View Full Version : Finnair med 340 allerede fra juli 2006
De overtager en gammel VS 340-300 (http://www.boarding.no/art.asp?id=20636)
Andreas.E
07-03-2006, 14:09
Aha...denna blir underbar att se i finnairs färger :devot:
Blir herlig å se AY med både M11 og 340 i de flotte fargene!
Baksiden er jo at tiden med MD11 i passasjertrafikk rykker stadig nærmere "the end". :(
I år 2015 er det en saga blott:( Men da har den jo vært i trafikk i 25 år også......respektabelt det:up:
340`n blir om mulig enda penere i AY`s design....:up:
...for ikke å snakke om A350 med sine maskuline motorer.
Poenget er vel å gradvis gå over fra MD11 til maxibusser?
Eller har AY begynt å lære flåteplanlegging av SAS? :p
Originally posted by Isbamse
Poenget er vel å gradvis gå over fra MD11 til maxibusser?
Eller har AY begynt å lære flåteplanlegging av SAS? :p
Muligens dette er taktikken som SAS skal knekke AY paa. Sende dobbeltagenter inn i flaateplanleggings staben til AY:devil
Originally posted by Isbamse
Poenget er vel å gradvis gå over fra MD11 til maxibusser?
Eller har AY begynt å lære flåteplanlegging av SAS? :p
A340 anskaffes fordi MD11 ikke er å oppdrive bortsett fra TG sine. Når A350 kommer byttes MD11 ut en for en, siste fly ut i 2012.
Originally posted by MD11
A340 anskaffes fordi MD11 ikke er å oppdrive bortsett fra TG sine. Når A350 kommer byttes MD11 ut en for en, siste fly ut i 2012.
Hva er galt med MD-11'ene til Thai siden Finnair ikke vil ha dem? Uansett, når AY nå trenger flere maskiner er det ikke helt ulogisk å kjøpe Airbus A340 i og med at de har bestilling på både disse og A350 og sånn sett skal skifte alle MD'ene allikevel.
Originally posted by Trety
Originally posted by MD11
A340 anskaffes fordi MD11 ikke er å oppdrive bortsett fra TG sine. Når A350 kommer byttes MD11 ut en for en, siste fly ut i 2012.
Hva er galt med MD-11'ene til Thai siden Finnair ikke vil ha dem? Uansett, når AY nå trenger flere maskiner er det ikke helt ulogisk å kjøpe Airbus A340 i og med at de har bestilling på både disse og A350 og sånn sett skal skifte alle MD'ene allikevel.
MD11'ene til TG har veeeeeldig mange timer på vingene. De har jo gått longhaul siden tidlig 90 tall og har vært en skikkelig arbeidshest , i følge uttalelser fra TG. Men om det er årsaken til AY ikke tar de, det vet jeg ikke. Mulig de er for høyt priset og.....men selv om de står til salgs/leasing er det ikke sikkert TG selger de. To stk. har gjennomgått oppgradering av kabinen.
De fleste MD'ene ender vel opp hos FedEx til slutt, akkurat som samtlige A300/310 ser ut til å gjøre for tiden.