View Full Version : Gjennomgående bagasje LHR-SVG-OSL?
Hei!
Beklager hvis dette er tatt opp før, har søkt litt, men jeg klarer ike helt å finne svaret...hvordan er det hvis man kommer fra utlandet og mellomlander i SVG, og skal videre til OSL? Må man plukke opp og fortolle bagasjen i SVG, eller går den urørt til OSL? Ruten er IAD-LHR-SVG-OSL.
Takker for svar!
MVH Tommy
All tollbehandling i Norge foregår på den første flyplassen du lander på, så ja: Du må ta med bagasjen gjennom tollen på SVG.
Ah, ok. Men jeg reiser på US award business billetter, men fikk bare tak i Y til OSL...det er fremdeles business bagasjeregler som gjelder? Kan se for meg at det kan bli en diskusjon ved innsjekk i SVG...
Ah, ok. Men jeg reiser på US award business billetter, men fikk bare tak i Y til OSL...det er fremdeles business bagasjeregler som gjelder? Kan se for meg at det kan bli en diskusjon ved innsjekk i SVG...
Er det gjennomgående billett så får du BP og tag helt frem til Oslo når du sjekker inn, og C-klassereglene gjelder. (du må bare bære bags litt i SVG)
Ok kjempefint, takker så mye for svar! :)
Reglene som gjelder for gjennomsjekking av bagasje med flere selskap står utfyllende forklart her (http://www.businesstraveller.com/asia-pacific/news/cx-and-dragonair-adopt-new-iata-baggage-policies) :) Bare spør etter en overordnet hvis innsjekk er ustø på reglene ;)
Ok, så bagasjereglene gjelder for den flighten som krysser en IATA sone, i mitt tilfelle UA i C. Takk for linken Mjolnir!
Superhai
22-11-2012, 06:38
Ok, så bagasjereglene gjelder for den flighten som krysser en IATA sone, i mitt tilfelle UA i C. Takk for linken Mjolnir!
På hele denne reisen er det bagasjereglene som du har fått oppgitt av "marketing carrier" på den første strekningen som gjelder. Jeg regner med det blir akkurat det samme som IATA302 ville gitt, men det er ikke denne regelen som gjelder (overstyrt av amerikanske forskrifter).
Ok, så slik er det. Gjelder å holde tunga rett i munnen. Men da blir det ihvertfall ikke noe problem for meg. :)