PDA

View Full Version : Hotels.com og Welcome Rewards


skullis85
15-11-2012, 18:11
Jeg oppnår ganske snart gullstatus hos hotels.com.

Noen som har erfaring med det, er det noe å se frem til? :)

Øivind
15-11-2012, 18:18
Hva slags fordeler innebærer det å ha gullstatus?
Jeg bruker ikke Hotels.com o.l. Har dårlige erfaringer med hilken type rom man tildeles når man booker gjennom slike nettsteder.
Dessuten synes jeg ikke det lønner seg økonomisk heller. Hotels.com har jo salg hele tiden, men tror det stort sett er luresalg.

skullis85
15-11-2012, 18:29
Hva slags fordeler innebærer det å ha gullstatus?
Jeg bruker ikke Hotels.com o.l. Har dårlige erfaringer med hilken type rom man tildeles når man booker gjennom slike nettsteder.
Dessuten synes jeg ikke det lønner seg økonomisk heller. Hotels.com har jo salg hele tiden, men tror det stort sett er luresalg.

Jeg lurte ikke på hva DU synes om hotels.com!

Bergern
15-11-2012, 18:43
Hei!

I tillegg til en natt for hver tiende booket er dette hva jeg har klart å finne:

Welcome Reward Silver and Gold members receive special benefits:

Dedicated agents available to assist 24/7 by phone or email.
Hassle-free travel guarantee: If you need to change your reservation for any reason or if you have a problem with you stay, our agents will help you make new travel plans right away while minimizing any hotel charges or cancellation fees.

In addition, Gold members receive privileged access to exclusive deals and promotions.

http://service.hotels.com/app/answers/detail/a_id/7960


Programmet virker forøvrig veldig bra, med ca 9 % bonus ved maksimal innløsing.

robertaas
15-11-2012, 19:41
Høres ut som det samme som de kaller "fivestar plus" som jeg fikk tidligere i år. Samme fordeler, man har aldri fått noe fornuftiug ut av det. Alle kan jo få "hver 10'enda natt gratis der". Har hatt flere slike netter, men vær klar over at de skatter og avgifter kommer i tillegg og om hotellet er for billig taper man det overskytende. Man endre opp med å oppgradere, finner ikke noe som matcher helt, og betaler da mere en nødvendig.

Har ofte hatt valget mellom 10% rabatt eller welcome award. Det lønner seg da å straks ta 10% avslag for de teller da med skatter og avgifter.

Bergern
15-11-2012, 19:48
Har ofte hatt valget mellom 10% rabatt eller welcome award. Det lønner seg da å straks ta 10% avslag for de teller da med skatter og avgifter.

Veldig godt råd, særlig siden skatter og avgifter kommer i tillegg ved bruk av Reward.
Går glipp av gleden ved å "få noe gratis" da ;)

Bruker ikke hotels.com så ofte. Kan programmet brukes i kombinasjon med kjedenes egne?

robertaas
15-11-2012, 19:56
Bruker ikke hotels.com så ofte. Kan programmet brukes i kombinasjon med kjedenes egne?Det varierer veldig og hotellene innen samme kjede kan praktisere det forskjellig. Har hørt at Hilton er blandt de mest medgjørlige her, og de har også best rewardprogram.

Booker man Hilton slik kan man jo få til quadruppel dip. (Welcom award + Hilton award + double dip til flybous fra Hilton + bonus fra kredittkortet)

Bergern
15-11-2012, 20:21
Det varierer veldig og hotellene innen samme kjede kan praktisere det forskjellig. Har hørt at Hilton er blandt de mest medgjørlige her, og de har også best rewardprogram.

Booker man Hilton slik kan man jo få til quadruppel dip. (Welcom award + Hilton award + double dip til flybous fra Hilton + bonus fra kredittkortet)

Interessant!
Kredittkortet får man dog uansett hvordan man booker.
Noen erfaringer med feks Choice? Bor min 30 netter innenlands på deres hoteller årlig.

Glean EBG
15-11-2012, 20:21
Jeg fikk ikke HH poeng da jeg var dum og boket hilton på hotels.com for en stund siden.

Dash
15-11-2012, 20:27
Det varierer veldig og hotellene innen samme kjede kan praktisere det forskjellig. Har hørt at Hilton er blandt de mest medgjørlige her, og de har også best rewardprogram.

Booker man Hilton slik kan man jo få til quadruppel dip. (Welcom award + Hilton award + double dip til flybous fra Hilton + bonus fra kredittkortet)

Når jeg reiser til utlandet så booker jeg alltid hotel på hotwire(av og til Hotels.com). Pleier man da å få bonuspoeng hos Hilton?

