Tertit54
21-10-2012, 21:11
Yngste poden skal fly med Icelandair i morgen 22 okt og videre til YYZ.
Ser at han har booking class U på ut turen, og S på tilbaketuren.
Noen med kjennskap til Amadeaus of FI om hva dette innebærer av fordeler/ulemper ??
/Terje
Fordeler/ulemper i forhold til hva? Poeng, inflight service?
http://www.icelandair.no/information/
Maltwhisky
22-10-2012, 09:23
Både S og U er Eco-klasse.
Jeg fløy Icelandair OSL-KEF-BOS i går på Economy Comfort (Y-klasse), og det var en stor skuffelse. Det skulle liksom være såpass god plass at man kunne jobbe, noe som var hovedgrunnen til at jeg tok det, og strømuttak, men ingen av delene var tilgjengelig. Med en gang mannen foran la ned setet var det slutt på på plassen til laptoppen, som dessuten var nærmest utlada, så da gikk den nedenom med jobbeplanene... :-( Jeg var veldig optimistisk da jeg kom ombord på OSL, fordi da fikk jeg business-class-type sete (6C), det var ikke det jeg forventet og det var tilfeldig, men jeg forventet at de skulle holde hva de lovte om jobbemulighetene. OSL-KEF er jo heller ikke så langt, KEF-BOS i sterk motvind, derimot, tar sin tid... Så dette gjør jeg ikke igjen...
Forøvrig, 6C var et veldig bråkete sted å sitte. Det var nesten umulig å høre hva de sa på public address-systemet (er ikke det et sikkerhetsproblem?). Jeg tror nok ikke Icelandair vil være et sannsynlig førstevalg framover, det var definitivt den mest slitsomme turen jeg har hatt over dammen.
Men det var fantastisk utsikt over sørspissen av Grønland, dit må jeg dra en gang! :-)