View Full Version : Slutt på SMS fra SAS?
Fly med oss
23-11-2012, 20:51
"Nå kan du sjekke inn og velge sete". Jeg har hatt flere reiser med SAS i høst, men tror ikke jeg har fått SMS fra SAS siden kanskje i sommer en gang. Flere som har opplevd det samme? Er det slutt på påminnelser via SMS?
Hmm, har själv fått det på alla mina turer oasvett om EB kort har legat inne eller inte.
Sist jeg reiste med SAS (medio oktober) fikk jeg SMSen men det var kul umulig å sjekke inn ;)
FlightDeck
23-11-2012, 20:58
Fikk sms da jeg fløy forrige helg. SAS har for øvrig endelig oppdatert designet på mobilinnsjekkingen.
Fik også i starten af november, men dog først efter jeg var landet på udrejsen og efter jeg havde checket ind og ventede i gaten på hjemrejsen ;)
Fikk dette senest i dag for en flygning i morgen.
Fly med oss
23-11-2012, 21:31
Da har jeg nok blitt satt på hat-listen til SAS :baeh
Robin882
23-11-2012, 22:09
Fikk SMS, men på overtid. Var glad jeg satt på PCen 22 timer før og kapret et sete langt forran :)
Noen ganger får jeg den, noen ganger ikke... Har ikke sett noen "rød tråd" i det avhengig av om billetter er booket hos VIA (jobbreiser) eller direkte så det er nok tilfeldig.
Ifølge en annen tråd her inne har det vel vært litt problemer med SMS-funksjonen i det siste...
robertaas
24-11-2012, 00:21
Fikk 2 slike SMS sist helg....... etter at jeg hadde sjekket inn.
SAS IT slår til igjen. :D
Jeg fikk den ca 18-22 timer før på alle mine 8 SAS flighter i forrige uke. Null problemer.
Fly med oss
24-11-2012, 04:43
Du har nok flydd for mye DY i det siste (?) :)
Har nok bare flydd DY én gang de siste par årene. Må være noe annet da. Hmm.
Islending
24-11-2012, 04:58
Fikk sms nøyaktig 22t før dagens første flight. Har fått sms på alle turene mine det siste året. Men forrige gang fikk jeg den etter at første leg var unnagjort.
Var mye surr med sms-ene forrige helg for meg. Kom i hytt og pine til feil tid. Mistenker at han som SAS har ansatt til å skrive tekstmeldinger var i lønnsforhandlinger med ledelsen.
....og ja, jeg er hellig overbevist om at det sitter en kar med en sliten Nokia 3210 innelåst i en kjeller på CPH og sender ut sms for harde livet. Nekter å tro at SAS IT klart å stable på beina en automatisk tjeneste. Nekter!
Superhai
24-11-2012, 09:35
Var mye surr med sms-ene forrige helg for meg. Kom i hytt og pine til feil tid. Mistenker at han som SAS har ansatt til å skrive tekstmeldinger var i lønnsforhandlinger med ledelsen.
....og ja, jeg er hellig overbevist om at det sitter en kar med en sliten Nokia 3210 innelåst i en kjeller på CPH og sender ut sms for harde livet. Nekter å tro at SAS IT klart å stable på beina en automatisk tjeneste. Nekter!
Han bruker en Ericsson GA628 og han ble i forrige uke solgt til et firma i Praha som en ledd i spareplanen. Samtidig så ansatte SAS en ny Head Of SMS Delivery Liaison Officer som skal overse at han gjør samme jobben som før.
Chriscross
24-11-2012, 11:50
Fikk sms da jeg fløy forrige helg. SAS har for øvrig endelig oppdatert designet på mobilinnsjekkingen.
Jepp et design som tydeligvis gjør at leserne oftere sliter med å lese koden virker det som.:rolleyes:
S. Holberg
24-11-2012, 11:59
Får de stadig vekk. Får også mail, men den er det kul umulig å gjøre noe med på iPhone. Linken er ett bilde, og ved trykk får jeg spørsmål om jeg vil lagre; ikke åpne Safari for å logge inn...
Har nok bare flydd DY én gang de siste par årene. Må være noe annet da. Hmm.
Har du några kommande bokningar med SK? Skicka isf PNR på PM så skall jag se om det är någonting märkligt med den evt göra en felrapport om det visar sig att det inte fungerar.
Fly med oss
24-11-2012, 16:47
Har du några kommande bokningar med SK? Skicka isf PNR på PM så skall jag se om det är någonting märkligt med den evt göra en felrapport om det visar sig att det inte fungerar.
Ja, jeg har to bookinger den nærmeste tid. Du får en PM i løpet av helgen :)