PDA

View Full Version : Ok moderatorer


Airwolf
04-03-2006, 23:36
Jeg ser at det ble skrevet et mildt sagt upassende innlegg full av banneord i en tråd her. Selv om det ikke var rettet mot personer så har vel slikt ikke noe å gjøre i et seriøst forum og burde vært fjernet.

Men moderatoren presterer å la innlegget stå, og istedet stenger han hele tråden som det forøvrig ikke er noe galt med. :biggrin

Slik moderering bidrar kun til å ødelegge diskusjoner i et forum etter min mening. Ja ja, de får styre i vei...

ANX
04-03-2006, 23:55
Fan, det så jeg ikke. Banneord? Hvor - HVOR???

Altfor lite banning her etter min mening. Krydrer tilværelsen. :smokin

På den annen side synes jeg at webmaster og moderatorer på enhver webside skal ha det privilegium å slette og stenge det som ikke passer sidens profil!

Og så får gratispassasjerene heller holde kjeft eller starte egen side... :mol

LN-MOW
05-03-2006, 00:08
Ja, jeg er en udugelig iddiot og stolt av det!



http://vision.york.ac.uk/articles/149/thesketch/images/idiot.jpeg

ANX
05-03-2006, 00:40
Airwolf - gå og legg deg!

Ihvertfall i kveld... :smokin

PS: MOW - you're killing me!!! :biggrin :D :biggrin :D :biggrin

Airwolf
05-03-2006, 01:02
Jeg skal straks fyre opp mitt vogntog og kjøre stålrør til Bergen, så i motsetning til mange andre på denne tiden så er jeg klink edru ;)

Men det kan være greit å slippe unna these crazy moderators en stund :cool2

Blubird
05-03-2006, 01:05
Originally posted by Airwolf


Jeg skal straks fyre opp mitt vogntog og kjøre stålrør til Bergen (...)


Har dem begynt å trykke VG i mer massive former på Vestlandet, eller har jeg gått glipp av noe?? :smokin

Dag Viking
05-03-2006, 01:48
Alt som står i VG er jo harde fakta, og bør derfor få muligheten til å stå til evig tid. Papir tåler ikke tidens tann godt nok.

Synes forresten moderatorene gjør en god jobb:up:

Og siden Airwolf skal ut på kjøretur med traileren, sitter det (i følge han) i denne stund bøttevis av kapteiner i Cathay Cargo, Emirates Cargo, Singapore Cargo osv osv og er veldig misunnelig på lønna han (og evt bileieren) har!

Bizflyer
05-03-2006, 03:31
Hvis du ikke tåler bannord, så synes jeg dyu skal holde deg til ditt lokale menighetsråd og passe på at de ikke går over streken !!!


BF:mol

Airwolf
06-03-2006, 12:19
Da kjenner ikke du meg...men nok om det :biggrin

Kanskje forumets moderatorer ikke er så håpløse likevel, jeg hadde nemlig ikke trodd at jeg fremdeles fant denne tråden i live. Dette viser jo at de tåler litt kritikk, og da oppnår man respekt.

Det jeg i realiteten mente med dette innlegget er at de har en tendens til å stenge enkelte diskusjoner som begynner å bli lange, som har jeg aldri skjønt poenget med. Thats all :)

Jobber forresten ikke lenger i VG, men litt hos konkurrenten i Akersgata
:smokin

LCH78
06-03-2006, 12:48
og liker du ikke hvordan dem styrer sjappa her så kan jeg jo anbefale: http://www.flyforum.no :)

wf145
06-03-2006, 16:17
Der/There vil/will du/You få/get respekten/the respect du/you fortener/deserve

DY Tech
06-03-2006, 18:59
Originally posted by LCH78


og liker du ikke hvordan dem styrer sjappa her så kan jeg jo anbefale: http://www.flyforum.no :)


På det forumet er det vel stort sett moderatoren som diskuterer med seg selv? :p

ub737
06-03-2006, 19:11
Hei alle sarte skjeler.
Og da spesiellt du Herr Airwolf. Innlegget fullt av banneord var skrevet av meg i tråden om flygere og buss-sjåfører.
Synes selv det var et riktig godt innlegg, sarkastisk og ironisk ment. Ikke svertet, hang ut eller stigmatiserte jeg enkeltpersoner eller noen som helst gruppe. Jeg var tilogmed edru når jeg skrev det.
Jeg antok at Mr. Mow hadde bodd for lenge der borte i USA og følte seg støtt over å høre/se banneord mens på den annen hånd så er det fullstendig alright å drite ut folk og fe over den lave stol.
At du Mr. Airwolf bruker som "upassende" og "seriøst" får meg til å krølle av latter, du som er en av de størst sprederne av skit på dette forum.
Innlegget mitt ble forøvrig slettet så du kan puste lettet ut.

Vennlig hilsen
ub

ANX
06-03-2006, 19:13
Airwolf sa:

...at de har en tendens til å stenge enkelte diskusjoner som begynner å bli lange, som har jeg aldri skjønt poenget med.

Hehe, for meg er poenget ganske åpenbart: Noen temaer har tendens til å bli "hakk-i-plata" - etter hver runde starter refrenget på nytt... (De unge som ikke har erfaring med vinylplater får spørre en oldis.)

Ettersom dette er "et bransjeforum" (sitat) kan jo en viss moderasjon være barmhjertig.

:lol

Edit: Synes pprune's policy med å nådeløst fjerne personangrep og slag under beltestedet er ganske ryddig. Men banning kan vel få lov til å passere her?

Savipix
06-03-2006, 19:15
Tänker inte fälla någon annan kommentar än att om inte sättet vi moderera på passar så finns det massor med andra flygforum att välja mellan.

ANX
06-03-2006, 19:23
BU662:

Dit sender vi alle kverulanter...

Du mener vel at da dør de av kjedsomhet? :D :biggrin :D :biggrin :D

enml
06-03-2006, 20:48
Ja fy søren så håpløse... fysh og fush og slik og sånn. NEI, skjerpings karar! Nå altså!:cool2 :love :skep

Nei da, alle har rett til å mene hva de vil, så også Airwolf. Og når det er sagt så tror jeg ikke det var så ille ment fra Airwolfs side. Det kom nok bare litt uheldig ut.

Moderatorene her gjør en flott jobb. Men de er mennesker de også og kan selvfølgelig bomme en gang i blandt.

ANX
06-03-2006, 20:52
Ikke sant - man må da kunne tillate seg litt heftig språkføring for å banke poenget inn?

Frem for mer banning og færre personangrep på denne siden!!! :smokin

Airwolf
06-03-2006, 20:53
Vel, jeg har fått mange slag mot meg i diverse forum opp gjennom årene, jeg tåler det. Men i dette forumet har jeg vært avdempet og forsiktig må jeg få lov til å si, og moderatorene sier jo at de ikke har noe imot tilbakemeldinger i form av ros eller ris.

Men ingen har noe å frykte, for jeg slår ikke tilbake her når jeg får en på trynet. Ser jo at dette er et seriøst forum der tonen mellom medlemmene er usedvanlig god, og har ikke til hensikt å bidra til det komplett motsatte her.

Jeg kjenner han STP-luringen, ellers takk for tipset. Selv om skipsdelen av forumet hans er relativt populært må jo flydelen betegnes som en fiasko, men det har nok litt med at 70% av innleggene er hans egne.

ANX
06-03-2006, 21:34
Airwolf:

Man får ikke flere slag enn man legger opp til selv. Du har jo provosert ganske heftig - enten av uvitenhet eller kjedsomhet - hva vet jeg?

Uansett har dine innlegg rusket opp i støvet på dette adstadige spotter-forumet.

Jeg er lykkelig for å ha funnet et flyforum som gir meg nyttig info, men må kanskje godta at formelle Østlendlinger ikke fikser bannskap.

La nå alle Norges FLYINTERESSERTE få lov til å delta på DETTE FORUM!!!

Mikro eller standard eller seil eller ATC eller spotter - SKRIV! HER!!

Og så kan Moderatorene slette de innlegg som slår under beltestedet.

:lol

ANX
06-03-2006, 21:58
Aiii - pfarte baaan - når man endelig skal avlevere sin PUNCHLINE - så havner man PÅ EN NY SIDE - og de matleie har ikke giddet lese førstesiden.

Hva var det nå vi egentlig diskuterte i denne tråden, da?

JO - min banning og Airwolf sine "provokasjoner". ØH - han setter jo bare søkelys på endel ting som de komfortable i sine jordnære situasjoner ikke kan relatere til fordi de ikke har vært der ennå.

SÅ gjenstår bare at "Livstidsdiktatoren" ekskluderer de "ekle" uheldige av oss der ute som falt utenfor systemet, men likevel har en mening/erfaring fra luftfart.

Fydda - hvor skal vi DA gå hen??? :smokin

CK
06-03-2006, 22:06
Jeg har vel til gode å ekskludere noen tror jeg.... ANX - du er nok trygg... enn så lenge!
moderatorkorpset vil fortsette å holde øye med hva som skrives, men vi satser på en god takhøyde og oppforerer ellers til selvsensur. Litt go'krangling må vi tillate - både fra piloter, flygeledere, journalister og blaaruss! Play ball!:devot:

MD11
06-03-2006, 22:23
Originally posted by CK


Jeg har vel til gode å ekskludere noen tror jeg.... ANX - du er nok trygg... enn så lenge!
moderatorkorpset vil fortsette å holde øye med hva som skrives, men vi satser på en god takhøyde og oppforerer ellers til selvsensur. Litt go'krangling må vi tillate - både fra piloter, flygeledere, journalister og blaaruss! Play ball!:devot:

Det finnes cabin crew her og;)

CK
06-03-2006, 22:29
listen var ikke uttømmende - jeg vet vi har høyskolerektorer, prester, bankfolk, selgere (fysjom), taxisjåfører, stuere, teknikere, avisbud, senior prosjektledere, pensjonister, skoleungdom, fattige studenter (lissom!), ingeniører osv-osv. Og det er DET som virkelig er det morsomme! N'est pas?:smokin

Savipix
06-03-2006, 22:52
Originally posted by CK


fattige studenter (lissom!),


Skall jag känna mig träffad?
:cheers:

catocontrol
07-03-2006, 00:37
Originally posted by CK


listen var ikke uttømmende - jeg vet vi har høyskolerektorer, prester, bankfolk, selgere (fysjom), taxisjåfører, stuere, teknikere, avisbud, senior prosjektledere, pensjonister, skoleungdom, fattige studenter (lissom!), ingeniører osv-osv. Og det er DET som virkelig er det morsomme! N'est pas?:smokin

Diskriminerende! Du glemte fattige flygeledere:hi2

LN-BRK
07-03-2006, 08:42
Spark alle moderatorer, og sett inn militært personell!!!

ANX
07-03-2006, 09:38
ANX - du er nok trygg... enn så lenge!

Ajajaj. Siste del av setningen var elegant. Kanskje man skulle prøve litt egenmoderasjon...
Pprune-diktatorn pleier å kjøle ned hotheads i tenkeboksen en stund. :jumpin

Spark alle moderatorer, og sett inn militært personell!!!

JEG DIGGER HUMOREN HER!!! :p :spin: :p :spin: :p

Someone
07-03-2006, 11:01
Originally posted by Savipix


Originally posted by CK


fattige studenter (lissom!),


Skall jag känna mig träffad?
:cheers:

he he den var nok til oss. CK er sikkert litt sur fordi slike som meg lever av skattepengene hans :musikk

enml
07-03-2006, 17:08
Originally posted by CK


listen var ikke uttømmende - jeg vet vi har høyskolerektorer, prester, bankfolk, selgere (fysjom), taxisjåfører, stuere, teknikere, avisbud, senior prosjektledere, pensjonister, skoleungdom, fattige studenter (lissom!), ingeniører osv-osv. Og det er DET som virkelig er det morsomme! N'est pas?:smokin

Fortsett slik du CK... så blir din mulighet til å bli medlem på mitt forum (http://www.phpbbplanet.com/forum/enml.html) ekskludert... for jeg driver endel med salg...;)

enml
07-03-2006, 17:10
Originally posted by ANX


ANX - du er nok trygg... enn så lenge!

Ajajaj. Siste del av setningen var elegant. Kanskje man skulle prøve litt egenmoderasjon...
Pprune-diktatorn pleier å kjøle ned hotheads i tenkeboksen en stund. :jumpin

Spark alle moderatorer, og sett inn militært personell!!!

JEG DIGGER HUMOREN HER!!! :p :spin: :p :spin: :p

Ser ikke humoren! Jeg prøvde nemlig en stund å sette inn MILITÆRT personell, men så kom det en surpomp fra Ørsta/Volda Hovden å begynte å syte!;)

LN-KOG
07-03-2006, 17:24
Jeg er helt enig i at en del av moderatorene her er hårløse :cool2

Men vi må vise toleranse og ikke diskrimnere dem for det :cheers:

Savipix
07-03-2006, 17:54
Originally posted by Someone


Originally posted by Savipix


Originally posted by CK


fattige studenter (lissom!),


Skall jag känna mig träffad?
:cheers:

he he den var nok til oss. CK er sikkert litt sur fordi slike som meg lever av skattepengene hans :musikk

Ikke bare du (gotta love Laanekassen) :nor

sail4fun
07-03-2006, 18:58
Originally posted by ANX


ANX - du er nok trygg... enn så lenge!

