PDA

View Full Version : Driftskostnader Twin Otter.

storg
09-03-2006, 15:19
Hei.

Ser at tønsberg fallskjerm klubb har kjøpt seg twin otter som kommer til jarlsberg i april. Da blei jeg nysgjerring på om noen har en kvalifisert formening om hva den koster å drive? Er nesten overbevist om at dette er et økonomisk selvmord. De hadde 4000 hopp i 2005 og de må vel øke det tallet noe helt ut av en annen verden?

CK
09-03-2006, 16:53
tja, kapitalkostnadene kan ikke være all verden, og (pensjonerte) piloter som kan fly Twin Otter på hobbybasis er det vel nok av i Sør-Norge. Moro med Twotter i Norge igjen, eller hva KOG?

ENGM RAMP
09-03-2006, 16:57
Den de har kjøpt seg, er iallefall godt kjent i Norge :spin:

En god gammal tidligere norsk kjenning det....

:up:

N-3PB
09-03-2006, 17:41
Den de har kjøpt seg, er iallefall godt kjent i Norge
Hvilken er det da??

Har ikke fått med dette med Twin Otteren :zzz

GF1
09-03-2006, 17:50
Ta en titt på denne gamle tråden hos airpics:

http://forum.airpics.com/read.php?TID=8785 :nor

CK
09-03-2006, 17:50
ser ut til å være en av de gamle fra RNoAF!
og her er muligheten til å kjøpe enveis billett (http://www.tonsberg-fallskjermklubb.com/?p=tandem) kanskje?

N-3PB
09-03-2006, 18:00
Hmmm, hyggeligt å se en Twin Otter i Norge igjen.

Som nevnt over er det vel kanskje ambisøst å satse på en slik maskin. Men de øst europeiske som brukes i dag er vel ikke hakket bedre?? Snarere tvert i mot vil jeg tro.

Regner med at maskinene har fått godt stell da den var i Luftforsvaret.

og her er muligheten til å kjøpe enveis billett kanskje

Jeg skal heller stå igjen på bakken og se på Twin Otteren, ingenting i verden kan få meg til å hoppe ut av et fly!!!

ENGM RAMP
09-03-2006, 18:02
Har hørt snakk om den siste av de gamle Twotter'ne til 719 Sq. som forsvant til Unite'n.

Den som Per S. fløy til USA Odd...

;)

storg
09-03-2006, 19:09
Den store forskjellen mellom ottern og de øst-europeiske maskinene er jo at de blir leid inn i høysesongen. Virker som de har kjøpt for rundt 6-8 mill.

KennethGS
09-03-2006, 23:36
Skulle vel tro at de ser dette som en investering?
Med en slik maskin så har de jo et attraktivt utleieobjekt til hopp-arrangementer o.l, i tillegg til at de slipper å leie inn "stor-fly" selv hver sommer...

Er jo selv aktiv på Jarlsberg, og gleder meg som en unge til å få en "Twotter" å hvile øynene på... :devot: