PDA

View Full Version : SK LN-RGB - status


LN-MOW
27-11-2012, 10:41
Da er neste 737-86N til SAS ute av fødestuen. Den har l/n 38034/4280 og skal testflys som BOE696. Levering om ca 14 dager.

OpelZafira
27-11-2012, 10:58
Ska denna till ARN-basen, lika som LNRGA?

LN-MOW
27-11-2012, 11:07
Ingen av -800'ene er basetilknyttet. De fordeles mellom 737-basene etter behov.

FlightDeck
27-11-2012, 13:13
Dette blir da den andre av i alt ni fabrikknye Boeing 737-800. De syv neste kommer i løpet av 2013 og 2014, og når den siste er levert vil vil SAS dermed ha 30 737-800 i flåten.

Stromoren
27-11-2012, 14:24
Kommer RGB att vara utrustad med de nya sätena och internet vid leverans?

LN-MOW
27-11-2012, 14:44
Internett ettermonteres på ARN så det får den ikke. Er ikke sikker på stolene, men vil anta det.

dc9-21
27-11-2012, 16:22
Noen som vet om sas fortsatt bruker kssu galley? Eller er det bare atlas som gjelder nå?

SAS CC
27-11-2012, 16:36
Noen som vet om sas fortsatt bruker kssu galley? Eller er det bare atlas som gjelder nå?

KSSU anvendes stadig på en del maskiner, bl.a. MD80 og Airbus 319/21 og en del 737. De kommende A320 vil være indrettet med Atlas galleys, ligeledes de ombyggede 737-800 samt kommende 737. KSSU udgår hen ad vejen og Atlas kommer til at blive standard.

dc9-21
27-11-2012, 16:47
Takk:-), det virker smart å få det standarisert, og atlas er vel den løsning som foretrekkes av de fleste selskaper skulle jeg tro.

Dreyer
27-11-2012, 16:56
KSSU anvendes stadig på en del maskiner, bl.a. MD80 og Airbus 319/21 og en del 737. De kommende A320 vil være indrettet med Atlas galleys, ligeledes de ombyggede 737-800 samt kommende 737. KSSU udgår hen ad vejen og Atlas kommer til at blive standard.

Er det store forskjeller på KSSU og Atlas?

Superhai
27-11-2012, 17:52
Er det store forskjeller på KSSU og Atlas?

Det er ikke store når det gjelder galley equipment, Atlas er litt mindre... Men... forskjellen er som å ta en skuff fra en kommode og prøve å putte den i en annen. Det går ikke.
Den ene S'en i KSSU står jo for SAS, så det har jo vært SAS sin standard i 40-50 år, men de aller fleste selskapene bruker Atlas i dag - så det er nok fornuftig. Problemet med to ulike standarder manifesterer seg ved equi. change, hvor all catering må flyttes over til andre traller, skap, bokser og brett. Det tar tid.

LN-MOW
29-11-2012, 22:46
Da var det klart for jomfrutur ....

BOE696 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Renton Muni (KRNT) at 14:00 PST heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 15:42 PST.

Expected route: SEA J523 TOU HQM ONP ONP090015 WATTR WEBVE


BOE696 (B738) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) at 15:50 PST heading for Boeing Field Intl (KBFI) for an estimated arrival at 16:00 PST.

Expected route: ISOGE

LN-MOW
29-11-2012, 23:50
Og hex er 47C071.

Someone
30-11-2012, 07:38
Matt har tatt bilde av den mens den var innom PAE for en touch and go

http://paineairport.com/kpae5664.htm

http://paineairport.com/kpae5666.htm

LN-MOW
10-12-2012, 18:59
RGB skal også en tur til Moses i dag ...

BOE696 (B738) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Boeing Field Intl (KBFI) at 09:45 PST heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 11:05 PST.

