PDA

View Full Version : Shell MC eller TrumfVisa


Phad
23-11-2012, 12:21
Heisann,

Skal nå få meg ett kredittkort jeg kan bruke i forbindelse med jobbreiser (kjipt å la likviditeten skrant mens reiseregningen tråkler seg gjennom byråkratiet).

I den anledning skulle jeg gjerne hatt ett jeg kunne få litt ekstra saker av. Cashback og lignende føler jeg blir mye arbeid og flisespikkeri for en relativt liten uttelling. Derfor har jeg mer lyst på ett kort jeg kan få igjen EuroBonus på.

Det blir ikke så meget med reising, så må ha noe jeg kan sanke poeng med i det daglige også. Må også ha noe som er avgiftsfritt, samt at det ikke koster skjorta å ta ut i minibank i utlandet. Etter å ha lest litt rundt, samt her på forumet vil Shell MC og TrumfVisa være det som kan passe mitt bruk best - skrik gjerne ut dersom dere har noen andre tips.

Men - hvilket av disse to vil være det beste valget? Jeg ser at TrumfVisa gir 2% på f. eks Kiwi og Spar, men samtidig ingenting på Rema1000 og Rimi. Shell MC gir 1% over hele linja. Jeg kan vel alltids kjøre innom en av NorgesGruppens butikker oftere, men hvor mye den ene prosenten fra eller til hjelper på tør jeg ikke si.

Noen råd ang valg?
Samtidig tar jeg i mot alt av tips til hvordan jeg kan få mest uttelling for det valgte kortet (tilbud, EB poeng og etc).

Takker så mye på forhånd for hjelpen!

Someone
23-11-2012, 12:23
Hvorfor ikke begge da de uansett er gratis?

Phad
23-11-2012, 12:42
Hvorfor ikke begge da de uansett er gratis?

Less is more? :)
Er det noe poeng i å bruke begge da? De er jo ganske like, vet ikke til hvilken grad de utfyller hverandre noe særlig?

Tenker primært mot TrumfVisa da jeg føler det kan være flere tilbud og lignende å hente, men spør her da jeg er usikker.

darkcho
23-11-2012, 12:44
Bruker du ikke norgesgruppen som din "hovedbutikk" hadde jeg ikke tatt det. Selv har jeg kiwi som min nærmeste butikk, med joker og spar som de på vei til jobb. Mao blir det mye trumf/eb ut av det =)

chrisljo
23-11-2012, 13:21
Du kan også få 2% på Trumf butikker med Shell Mastercard, men da må du dra et vanlig trumf-bonuskort først.

Phad
23-11-2012, 13:48
Du kan også få 2% på Trumf butikker med Shell Mastercard, men da må du dra et vanlig trumf-bonuskort først.

Er egentlig dette jeg prøver å unngå. Jeg er storfan av minimalisme og enkelthet som f. eks "to kort i ett kort". Da jeg begynte å kikke var det for å kunne dra inn ekstra bonuspoeng. Var bare heldig at jeg kom over trumf sin mulighet før jeg bestilte EB MC. Da blir det jo både visa + trumftilbud + mulighet for å sanke mer poeng enn med EB MC.

Bruker du ikke norgesgruppen som din "hovedbutikk" hadde jeg ikke tatt det. Selv har jeg kiwi som min nærmeste butikk, med joker og spar som de på vei til jobb. Mao blir det mye trumf/eb ut av det =)

Pleier egentlig dra innom Rimi da det er nærmest, men ligger både kiwi og spar på hjemveien fra jobb - så kan jo forsåvidt begynne å dra innom en bestemt :)

Sånnsett heller jeg jo mer mot trumfVisa her og nå, med mindre det er noen gode holdepunkter for å gå for ett annet?

jjessen
23-11-2012, 15:49
Du kan jo evt. supplere med et Bank Norwegian kort (også det gratis). Eneste kredittkort så vidt jeg vet som gir gratis uttak i utlandet. Bruk da det om du evt. bestiller reiser med Norwegian av og til og når du handler på Rimi (1% opptjening da).

Phad
23-11-2012, 20:02
Bestilte like så godt trumf Visa nå, så får jeg se hvor mye det blir brukt :)

Discus
23-11-2012, 20:19
Støtt forumet: Skal du bestille Shell MC så klikk her (http://clk.tradedoubler.com/click?p=226134&a=1879311&epi=5)

Bergern
23-11-2012, 20:37
Bestilte like så godt trumf Visa nå, så får jeg se hvor mye det blir brukt :)

Godt valg!
Støtter dog forslaget om å skaffe seg Shell MC i tillegg. Da rasker du med deg litt ekstra på bensin om du handler på Shell (sic) og 1% trumf også når du handler hos Norgesgruppens konkurenter. Hos Coop får du til alt overmål også kjøpeutbytte om du er medlem.

Det aller viktigste er uansett at du har ryddig nok økonomi til å betale regningen før rentene begynner å løpe. Stryker du der, går vinninga fort opp i spinninga og vel så det...