View Full Version : Eurobonus award-booking
Fra ei som er helt grønn på dette området. Til nå i livet har jeg betalt flyreisene mine med penger, men nå har jeg straks fått spart opp litt poeng som jeg tenkte å ta ut i en flyreise.
Jeg ser på uttakstabellen til SAS og ser at en businessbillett t/r Nord-Amerika koster 110 000 poeng, noe jeg ser på som mest fly for "p(o)enga" iom. at jeg skulle gjerne ha vært en tur til Uniten i mai 2013.
Så, hvordan i all verden går jeg frem?
Reiser fra KRS og hadde tenkt å ende opp i New York-området (D.C og Boston funker vel også)
Har begynt å kikke litt på dette ANA-tool og tilgjengelighet med Star Alliance partnere over dammen. Datoene jeg har sett meg ut er 10./11.mai-19./20.mai 2013. Det ser dessverre ut som om de fleste selskapene kun har økonomi tilgjengelig for awardbooking i den perioden.
Så, jeg spør dere litt mer drevne på området om litt hjelp.
Hva vil gi mest verdi for meg i form av valg av selskap/rute?
Begynner høysesongen til Amerika allerede i mai? I så tilfelle må jeg kanskje revurdere datoene litt, det er som sagt om å gjøre å få et sete i biz. Monkey har jeg fått nok av for nå. :p
Bukker og takker vennlig for alle tips og innspill!
chrisljo
03-12-2012, 21:25
Du ha rett at business over dammen er god bruk poeng :)
NYC er vel den vanskeligste award å få, men tips er å være mer fleksibel på dato, samt vurdere å søke fra OSL/CPH eller andre steder du kan fly billig.
Ser det er ledig akkurat nå 11. mai fra CPH med retur 21. mai, retur via Brussel.
20. mai er fridag til neste år, kan forklare litt av tørken.
NYC er vel den vanskeligste award å få, men tips er å være mer fleksibel på dato, samt vurdere å søke fra OSL/CPH eller andre steder du kan fly billig.
Inkluderer ikke EB-awards flighten fra KRS til en hub da, f.eks. KRS-OSL-IST-JFK?
Edit: På http://beta.awardtravelr.com vises tilgjengelighet i business på SK907 fra OSL til EWR 11. mai, og Austrian JFK-VIE-OSL 20. mai (OS88 + OS335). Sistnevnte skal ha et bra businessprodukt, faktisk med en oppgradering som skal være ferdig i april 2013: http://boardingarea.com/blogs/onemileatatime/2012/10/09/austrian-airlines-unveils-new-business-class-product-to-be-installed-fleetwide-by-april-2013/
Jeg leter og leter fortsatt. Problemet er at ANA tool viser tilgjengelighet enten på ut- eller hjemreisen, ikke begge deler.
Må hjemreisen gå fra samme by som man reiste til på utreisen? Altså, er open jaw en mulighet på award?
Du kan ha multi city på vanlige EB billetter. Altså eks OSL - EWR // IAD - CPH - OSL.
Når jeg søkte etter tilgjengelige I-cl før jeg mottok CT fant jeg mange muligheter med OS VIE-JFK og UA BRU-EWR, UA har en del muligheter via sine Europa gateways. Husk at på *A påløper YQ, skal du reise for en slikk og ingenting er det SAS som gjelder, men det er ikke mange I-cl tilgjengelig til EWR.
Hvis du må starte i KRS begrenser det selvsagt transfermulighetene til *partnere siden mange av USA-avgangene går på formiddagen.
Har begynt å kikke litt på dette ANA-tool og tilgjengelighet med Star Alliance partnere over dammen. Datoene jeg har sett meg ut er 10./11.mai-19./20.mai 2013. Det ser dessverre ut som om de fleste selskapene kun har økonomi tilgjengelig for awardbooking i den perioden.
Hot tips: det er 1 ledig I-cl på SK907 OSL-EWR 11MAY samt inbound KRS-OSL. Ledig I-cl både 19/20/21MAY med OS JFK-VIE-OSL og SK til KRS.
Jeg leter og leter fortsatt. Problemet er at ANA tool viser tilgjengelighet enten på ut- eller hjemreisen, ikke begge deler.
Flightene jeg foreslo (SK + OS) er fortsatt tilgjengelig begge veier. Eventuelt OS hele veien, OS332 + OS87 har ledig i C både 10. og 11. mai. Eller SK+LO (via ARN og WAW) på utreisen.
thorhansen
19-01-2014, 19:29
Noen andre som har problemer med Awardtravelr idag?
Jeg fant award tickets på første klasse t/r CDG og FRA til DPS med utreise 3 eller 5. april og hjemreise 15., 16. eller 17. april med Thai (Business fra BKK til DPS).
Ringte Eurobonus idag for å bestille, men de finner ingen ledige seter. Og nå får jeg ikke sjekket ettersom jeg ikke kommer inn på awardtravelr. Andre som har samme problem?
/Thor
Man kan søke etter award tilgjengelighet på www.united.com på *A flighter. Det er Saver Award kolonnene som gjelder. Ser at det er ledig utreise 03APR CDG-BKK-DPS i F og C.
Chriscross
20-01-2014, 15:23
Bruker du ana nytter det ofte ikke å søke fra Osl. Først må du finne ledige seter fra hubene i Europa, så må du søke etter hvert legg. Altså først f. Eks fra-ewr eller muc-jfk. Deretter finner du osl-fra eller Osl-muc.
Når du har funnet ledige seter ringer du sas og gir dem spesifikke flighter (skyld på at du skal fly med broren din eller noe på fra-nyc). Ikke alltid de gidder dette nemlig. Også må du spesifisere at du vil fly med star alliance.