Expected route: SEA J523 TOU TOU180015 FEBUS PDT PELLY


BOE696 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) at 11:25 PST heading for Boeing Field Intl (KBFI) for an estimated arrival at 12:05 PST.

Expected route: GLASR GLASR8

Someone
11-12-2012, 10:12
Ser ut som navnet blir Benedicte Viking i følge siste reklamemail fra SAS

FlightDeck
11-12-2012, 10:38
Ser ut som navnet blir Benedicte Viking i følge siste reklamemail fra SAS

Det er vel navnet på LN-RGA, eller fikk den et annet navn?

LN-RRA
11-12-2012, 14:50
Det er vel navnet på LN-RGA, eller fikk den et annet navn?

LN-RGA skal være Svarthöfde Viking om jeg ikke husker helt feil.

sk931
12-12-2012, 22:59
Hold øje med SK9146/13dec 1400 local PST.
Det er LNRGB
Hilsen Ole

Stromoren
13-12-2012, 08:28
Dette blir da den andre av i alt ni fabrikknye Boeing 737-800. De syv neste kommer i løpet av 2013 og 2014, og når den siste er levert vil vil SAS dermed ha 30 737-800 i flåten.

Jag kan bara få det till 29 om det inte är någon "vidare-leasad" maskin som skall tillbaka?

BU662
13-12-2012, 10:17
Fullt mulig at det blir 2 "Returners".

German Sky Airlines har instillt driften og en av de 2 737-883 har alrede ankommed ved QLA. Dersom SAS vil - sa kan de snappe opp flyene. Samme gjelder for 2 stykk 737-705, som kom fra Kina til Kemble...

LN-MOW
13-12-2012, 18:13
Da er flightplan filet og det er klart for Flyaway ca klokken 23 skandi tid.

http://flightaware.com/live/flight/SAS9146

FlightDeck
13-12-2012, 21:06
Ligger et bilde ute av maskinen på bl.a. Instagram.

LN-MOW
13-12-2012, 23:01
Just airborne ...

SAS #9146 (B738) departed Boeing Field Intl (KBFI) at 01:57PM PST enroute to ESSA/ARN (Stockholm-Arlanda) for an estimated arrival at 08:34AM CET

LNv22
13-12-2012, 23:52
Hvem er det som flyr disse maskinene på delivery flights til SAS?

Er det en tjeneste Boeing selger? Eller flys det over SK personell som tar med seg maskinen tilbake?

LN-MOW
13-12-2012, 23:56
Det er SAS' piloter som sendes over for å hente maskinen. I noen tilfeller har man også med gjester (presse eller ansatte f.eks) og da må man sende kabincrew ogaå.

LN-MOW
14-12-2012, 23:32
Og her er et bilde fra BFI ...

http://4.bp.blogspot.com/-o8v7bqC1bqk/UMuSNB_6c6I/AAAAAAAAFeY/2MSX9_d8tb0/s1600/SAS%2BLN-RGB%255B1%255D.jpg

Peppep
14-12-2012, 23:39
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152338226520788&set=a.281389815787.318771.140344030787&type=1
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152343748015788.945198.140344030787&type=1
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152330828645788&set=a.281389815787.318771.140344030787&type=1

Det virker nesten som det er litt sjeldnere at SAS får nye fly enn at DY får det. ;)

kimbo
15-12-2012, 01:54
Tja, det skyldes vel litt at SAS ikke har en flybestilling på 222 fly, sånn som kjosern hadde i vår.

Stromoren
20-12-2012, 19:50
Fullt mulig at det blir 2 "Returners".

German Sky Airlines har instillt driften og en av de 2 737-883 har alrede ankommed ved QLA. Dersom SAS vil - sa kan de snappe opp flyene. Samme gjelder for 2 stykk 737-705, som kom fra Kina til Kemble...

Vad jag förstår är de inte längre SAS-ägda.
Båda 738: orna är reggade på "FGL Aircraft Ireland Limited".
737: orna ägs av BBAM?