Ajajaj. Siste del av setningen var elegant. Kanskje man skulle prøve litt egenmoderasjon...
Pprune-diktatorn pleier å kjøle ned hotheads i tenkeboksen en stund. :jumpin

Spark alle moderatorer, og sett inn militært personell!!!

JEG DIGGER HUMOREN HER!!! :p :spin: :p :spin: :p


ANX' Rules, dine "analyser og kommentarer" på forumet', spesielt de du kommer med i de sene timer har flere ganger fått meg til å sitte her å le for meg selv .

:devot:

Airwolf
07-03-2006, 20:23
Personlig så tolker jeg livstidsdiktatorens innlegg slik at han løsner tøylene og tar av meg håndjerna. Så nå kan det bli farlig å terge på seg den beryktede luftulven her ;)

Neida, har et helt avslappet forhold til dette forumet, og denne tråden har gitt meg endel interessante svar.

Moderatorene her er ikke så verst likevel, derfor endret jeg den litt ekle overskriften. Og om noen av dem synes at denne tråden begynner å bli lang så må den gjerne closes for min del :p

Someone
07-03-2006, 20:28
Originally posted by Savipix
Originally posted by Someone
Originally posted by Savipix
Originally posted by CK
fattige studenter (lissom!),
Skall jag känna mig träffad?
:cheers:
he he den var nok til oss. CK er sikkert litt sur fordi slike som meg lever av skattepengene hans :musikk

Ikke bare du (gotta love Laanekassen) :nor

Trodde du var hel svensk og ikke fikk oljepenger fra oss eller er du svorsk?

LN-KOG
07-03-2006, 21:08
Gutten har norsk pass, svensk uttale og våte sko :lol

LN-FHU
07-03-2006, 21:30
Originally posted by LN-KOG


Gutten har norsk pass, svensk uttale og våte sko :lol


Men....er'n tørr bak øra.....? :nor

CK
08-03-2006, 07:38
dette er virkelgi tråden for de gode kommentarer - hårvisten din skal jeg la passere, gamle mann (aka KOG)!:biggrin

Savipix
08-03-2006, 08:00
Originally posted by LN-FHU


Originally posted by LN-KOG


Gutten har norsk pass, svensk uttale og våte sko :lol


Men....er'n tørr bak øra.....? :nor


Torr bakom öronen blir man ALDRIG oavsett hur mycket erfarenhet man skaffar sig.

Jag jag har Norskt pass, har inte haft ett Svenskt sedan 1999. Hoppas ingen drar fram beviset på det från julbordet.

wf145
08-03-2006, 08:25
Og fødselsdag på rett dato også har han!!!:) :nor

Bizflyer
08-03-2006, 08:35
Originally posted by Savipix


Originally posted by Someone


Originally posted by Savipix


Originally posted by CK


fattige studenter (lissom!),


Skall jag känna mig träffad?
:cheers:

he he den var nok til oss. CK er sikkert litt sur fordi slike som meg lever av skattepengene hans :musikk

Ikke bare du (gotta love Laanekassen) :nor

Pøh! Det er bare frem til du er ferdig med å studere. Da starter den berømte perioden Gotta hate Laanekassen!

BF:cool2

Airwolf
08-03-2006, 10:22
Vel det gleder meg at takhøyden er blitt noe høyere med årene. Jeg husker 4 år tilbake, da jeg kom i skade for å betrakte det gamle forumet som kjedelig med hvitsnippmentalitet og smokingplikt. Det utløste nemlig full krig. (http://forum.airpics.com/read.php?TID=11283&page=1)

Jeg ser endel ironi i den tråden flere år senere, og eventuelle nykommere forstår sammenhengen. Men det var i de dager, nå gjenstår det å se om våpenhvilen holder seg, det ser lovende ut ;)

Someone
08-03-2006, 10:29
Originally posted by Bizflyer

Originally posted by Savipix

Ikke bare du (gotta love Laanekassen) :nor

Pøh! Det er bare frem til du er ferdig med å studere. Da starter den berømte perioden Gotta hate Laanekassen!

BF:cool2

Joda, men naar de betaler meg 90.000 (+snaue 50.000 i laan)i rent stipend i aaret og naar jeg ser hvor mye som er brukt paa piker, vin og sang saa klager jeg ikke. Spesielt siden jeg er paa den gamle ordningen for utenlandstudenter med mye stipend og lite laan

Bizflyer
08-03-2006, 13:16
Neida, men det er jo alltid kjedelig å skulle betale for gammel moro!! hehe!

BF:cool2