Når jeg var i Kina så brukte jeg hotwire. Da fikk poeng hos Holiday Inn, men ikke hos Crown Plaza selv om begge har samme fordelsprogram.....

Futura
15-11-2012, 20:29
Hvor mye måtte til for å få guldstatus? Tidligere i måneden brukte jeg Hotels.com for å bestille et hotellrom i Paris, som jeg var veldig fornøyd med, men hvordan er de hvis man vil ha hotell i de litt høyere prisklasser?

skullis85
15-11-2012, 21:30
Hvor mye måtte til for å få guldstatus? Tidligere i måneden brukte jeg Hotels.com for å bestille et hotellrom i Paris, som jeg var veldig fornøyd med, men hvordan er de hvis man vil ha hotell i de litt høyere prisklasser?

Man må ha booket og bodd på hotell igjennom hotels.com minst 30 ganger i løpet av et år, de aller fleste hotell er med i programmet virker det som.

Jeg har fått beskjed når jeg blandt annet har bodd på Scandic at jeg ikke mottar bonus hos dem når jeg har booket igjennom hotels.com. Så jeg har bare aldri spurt om det igjen!

Jeg er egentlig veldig fornøyd med de poengene jeg har opptjent, både forde jeg mottar poengene for alle rom om jeg booker til flere, og fordi jeg synes at fleksibiliteten er god. Da tenker jeg på det at du kan løse ut bonusovernatting stort sett hvor som helst i verden!

Peppep
06-05-2014, 20:05
Er det mulig å forlenge Welcome Rewards-netter uten å opptjene/bruke netter? Har tre netter som går ut om en måned, og ingen reiseplaner før det. Er idiotisk hvis den eneste muligheten er å bruke en natt her i Bergen som jeg ikke trenger for å forlenge de to andre.

robertaas
06-05-2014, 20:29
Er det mulig å forlenge Welcome Rewards-netter uten å opptjene/bruke netter? Har tre netter som går ut om en måned, og ingen reiseplaner før det.
Går ut? Hvor på sidene deres kan man finne info om dette? Når jeg booker mye ett år frem i tid liker jeg ikke slike overraskelser.

Edit: fant
For å beholde alle Welcome Rewards-nettene du har samlet, trenger du bare bestille og fullføre ett opphold per år. Hvis det neste oppholdet ditt fullføres mer enn ett år etter det det siste oppholdet, utløper Welcome Rewards-nettene dine.

Peppep
06-05-2014, 20:38
Går ut? Hvor på sidene deres kan man finne info om dette? Når jeg booker mye ett år frem i tid liker jeg ikke slike overraskelser.

Edit: fant
Sikkert ikke aktuelt for så mange her, men det står bl.a. i Rewards-oversikten som kommer på mail og på https://ssl.hotels.com/account/welcomerewards.html.

roger
06-05-2014, 21:14
Er det mulig å forlenge Welcome Rewards-netter uten å opptjene/bruke netter? Har tre netter som går ut om en måned, og ingen reiseplaner før det. Er idiotisk hvis den eneste muligheten er å bruke en natt her i Bergen som jeg ikke trenger for å forlenge de to andre.

Har teke ut litt frå Welcome Rewards siste par åra, ganske greitt. Du kan jo booke ein eller anna stad ganske langt fram i tid då, legge det inn i kalendren og få ei overrasking "oi, skal visst på tur om eit par veker!" :). Usikker på om viss du bookar fleksibel overnatting etter utløp, om du så får til å endre den etter at reward-natta er utløpt... Du får den jo ikkje refundert, men kanskje endra?

NordicMaster
06-05-2014, 23:38
Jeg bruker hotels.com på følgende måte for "double dip":
Welcome Rewards (under 10% rabatt i praksis) + re:member card (10% kickback på kredittkortregningen). Jeg har ikke opplevd å få poeng fra noen av hotellenes bonusprogram.

Peppep
22-05-2014, 22:48
Har teke ut litt frå Welcome Rewards siste par åra, ganske greitt. Du kan jo booke ein eller anna stad ganske langt fram i tid då, legge det inn i kalendren og få ei overrasking "oi, skal visst på tur om eit par veker!" :). Usikker på om viss du bookar fleksibel overnatting etter utløp, om du så får til å endre den etter at reward-natta er utløpt... Du får den jo ikkje refundert, men kanskje endra?
Sendte mail til dem for å høre om det var mulighet for å få forlenget utløpsdatoen med noen uker, men det var ikke mulig. Og de påstår at hvis jeg booker frem i tid vil de bli kansellert.

Så da ender det vel med at jeg booker den billigste natten et tilfeldig sted og sender mail til resepsjonen for å få dem til å sjekke meg inn og ut og selge rommet på nytt. Ganske utrolig at det skal være nødvendig, Hotels.com hadde ikke tapt noe på å heller endre utløpsdatoen.

roger
22-05-2014, 22:52
Sendte mail til dem for å høre om det var mulighet for å få forlenget utløpsdatoen med noen uker, men det var ikke mulig. Og de påstår at hvis jeg booker frem i tid vil de bli kansellert.

Så da ender det vel med at jeg booker den billigste natten et tilfeldig sted og sender mail til resepsjonen for å få dem til å sjekke meg inn og ut og selge rommet på nytt. Ganske utrolig at det skal være nødvendig, Hotels.com hadde ikke tapt noe på å heller endre utløpsdatoen.

Kjedeleg. Er rimeleg sikker på at eg brukte dei på ei bestilling fram i tid, men ting kan ha endra seg, sjølvsagt.

LN-WIC
28-07-2014, 16:41
Når du bestiller via slike sider får du ofte ikke bonuspoeng i hotellene sine egne program, eller eurobonus.

Fnate
28-07-2014, 16:56
Når du bestiller via slike sider får du ofte ikke bonuspoeng i hotellene sine egne program, eller eurobonus.

Niks, men jeg har fått det som statuskvalifiserende stays hos Fairmont og dermed annen farge på kortet. Husker ikke hvilken farge det er.

Synes welcome rewards er strålende. Brukte aldri sånt før, men nå synes jeg det funker utmerket i en del sammenhenger. En annen ting er at om du er en "reisearrangør" og får 10 personer på besøk som skal bo 3 netter hver på separate rom. Du gjør bestillingen… Jeg sier ikke mer.

For min del kan jeg bruke bonusnettene på å bo på dyrere hotell når jeg er på jobb enn hva jeg kan forsvare å fakturere oppdragsgiver. Funky stuff.

Mugnas
28-07-2014, 19:20
Minner om at kickback.no også gir 7prosent kontant kickback på total bestillingssum fra Hotels. Kickback, welcome rewards, kredittkortbonus og i noen tilfeller hotellets egen bonusordning. Gir bra uttelling.

jjessen
28-07-2014, 21:20
Minner om at kickback.no også gir 7prosent kontant kickback på total bestillingssum fra Hotels. Kickback, welcome rewards, kredittkortbonus og i noen tilfeller hotellets egen bonusordning. Gir bra uttelling.

Remembercard gir 10% dvs hele summen fra Tradedoubler tilbake så hvorfor gi bort 3% til Schibsted i så fall?

Peppep
28-07-2014, 22:48
Remembercard gir 10% dvs hele summen fra Tradedoubler tilbake så hvorfor gi bort 3% til Schibsted i så fall?
Hadde ikke hørt om Kickback.no før nå, men slik jeg forstår det gir de bonus uavhengig av hvilket kort man bruker. Dermed kan man få 7% gjennom Kickback + 10% fra Hotels.com + det man får gjennom kredittkortet (f.eks 13,88% EB-poeng pr krone gjennom Trumf).

Mugnas
28-07-2014, 23:27
Korrekt. Kickback.no er helt uavhengig kredittkortet, så man får 7% + kort.

econ
29-07-2014, 02:51
Korrekt. Kickback.no er helt uavhengig kredittkortet, så man får 7% + kort.

Dette var nytt for meg og, ser jo at expedia også ligger inn med 7% kjedelig at jeg kjøpte flybilletter for 40K for noen måneder siden gjennom expedia :( men nå vet jeg det til neste gang :)

En grei deal dette :)

econ
29-07-2014, 03:01
Dette var nytt for meg og, ser jo at expedia også ligger inn med 7% kjedelig at jeg kjøpte flybilletter for 40K for noen måneder siden gjennom expedia :( men nå vet jeg det til neste gang :)

En grei deal dette :)

sjekket nærmere og det var kun 7% på hotell og ikke flyreiser, der var det skarve 29kr

Så de hadde cash back på 120kr hos Super Saver, tenkte at her var det jo kanskje litt å spare hvis man bestiller en og en vei innenlands.

Sjekket TRD-BGO 08/08 her koster sas flyvningene 914kr, hos sas koster dem 799kr, og hvis du går gjennom momondo og videre til super saver koster det 748kr.

Rart at samme flyvning på samme nettside skal koste 166kr mer hvis man blir videresendt fra kickback enn fra momondo. Ser jo tydeligvis ut som at de må hente inn pengene de gir i kickback ved å legge på prisene.

