PDA

View Full Version : Leiebil for 18-åringer i Spania


CaptainMorgan
28-10-2012, 01:59
Min sønn på 18 år skal til Spania om ikke så lenge, og kunne i den forbindelse tenke seg å leie bil (selv er jeg ikke spesielt begeistret for det... men han er jo tross alt myndig). Har skummet litt rundt på nettet og (foreløpig) funnet ut at Avis og Sixt er de selskapene som leier ut til 18-åringer.

Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Og finnes det eventuelt flere utleieselskaper som tillater voksne fom 18 år?

Bizflyer
28-10-2012, 02:51
Det eneste jeg vet er at de som tillater det tar en høyere pris hvis leietaker er under 25. Men det visste du kanskje?

Henshaw
28-10-2012, 02:17
Virker som om alle sånne ting varierer veldig fra land til land og selskap til selskap.
F.eks Avis i Sør-Afrika så leier de ut til alle over 18 og har hatt lappen i minst et år, uten noen ekstra kostnader. Andre selskap igjen i Sør-Afrika ville ikke leie ut til oss i det hele tatt (vi var 20 da).

Det er ikke stort annet å gjøre enn å sjekke de forskjellige selskapene og prisene og vilkårene deres.

Chriscross
28-10-2012, 18:39
En må vel uansett hatt lappen i ett år hos både Sixt og Avis?

roger
28-10-2012, 20:37
Kanskje ein smule OT, men såg to svenske jenter som vart avvist av AVIS i San Francisco fordi ho med lappen ikkje hadde "ekte" VISA kredittkort; kun debetkort. Då fekk dei ikkje leige. Hjalp ikkje med verken pappas kort eller kortet til ho som ikkje hadde lappen... Dette var i fjor ein gang.

CaptainMorgan
28-10-2012, 20:58
En må vel uansett hatt lappen i ett år hos både Sixt og Avis?

I bestillingsprosessen til Sixt står følgende:
http://i719.photobucket.com/albums/ww191/etonkul/sixt.png

Kanskje ein smule OT, men såg to svenske jenter som vart avvist av AVIS i San Francisco fordi ho med lappen ikkje hadde "ekte" VISA kredittkort; kun debetkort. Då fekk dei ikkje leige. Hjalp ikkje med verken pappas kort eller kortet til ho som ikkje hadde lappen... Dette var i fjor ein gang.

Han har MasterCard, så da bør det vel ikke være noe problem?

zaarni
28-10-2012, 21:21
Da jeg var i Spania i sommer var det ingen som ville leie ut til folk under 21 eller 22, husker ikke i farta. Men vi var i Mallorca, og der var vell utvalget mer eller mindre begrenset.

CaptainMorgan
28-10-2012, 22:11
Da jeg var i Spania i sommer var det ingen som ville leie ut til folk under 21 eller 22, husker ikke i farta. Men vi var i Mallorca, og der var vell utvalget mer eller mindre begrenset.

Kan tenke meg det. Mallorca er jo kjent for å være ganske "livat", så fulle ungdommer er vel ikke kundegruppen utleieselskapene vil satse på.

Men min sønn skal til Alicante, altså et litt mer dannet strøk enn Palma :p