View Full Version : Merkelig prising på LHR-SVG med BA
Kan noen si meg hvorfor følgende skjer hos BA sine booking sider:
SVG-LHR-SVG 21/12 med retur 3/1, så kommer der opp at billigste er 996 på tur, men den finner jeg ikke, når jeg da velger C-klasse som kun er marginalt dyrere, så hopper retur prisen opp noen kroner, ikke mye, men nok til at jeg undres.
Noen svar
Tja, godt spørsmål.
Jeg ser at de viser 966 som fra-pris, mens man faktisk ikke får det billigere enn 1981 kroner på utreisen.
At prisene på returen endrer seg noe når du velger Business på BA747, tipper jeg skyldes noe forskjell i avgifter som kanskje heller burde vært vist på en annen måte. Men det er ren gjetting.
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/BA_SVG.jpg
var faktisk ikke bare det som var merkelig, siden gapet mellom M og C ikke var så stort så ble det C ut og M hjem, men så kom det som jeg synes vår snålt, jeg kunne få velge seter, til den hyggelige pris av nok 183 i C-klasse, mens valget i M var priset til 73 kr. Javel, hallo C-klasse, greit det er en restriktet billett, men "trodde" C var C jeg.
En annen ting, hva kan jeg få utav 50 tierpoints som jeg visstnok tjener.
Superhai
01-12-2012, 22:29
Jeg regner med at det har noe med combinabilty, hvis du prøver f.eks. dagen før eller etter på utreisen så kan den bookingklassen som kan kombineres benyttes.
En annen ting, hva kan jeg få utav 50 tierpoints som jeg visstnok tjener.
Ingenting, om du ikke planlegger å rykke opp i nivå. Disse teller kun mot status. 300 for bronse, 600 for sølv, og 1500 for gull.