Vet ikke om det er likt på hotels.com

SeatBelt
29-07-2014, 21:46
Så Kickback har en tilsvarende funksjon som wideroe.no har her på forumet? Det handler bare om et klikk inn via Kickback, som også kommer kjøperen tilgode? Det er jo genialt når man skal bestille hotell på Hotels.com, da. Kickbackbonus, Welcome Reward, kredittkortbonus og - hvis hotellet gjør en feil - bonuspoeng på hotellets fordelsprogram ;)

GT007
30-07-2014, 23:43
Hvordan vet jeg hvor dyrt hotell jeg kan booke med WR
Hvis min bonus natt er verdt 1.500,- og jeg finner et rom til 1.500,- må jeg alikevel betale skatter og avgifter av de 1.500 rommet koster? Da blir jo ikke verdien av min bonusnatt 1.500,-
Dårlig forklart, men håper noen skjønner og kan rettlede meg

econ
31-07-2014, 00:09
Hvordan vet jeg hvor dyrt hotell jeg kan booke med WR
Hvis min bonus natt er verdt 1.500,- og jeg finner et rom til 1.500,- må jeg alikevel betale skatter og avgifter av de 1.500 rommet koster? Da blir jo ikke verdien av min bonusnatt 1.500,-
Dårlig forklart, men håper noen skjønner og kan rettlede meg

Bare gjør en dummybooking og velg og bruke bonusnatten, så får du opp hvor mye du skal betale, mener at hvis rommet koster 1500 inkludert skatter og bonusnatten din er på 1500 så betaler du ingenting. Er litt usikker siden jeg brukte bonusnatten min nylig på et rom som kostet mer enn bonusnatten så jeg måtte betale et mellomlegg.

Discus
31-07-2014, 00:13
Bare gjør en dummybooking og velg og bruke bonusnatten, så får du opp hvor mye du skal betale, mener at hvis rommet koster 1500 inkludert skatter og bonusnatten din er på 1500 så betaler du ingenting. Er litt usikker siden jeg brukte bonusnatten min nylig på et rom som kostet mer enn bonusnatten så jeg måtte betale et mellomlegg.
Jeg mener det er slik du sier, at det dekker det som betales til hotels.com. Klausulen om skatter og avgifter som ikke dekkes henviser så videt jeg har skjønt til lokale skatter som innkreves på stedet.

GT007
01-08-2014, 08:58
Ikke hørt om kickback før, men det er genialt på bruke på jobbreiser. Vi er 3 stk på jobben som skal til HKG, 3 netter = 1150 kr til meg i kickback, 1 ny bonusnatt til meg, 16700 kr omsatt på Amex, nydelig!

econ
19-08-2014, 03:27
Fikk mail fra en blogger om en kjempe kupong hos hotels.com

Skift til land usa og usd som valuta, søk opp ditt hotell og bruk følgende koder:

$30 off 3-star hotels: 3STARUS

$40 off 4-star hotels: 4STARUS

$50 off 5-star hotels: 5STARUS

gjorde flere dummy bookinger og alle fungerte.

Sto forøvrig i eposten at tilbudet gjaldt for de 15.000 første bookingene og at bestillingen måtte gjøres før 31.08.2014

Kilde: http://loyaltylobby.com/2014/08/18/hotels-com-30-off-3-star-40-off-4-star-50-off-5-star-coupons-no-minimums/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=hotels-com-30-off-3-star-40-off-4-star-50-off-5-star-coupons-no-minimums

barca
19-08-2014, 13:44
Fikk mail fra en blogger om en kjempe kupong hos hotels.com

Skift til land usa og usd som valuta, søk opp ditt hotell og bruk følgende koder:

$30 off 3-star hotels: 3STARUS

$40 off 4-star hotels: 4STARUS

$50 off 5-star hotels: 5STARUS

gjorde flere dummy bookinger og alle fungerte.

Sto forøvrig i eposten at tilbudet gjaldt for de 15.000 første bookingene og at bestillingen måtte gjøres før 31.08.2014

Kilde: http://loyaltylobby.com/2014/08/18/hotels-com-30-off-3-star-40-off-4-star-50-off-5-star-coupons-no-minimums/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=hotels-com-30-off-3-star-40-off-4-star-50-off-5-star-coupons-no-minimums

Skift over til den kanadiske versjonen av hotels.com. Der har de og det samme tilbudet med disse spesielle rabattkoder. Kan nevne at jeg gjorde noen dummy bookinger på Hilton og 4 seasons sine hoteller i Mumbai for oktober. Rabattkodene for den Amerikanske og den Canadiske siden av hotels.com fønket ikke. Funker vel bare på frittstående hoteller.

Peppep
19-08-2014, 15:02
Funker vel bare på frittstående hoteller.
Nei, de fungerer bl.a. for Hilton Barcelona.

