PDA

View Full Version : München, tips til hotel?

mann78
23-11-2012, 21:53
Hei,

Noen tips til hotel i München? 4 stjerners+. Helst unna belastede strøk som gatehorer etc. Men ikke milevis fra togstasjonen.

Sondbjo
23-11-2012, 22:22
Du kan se på www.accorhotels.com de har bra hoteller der. Jeg liker best novotel men ibis er også ofte ganske bra :)

jefi99
24-11-2012, 04:12
Le Meridien. Fantastisk hotel lige overfor Hauptbahnhof. Ellers er Kempinski Airport hotel fremragende. Men det er vel ikke aktuelt.
Endvidere har jeg boet ofte på Westin Grand Munich (tidl Grand Hotel Arabella Sheraton) i forbindelse med arbejde, men det ligger ikke akkurat centralt. Men det kan absolut anbefales.

ILS2
24-11-2012, 04:34
Bodd på Le Meridien flere ganger. Irriterer meg like mye hver gang over:
A) Dyrt internett
B) Ingen WiFi på rommene (sist sjekket mars 2012)

Fine rom og nært jernbanen. God service.

Har ellers bodd mye på Kempinski Vier Jahrezeiten. Relativt dyrt, men se opp for gode tilbud.typisk "old school" 5-stjernes, som har brukt mye penger på å holde tritt med tidene. Lyktes ganske bra. Gratis WiFi, uslåelig beliggenhet nært Altstadt og alltid perfekt service.

Wig-wag
24-11-2012, 07:52
Har bodd på Bayrischer Hof en gang, og det ga absolutt luksusfølelse. Og det bør det gjøre i forhold til prisnivået. Dyrt, men allikevel verdt et besøk.

http://www.bayerischerhof.de/

Gangavstand til f.eks. Hofbräuhaus og rådhusplassen.

SQ 777
24-11-2012, 10:03
Hilton Rosenheimer Platz.. Veldig kjekt , S1 og S8 fra MUC stopper i kjelleren.

Gåavstand til sentrum, Marienplatz..

mann78
24-11-2012, 12:00
Takk for tips, prisen på de fleste nevnte var noe høyt.

Jeg valgte Design Hotel Stadt Rosenheim, http://www.hotel-stadt-rosenheim.de/ . Lest såpass mye bra om det så da tar jeg sjangsen. Både på google, hotels.com, booking.com og tripadvisor.

Hadde også en "gratis" overnatting på hotels.com, som ga meg 703kr avslag.

robertaas
24-11-2012, 15:57
Noen med erfaring fra Hotel Belle Blue?