PDA

View Full Version : SAS på CPH-HKG og ARN-BEJ?


FlyHi
09-03-2006, 12:24
http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=707010/

Trety
09-03-2006, 12:29
Når ser vi da flåteøkning i SAS Intercont for å dekke opp nye ruter?

SK384
09-03-2006, 12:32
Ja det trengs vel noe nye maskiner for å opprette de rutene, om de ikke legger ned noen av dem andre da. SIN forsvinner jo, men det frigjør vel ikke noe kapasitet siden maskinen skal stå i BKK i stedenfor å fly til SIN

EB
09-03-2006, 12:39
Endelig noen positive signaler...:devot:

Guest
09-03-2006, 13:07
Det at 973/972 maskinen får teknisk vedligehold gjort i BKK, må vel frigøre nogle timer i CPH, men om det er nok til at der kan lægges yderligere produktion ind på den maskine ved jeg ikke.

Det kunne jo også være at SAS planlægger at droppe nogle afgange på USA ruterne. ARN-ORD har da i den grad været ramt af aflysninger i det sidste når man følger med på denne side (http://www.sascargo.com/?NavID=2380), måske er behovet for daglige afgange til ORD ikke til stede. Endelig er der vel ikke nogen der siger at ARN-PEK og CPH-HKG starter ud med at være daglige. Men VS har jo tydeligvis maskiner i overskud når AY kan hente nogen derfra, måske SK har samme tanke. Alt i alt er der mange ukendte i dette spil.

FBU 4EVER
09-03-2006, 14:02
Med den tilskolingen vi har av piloter til A330/340-flåten i disse tider,kursstart 1-2 ganger/mnd frem til september,så ser det ut til at det er 2 nye maskiner på gang.I fjor sommer og høst var det aktuelt å lease to nybygde A330-200,men Lindegaard fikk ikke klarsignal fra Myklebust & co.Vi får se om ikke det blir den løsningen man lander på.:devot:

Trety
09-03-2006, 14:06
Jens er inne på noe. Dersom SK f.eks. lar United ta seg av ORD vil det frigjøre en A330 (?), men så kommer man inn på range etc. A330-300 har ikke range til CPH-HKG og da må det A340 til.

Ifølge Great Circle mapper er BEJ forøvrig Tanjung Redep, Berau, Kalimantan (Borneo), Indonesia. Har liten tro på at det blir den ruta SK oppretter først fra ARN, men PEK derimot. :)

amatør
09-03-2006, 15:12
Gode nyheter for Sve/Dan intercontinental..:D :D :p

vadheim
09-03-2006, 16:22
Flyr ikke Air China allerede 3 ganger i uken mellom ARN - PEK med B767-300?

storg
09-03-2006, 16:24
Hvis Sas kommer med noe håndfast ang. utvidelser av rutenettet int.cont nå i vår så vil vel det kunne være med å gjøre de kommende forhandlingene litt lettere.

sail4fun
09-03-2006, 16:27
Regner med at slike visjoner kommer tydligere frem i tiden mot 20.4 ? (Annual General Meeting )

peraARN
09-03-2006, 16:45
Originally posted by vadheim


Flyr ikke Air China allerede 3 ganger i uken mellom ARN - PEK med B767-300?

5 ggr / vecka tror jag.

Guest
09-03-2006, 17:46
Originally posted by Trety


A330-300 har ikke range til CPH-HKG og da må det A340 til.

Ifølge Great Circle mapper er BEJ forøvrig Tanjung Redep, Berau, Kalimantan (Borneo), Indonesia. Har liten tro på at det blir den ruta SK oppretter først fra ARN, men PEK derimot. :)
Hvordan kan QF så flyve PEK-SYD og PVG-SYD non-stop?

Trety
10-03-2006, 09:27
Originally posted by jens
Hvordan kan QF så flyve PEK-SYD og PVG-SYD non-stop?

Qantas flyr både A332 og A333. A332 har range til å klare PEK-SYD uten problemer, så jeg antar at det er A332'ene som brukes. Dataene er forøvrig hentet fra Airliners.net med full load, så jeg regner med at man også kan fly A333 med redusert load.

Guest
10-03-2006, 11:05
NIX Qf flyver 332 på indenrigs (eks PER-SYD) og 333 på udenrigs (PEK-SYD og BOM-SYD som eksempler)

Trety
10-03-2006, 13:29
Originally posted by jens
NIX Qf flyver 332 på indenrigs (eks PER-SYD) og 333 på udenrigs (PEK-SYD og BOM-SYD som eksempler)

Ok, dette har du mer detaljkunnskap om enn meg. Poenget mitt var at når jeg sammenliknet opplysningene Great Circle Mapper viste med de Airliners.net viste, så ville ikke A333 ha range nok med full last. Har Qantas' A333 ekstra fueltanker?

SQ 777
10-03-2006, 13:46
Har nettopp fløyet t/r AMS-SEA med slitter nye "2006 modell" A332, maxvekt 233000. NW har samme maktvekt på deres A333. Samme som SK A333,

AMS-SEA er ca 7849 km, CPH-PEK er ca. 7.202 km. Noen kyndige som kan dra konklusjoner. Da burde vel A330 komme seg til PEK. Men det ar vel noe med frakt også ??

( PS: Har fløyet en del NW i senere tid, og det har vært en positiv opplevelse !! )

FBU 4EVER
10-03-2006, 13:49
Originally posted by Trety


Har Qantas' A333 ekstra fueltanker?

Har hørt snakk om en pung på magen:lol

Men SAS truer med å legge ned PVG,BKK og SEA (alle populære stopp blant crew),så da blir det bra med ledig kapasitet,skulle jeg tro! :sarc

Trety
10-03-2006, 14:00
Originally posted by SQ 777
AMS-SEA er ca 7849 km, CPH-PEK er ca. 7.202 km. Noen kyndige som kan dra konklusjoner. Da burde vel A330 komme seg til PEK. Men det ar vel noe med frakt også ??


Nå var det vel CPH-HKG som primært var gjenstand for diskusjon, og iflg. Great Circle Mapper er det 8665 km i korteste strekning.