Fnate
06-12-2016, 19:28
Imponert over dette programmet altså. På siste halvannet året har jeg opparbeidet 10 bonusovernattinger. Har jo booket litt for besøkende til bolaget også :)

De utløper ikke så lenge du har en overnatting innenfor 12 mndr, og nå kan du også bruke flere bonusnetter på hvert stay. Om du har et 3 netters opphold kan du trekke 3 valgfrie bonusnetter for å redusere prisen.

Det er alltid availability også, så klart, da det er en ren cash discount.

Så med unntak av Hilton og Marriott bookinger booker jeg nå alt på hotels.com.

Bare tenkte å dele litt av min veldige entusiasme :)

Cecilie
06-12-2016, 20:25
Enig med du, Fnate. Nå har jeg på langt nær så mange bookinger som deg, men jeg har nå endelig opparbeidet meg en bonusnatt som nå skal tas ut på ei natt i et premiumrom på Radisson Blu St. Gallen. De to første nettene tar mor og jeg på 2-for-1 som Klubb Carlsen Blingbling. Vi ender opp med å betale ca 1400,- totalt for 3 netter nedi der. Ikke ille det for ei førjulshelg i Sveits.

Synes det gir mye mer verdi enn tradisjonelle bonusprogram, særlig hvis destinasjonene varierer og man ikke har en kjede å binde seg til. :)

Strominho
06-12-2016, 21:08
Det geniale er jo utvalget. Bare å velge å vrake blant omtrent alle hotellene i verden ☺ utrolig bra value.

Discus
06-12-2016, 23:26
Husk å booke via ViaTrumf og betale med SAS AmEx så blir det fort mye rabatter og poeng ut av dette

FlightDeck
06-12-2016, 23:47
Husk å booke via ViaTrumf og betale med SAS AmEx så blir det fort mye rabatter og poeng ut av dette



Fungerer Hotels.com Rewards i kombinasjon med Via Trumf? Har tidligere opplevd at slike kombinasjoner ikke går.

Discus
06-12-2016, 23:49
Fungerer Hotels.com Rewards i kombinasjon med Via Trumf?
Jada......

dc-8-63
07-12-2016, 00:41
Imponert over dette programmet altså. På siste halvannet året har jeg opparbeidet 10 bonusovernattinger. Har jo booket litt for besøkende til bolaget også :)

De utløper ikke så lenge du har en overnatting innenfor 12 mndr, og nå kan du også bruke flere bonusnetter på hvert stay. Om du har et 3 netters opphold kan du trekke 3 valgfrie bonusnetter for å redusere prisen.

Det er alltid availability også, så klart, da det er en ren cash discount.

Så med unntak av Hilton og Marriott bookinger booker jeg nå alt på hotels.com.

Bare tenkte å dele litt av min veldige entusiasme :)

Jeg deler fullt ut din entusiasme - etter en mengde netter rundt om I Italia i hyggelige boutique hoteller fikk jeg 2 netter gratis hos Fairmont (tjente fremdeles opp Fairmont Bonus da dette for Fairmont er normale bestillinger.)

Sondbjo
07-12-2016, 01:44
Jeg har brukt dette programmet noen ganger. Jeg har i det siste opplevd en veldig ustabil hotels.com side. Spesielt når jeg ser på bilder av hotellene. Andre som opplever hakking på siden? Dette har gjort at jeg benytter hotellkjedene direkte eller andre bookingsider.

dc-8-63
07-12-2016, 05:51
Jeg har brukt dette programmet noen ganger. Jeg har i det siste opplevd en veldig ustabil hotels.com side. Spesielt når jeg ser på bilder av hotellene. Andre som opplever hakking på siden? Dette har gjort at jeg benytter hotellkjedene direkte eller andre bookingsider.

Nei har ikke opplevd noe ustabilitet, og har brukt sidene mye fra tildels meget dårlige WiFi i Italia.

Cecilie
20-12-2016, 11:23
Tok ut en gratisnatt på Radisson Blu St. Gallen fra søndag til mandag (i går). Fredag til søndag var booket som 2-for-1 standard weekend rate.

Hotels.com-natten var en Business class rom, for å maksimere verdien på gratisnatten. Da vi sjekket inn på fredag, ble vi oppgradert til et businessrom og fikk beholde det samme rommet hele langhelgen. Nå var ikke hotellet det jeg vil kalle "fullbooket" men det var veldig greit og hyggelig gjort av hotellet med en slik velvilje for en booking gjennomført hos en tredjepartsside, og en annen direkte hos kjeden.

I tillegg fikk vi gratis parkering i hotellets parkeringshus i kjelleren, under hele oppholdet. Vet ikke om det er vanlig med business class rom? Kosta egentlig 25 CHF per dag (med inn/ut-privilegier)

Må kanskje poste denne i Radisson-tråden også :) Alt i alt er jeg veldig fornøyd med oppholdet ved Radisson Blu St. Gallen.

waytogo74
20-06-2017, 12:52
Etter litt for mange hotellnetter har hotels.com funnet ut at jeg er noen få opphold fra å bli gullmedlem. Men har dette noe for seg? Ser ut som den eneste forskjellen fra sølv er "Exclusive deals for Gold Members":

https://www.hotels.com/rewards/gold.html

Noen som har merket noen fordeler med gullstatus?

Fnate
20-06-2017, 13:01
Etter litt for mange hotellnetter har hotels.com funnet ut at jeg er noen få opphold fra å bli gullmedlem. Men har dette noe for seg? Ser ut som den eneste forskjellen fra sølv er "Exclusive deals for Gold Members":

https://www.hotels.com/rewards/gold.html

Noen som har merket noen fordeler med gullstatus?

Næææh... vil ikke egentlig si det.

robertaas
20-06-2017, 13:13
Er sølv nå og har vært både gull og "fivestar plus" hos hotels.com. Du får kanskje flere mail med tilbud de påstår er eksklusive, jeg har aldri sett noe slikt som har passet med. Jeg ville ikke gjort noe spesielt for å bli gull igjen.

Som kjent har man veldig ofte har tilgjengelig en 10% rabatt og har man ikke det kan man samle opp til bonusovernatting som er en dårligere deal, man sparer kun opp 10% av kost minus skatter. Om man har bodd et sted får man nå tilbud om å få kun 5% rabatt om man skriver en anmeldelse. Det er en fornærmelse av folks intellekt å gi dem en enda dårligere deal som belønning. Så ikke regn med å få mere ut av å være lojal mot hotels.com.

waytogo74
20-06-2017, 13:45
Er sølv nå og har vært både gull og "fivestar plus" hos hotels.com. Du får kanskje flere mail med tilbud de påstår er eksklusive, jeg har aldri sett noe slikt som har passet med. Jeg ville ikke gjort noe spesielt for å bli gull igjen.

Som kjent har man veldig ofte har tilgjengelig en 10% rabatt og har man ikke det kan man samle opp til bonusovernatting som er en dårligere deal, man sparer kun opp 10% av kost minus skatter. Om man har bodd et sted får man nå tilbud om å få kun 5% rabatt om man skriver en anmeldelse. Det er en fornærmelse av folks intellekt å gi dem en enda dårligere deal som belønning. Så ikke regn med å få mere ut av å være lojal mot hotels.com.

Veldig enig, har aldri sett poenget med rabattkupongene og har heller aldri sett et såkalt eksklusivt tilbud som har passet mine reiseplaner og -datoer. Og mengden tilbuds-spam er på grensen til å være provoserende.

Men tross alt veldig godt fornøyd med komboen Viatrumf og rewards-netter--som i praksis er mye mer likvide enn poeng jeg har i diverse andre lojalitetsprogrammer.

Polaris
24-06-2017, 16:52
Hva er beste strategi når man har en bonusovernatting verdt 1250kr som går ut 24 Juli, og man ikke har planlagt å bo på hotell innen da? Kan jeg selge den for 1000kr? Kan jeg gjøre noe for å få den utvidet?

chrisljo
24-06-2017, 17:22
Hva er beste strategi når man har en bonusovernatting verdt 1250kr som går ut 24 Juli, og man ikke har planlagt å bo på hotell innen da? Kan jeg selge den for 1000kr? Kan jeg gjøre noe for å få den utvidet?

Ingen garanti, men jeg tror du kan bestille en veldig hostel, eksempelvis i Bangkok, og forhåndsbetale.

FlightDeck
24-06-2017, 18:17
https://www.hotels.com/rewards/gold.html



Noen som har merket noen fordeler med gullstatus?



Jeg har gullstatus, og jeg kan ikke si at det har noen spesielle fordeler. Det eneste måtte være at man kan få lavere priser, men jeg vet jo ikke om jeg faktisk får det når jeg bestiller de såkalte hemmelige prisene, som det uansett har gått inflasjon i. Hovedfordelen er 10 prosent rabatt (hver tiende natt gratis), pluss poeng gjennom Via Trumf/EuroBonus. Alle kampanjene er det umulig å følge med på - og som regel er det også umulig å vite om prisen er noe spesielt bedre enn den ellers ville vært.

nick5000
28-06-2017, 08:42
Hovedfordelen er 10 prosent rabatt (hver tiende natt gratis),
Det blir vel ikke 10% rabatt, siden hver tiende natt gratis er ekskl "fees and charges". Har ikke akkurat regnet på det, men kanskje 5-7% ?

nick5000
28-06-2017, 08:45
Må si at det er også utrolig irriterende hvor mye email hotels.com sender ut. og man må ved hver bestilling klikke for å ikke bli påmeld nyhetsbrevet, og avmelding tar 1-2 uker.

Jeg fant en løsning ved å klikke mark as spam i gmail på mail fra info@mail.hotels.com og så valgte å alltid markere som spam. Får fremdeles bestillingsbekreftelser men ingen tilbud.

Ser i spamfolderen at de sender ut flere mail hver dag! Det er jo helt sinnsynkt, hvem er det som ikke blir forbanna av så mange mail?

FlightDeck
28-06-2017, 09:47
Det blir vel ikke 10% rabatt, siden hver tiende natt gratis er ekskl "fees and charges". Har ikke akkurat regnet på det, men kanskje 5-7% ?



Sant nok, det har du helt rett i. Men kombinasjonen av dette, Via Trumf og kredittkortbetaling er ikke så verst.

Bergern
28-06-2017, 21:41
Og det er vel ikke hver 10. natt som er gratis, men hver 11. såvidt jeg kan skjønne. Bo ti netter og få en gratis.

Fnate
30-06-2017, 22:17
Ok... Men om du finner et hotell til 4000 pr natt og har en gratis natt på f.eks 1600. Så betaler du bare 2400,-

Man kan m.a.o velge å bruke nettene smart eller dumt.

:)

Jeg hadde 124 netter siste år og har brukt en del av bonusnettene. Veldig bra value.

nick5000
30-06-2017, 22:52
Ja, men når man sammenligner med andre muligheter så er det jo dumt å tro år det er 10% rabatt når det ikke er det.

Bergern
01-07-2017, 02:49
Ok... Men om du finner et hotell til 4000 pr natt og har en gratis natt på f.eks 1600. Så betaler du bare 2400,-


Så man kan delbetale? Da må man jo sørge for at bookingen er som i ditt eksempel, minimum 1600,- FØR skatter og avgifter. Har ikke så mange netter booket på Hotels.com at jeg har noen erfaring.

Fnate
01-07-2017, 11:19
Så man kan delbetale? Da må man jo sørge for at bookingen er som i ditt eksempel, minimum 1600,- FØR skatter og avgifter. Har ikke så mange netter booket på Hotels.com at jeg har noen erfaring.

Det er korrekt. Altså 10% :)

nick5000
02-07-2017, 07:44
Altså 10% :)

Hva er 10%?

waytogo74
15-11-2018, 22:50
Gull-status hos hotels.com har visstnok blitt bedre, i alle fall hvis man booker på hotell med "VIP Access-ikonet":

Disse overnattingsstedene er høyt rangert for utmerket service, og som Gold-medlem vil du være garantert gratis wi-fi*, kostnadsfri oppgradering av rom, tidlig innsjekking og sen utsjekking (avhengig av tilgjengelig) når du bor på et av disse.

Så blir det spennende å se hvor godt det fungerer i praksis.

robertaas
16-11-2018, 01:45
Så blir det spennende å se hvor godt det fungerer i praksis.
Prøvde å se etter ikonet for turer hvor jeg enda ikke har booket hotell. Det så veldig blandet ut:


Eksempel 1:
-Wifi allerede inkludert
-fant ingen annen forskjell på room i høyere kategori enn 2m^2 større
-2 timer senere utsjekk,
-samme pris uten gull, 17% billigere hos booking.com
-dyr og dårlig frokost ikke inkludert i rommet

Eksempel 2:
-Wifi allerede inludert
-2. nivå rom er suiter som koster 3x mere. Får man virkelig det?
-2 timer senere utsjekk
-samme pris uten gull og hos booking.com
-10% rabatt på mat og softdrinks

Eksempel 3:
-Gratis wifi allerede inkludert
-mange rom med bedre utsikt som koster noen hundrelapper mere
-ikke senere utsjekking
-2% dyrere hotels.com om man ikke er gull, samme pris på booking.com.
-15% rabatt på mat og drikke
-Hotell vel dyrt selv om de hadde havfruer.

Apollon
16-11-2018, 20:45
Det sto noe slik for sølvmedlem også. Det med internett er bare tull. De fleste hotell med respekt for seg selv har det inkludert i dag. Det lå dessuten en merknad om at den gratis internetten kun gjaldt lav-hastighet og at det kunne komme pristillegg fra hotellet på «høyhastighet«,

robertaas
17-11-2018, 01:40
Det lå dessuten en merknad om at den gratis internetten kun gjaldt lav-hastighet og at det kunne komme pristillegg fra hotellet på «høyhastighet«,
Du er klar over at dette ofte er samme aksess?

Discus
10-06-2019, 15:54
Heads up - som nevnt en annen plass flere og flere hoteller i NY har innført resort destination fee som fort vekk er på USD35/natt. I motsetning til eks. i Vegas hvor man sier det er for å få tilgang til pool og parkering så er det ofte nada fordeler i NY, men kun en måte å få bedre rating i søkemotorer, lavere avgifter og mindre kommisjon til reisebyråer.

Eks. Andaz Wall street hvor det bare er en god stabel med rabatter på div malls/shops (og 10USD/credit/dag for snacks på hotellet). https://www.hyatt.com/en-US/hotel/new-york/andaz-wall-street/nycaw/policies

Her er en liste over hoteller med fees i NY (tror ikke den er helt ajour for prisene stemmer ikke):
http://killresortfees.com/newyorkcity


<mod note>post flyttet fra New York tråden pga. diskusjon rundy hotels.com</mod>

robertaas
10-06-2019, 19:38
I USA hadde det absolutt vært et marked for søkemotorer som viser den faktiske prisen som man må betale. Med obligatoriske skatter og resort fee endte jeg opp med omtrent dobbel pris i Las Vegas... og bassenget var til og med stengt.

Discus
11-06-2019, 18:24
I USA hadde det absolutt vært et marked for søkemotorer som viser den faktiske prisen som man må betale. Med obligatoriske skatter og resort fee endte jeg opp med omtrent dobbel pris i Las Vegas... og bassenget var til og med stengt.
hotels.com viser totalpris (inkl. resortfee og tax, hvertfall de norske sidene)

robertaas
11-06-2019, 20:57
hotels.com viser totalpris (inkl. resortfee og tax, hvertfall de norske sidene)
Nei, det gjør de ikke. De lister imidlertid som oftest opp det som kommer i tillegg i små skrift under beskrivelsen av hotellet.

Og går man til hotels.com via en søkemotor så viser de nesten bestendig en enda lavere pris på søkemotoren. Det betyr at man får to prisøkninger i forhånd til prisen hotels.com viser på sammsnligningssiter.

Om jeg velger fx på Tripadvisor

Caribe Hilton 29/12-1/1 NOK 5,797 på hotels.com
Klikker jeg på linken så viser hotels.com prisen 20 088 NOK
Under beskrivelsen av hotellet står det:
"Hotellavgift: USD 43.60 per overnattingsenhet, per natt"

Og jeg valgte akkurat dette hotellet fordi jeg har bodd der i julen og vet at dette ikke stemmer. De har dobbel resort fee i julen. Og de legger til lokale skatter i tillegg.

5797,- blir altså til 7448,- + skatter

Discus
11-06-2019, 22:23
Om du ser på hotels.com sine norske sider (som jeg refererte til) så er totalprisen inkl. taxes og resportfees og alt sammen. Jeg har brukt hotels.com mange ganger i Las Vegas og totalen har alltid vært ihht det jeg har betalt på hotellet.


Hvis du betaler resort-fee og taxes på toppen av dette blir du svindlet.

robertaas
12-06-2019, 00:13
Jeg ser noe annet enn deg på de norske sidene. Jeg får først listet en pris som sies å være "inkludert skatter og avgifter" og så kommer den faktiske prisen bare opp som en kommentar helt på slutten av prosessen.

Discus
14-06-2019, 01:13
Jeg ser noe annet enn deg på de norske sidene.
Snodig...kanskje. Er du på norske sider eller "et annet land", men ser på prisene i NOK? Er det no.hotels.com du ser på? Skjermibilde?

robertaas
14-06-2019, 02:22
Snodig...kanskje. Er du på norske sider eller "et annet land", men ser på prisene i NOK? Er det no.hotels.com du ser på? Skjermibilde?
Er på no.hotels.com, Norsk og NOK. Gir ikke total pris før som en kommentar når man kommer til betaling, før det kun ufullstendig pris selv om det står "inkludert skatter og avgifter".


https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=47119&stc=1&d=1560468028



https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=47120&stc=1&d=1560468028

Fleksnes
15-06-2019, 14:18
Noen som vet om man får både 5% cashpoints og hotels.com rewardnetter om man booker gjennom Norwegian Reward?

MountainDew
17-06-2019, 01:27
Hos Viatrumf får en i pose og sekk. BN er jeg usikker på.

waytogo74
13-08-2019, 12:54
Hotels.com innfører gebyr for å løse inn en bonusovernatting, med mindre man bruker appen:

Fra og med 27.11.2019 må du betale et innløsningsgebyr på 45 NOK for hver bonusovernatting du løser inn. Du trenger imidlertid ikke å betale noe innløsningsgebyr dersom du løser inn bonusovernattingen din i Hotels.com-appen.