of 300,000 cars.[66] The new Hyundai plant is 90 kilometers north of Kia Motors' ilina Plant in Slovakia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Motor_Company#Hyundai_in_Europe
Tror det ligger en stor Hyundai fabrikk i Praha. Derfor en del business!
Wikipedia kan bekrefte:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Motor_Company#Hyundai_in_Europe
Hmm, Noovice ligger godt nok nær Ostrava, som CSA flyver til domestic. Men ellers er det vel nærmere VIE end PRG...
Superhai
07-12-2012, 17:07
Hmm, Noovice ligger godt nok nær Ostrava, som CSA flyver til domestic. Men ellers er det vel nærmere VIE end PRG...
Det kan være en årsak til at både OZ og KE har fraktere til VIE.
Ellers så fant jeg denne om forholdet mellom CZ og KR
http://www.mzv.cz/seoul/en/bilateral_relations/bilateral_relations_between_the_republik/x2010_overview_of_the_czech_republic_the.html
FlightDeck
11-05-2013, 10:42
Praha-Seoul økes til tre ukentlige, i tillegg skal A330-maskinen skal brukes til Almaty, (1 ukentlig), Moskva (1-2 ukentlige) og Tel Aviv (3 ukentlige).
http://airlineroute.net/2013/05/10/ok-tlv-s13/
http://airlineroute.net/2013/05/08/ok-333-update2/
Det virker som Korean ønsker å bruke CSA som et feederselskap i Europa, ikke minst i forhold til Koreanske turister.
Selv om det virker "dumt" og ikke operere samtlige PRG-ICN selv, så mistenker jeg sterkt at russiske overflyvningsrettigheter kommer inn i bilde her og at Korean har brukt opp alle sine mellom Korea og Tjekkia og dermed er nødt til å bruke CSA sine
Og her er bilde av første maskin. Ikke helt feil den da :)
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=7602761
Boeing_fan
15-05-2013, 18:20
Det virker som Korean ønsker å bruke CSA som et feederselskap i Europa, ikke minst i forhold til Koreanske turister.
Det er ikke noe nytt. For eksempel hadde CSA codeshare med KE når de fløy OSL-PRG.