View Full Version : Driftskostnader Twin Otter.
Hei.
Ser at tønsberg fallskjerm klubb har kjøpt seg twin otter som kommer til jarlsberg i april. Da blei jeg nysgjerring på om noen har en kvalifisert formening om hva den koster å drive? Er nesten overbevist om at dette er et økonomisk selvmord. De hadde 4000 hopp i 2005 og de må vel øke det tallet noe helt ut av en annen verden?
tja, kapitalkostnadene kan ikke være all verden, og (pensjonerte) piloter som kan fly Twin Otter på hobbybasis er det vel nok av i Sør-Norge. Moro med Twotter i Norge igjen, eller hva KOG?
ENGM RAMP
09-03-2006, 16:57
Den de har kjøpt seg, er iallefall godt kjent i Norge :spin:
En god gammal tidligere norsk kjenning det....
:up:
Den de har kjøpt seg, er iallefall godt kjent i Norge
Hvilken er det da??
Har ikke fått med dette med Twin Otteren :zzz
Ta en titt på denne gamle tråden hos airpics:
http://forum.airpics.com/read.php?TID=8785 :nor
ser ut til å være en av de gamle fra RNoAF!
og her er muligheten til å kjøpe enveis billett (http://www.tonsberg-fallskjermklubb.com/?p=tandem) kanskje?
Hmmm, hyggeligt å se en Twin Otter i Norge igjen.
Som nevnt over er det vel kanskje ambisøst å satse på en slik maskin. Men de øst europeiske som brukes i dag er vel ikke hakket bedre?? Snarere tvert i mot vil jeg tro.
Regner med at maskinene har fått godt stell da den var i Luftforsvaret.
og her er muligheten til å kjøpe enveis billett kanskje
Jeg skal heller stå igjen på bakken og se på Twin Otteren, ingenting i verden kan få meg til å hoppe ut av et fly!!!
ENGM RAMP
09-03-2006, 18:02
Har hørt snakk om den siste av de gamle Twotter'ne til 719 Sq. som forsvant til Unite'n.
Den som Per S. fløy til USA Odd...
;)
Den store forskjellen mellom ottern og de øst-europeiske maskinene er jo at de blir leid inn i høysesongen. Virker som de har kjøpt for rundt 6-8 mill.
KennethGS
09-03-2006, 23:36
Skulle vel tro at de ser dette som en investering?
Med en slik maskin så har de jo et attraktivt utleieobjekt til hopp-arrangementer o.l, i tillegg til at de slipper å leie inn "stor-fly" selv hver sommer...
Er jo selv aktiv på Jarlsberg, og gleder meg som en unge til å få en "Twotter" å hvile øynene på... :devot: