PDA

View Full Version : JetBlue pulls EWR-TPA route

Dag Johnsen
08-03-2006, 02:39
OK... for dere som er interessert i hvordan det går på denne siden av dammen...

The Tampa Tribune reported today that JetBlue is pulling out of the EWR-Tampa, Fla. (TPA), market, effective May 3.

“JetBlue will trim the two daily flights it inaugurated Oct. 19 to compete with Continental Airlines on the Tampa-Newark route,” the article said. “However, it will maintain its service between Tampa and New York’s John F. Kennedy International Airport and between Tampa and Boston.”

JetBlue plans to launch EWR-San Juan, Puerto Rico, service May 3.

Vil ikke lese for mye i dette, men det er tydelig at dette ikke var så lukrativt som de først trodde. Vi droppet prisene til samme nivå, samme hva de var, som resulterte at vi begge taper $$$ på disse rutene. Larry, vår CEO, sa bestemt at vi ikke skal tape en eneste kunde fra EWR på grunn av bilett pris...!

Vi får se hvordan dette går videre... ;)

Dag

LN-MOW
08-03-2006, 02:47
jetBlue paa ATL renner meg i hu ... de kjoerte tungt ut med ruter til vestkysten, men dette var akkurat da airTran bestemte seg for aa ekspandere vestover. I tillegg kappet DL priser og poeste paa med bonuspoeng paa de samme rutene.
jetBlue trakk seg mens leken var god....

Dag Viking
08-03-2006, 04:37
Og DL setter inn et kraftig støt på JFK, med mye upstate feedertrafikk, både jet og DH8. JB's E-190 blir ikke alene!

EB
08-03-2006, 07:21
Hverdagen har tydligvis innhentet våre blå helter...

Dag Johnsen
08-03-2006, 12:28
Heisann...

For all del, JetBlue har et flott produkt, men som du sier EB, hverdagen ligger der for de fleste... Selv våre venner hos Southwest begynner å føle presset av høyere fuel priser da de har færre fuel hedge'r i år... og til høyere priser... ;)

Dag

GFL
08-03-2006, 12:55
Er prisene de samme, så har vel JB en liten fordel hvis vi tenker Inflight-entertainment. Men det er bare meg... Jeg skal fly 777 inne i USA om en drøy måned.

Dag Viking
11-03-2006, 21:28
Mørke skyer for JB ser det ut til

http://www.newyorkbusiness.com/news.cms?id=13154

http://www.nj.com/business/ledger/index.ssf?/base/business-2/114205650167800.xml&coll=1

JetBlue reported last month its first quarterly loss, and guided to a 2006 loss due to higher fuel prices.

...17 of the last 20 markets the airline added have not been profitable, even with reduced fuel prices

we are far more concerned that the current market-selection process seems to be pointing toward possible financial meltdown

LN-MOW
11-03-2006, 21:58
Disse analystene 'tolker'tall i alle retninger, saa jeg vil ikke legge for mye vekt paa hva de sier. jetBlue er totalt sett i god finansiell situasjon, og saa lenge det er selskaper som ligger daarligere an, er jeg ikke saa veldig bekymret.
Mya kan skje paa et aar, og hvis f.eks. NW gaar dunken eller fuelprisen stuper, kan det godt bli kjemperesultat igjen neste aar. Neeleman & kompani er smarte, jeg vil bli forbauset hvis de ikke har regnet med at det ville komme boelgedaler ogsaa.