PDA

View Full Version : SAS åpner fasttrack på GOT

Dash
12-10-2012, 09:25
Pressemelding fra SAS
SAS öppnar den 15 oktober en SAS Fast Track Security på Landvetter flygplats tillsammans med Göteborg Landvetter Airport.

SAS Fast Track Security (priority lane) är ett prioriterat flöde genom säkerhetskontrollen. På Landvetters utrikesterminal finns denna då tillgänglig för medlemmar i SAS EuroBonus Guld samt resenärer bokade med SAS eller Widerøe i Business eller Economy Extra. På Landvetters inrikesterminal erbjuder vi redan SAS Self Service Fast Track Security och där välkomnas medlemmar i SAS EuroBonus Guld.

- Vi är glada över att erbjuda SAS Fast Track Security här på Landvetter. Vi vet att våra kunder uppskattar tidsbesparande tjänster, och genom att använda sig av SAS Fast Track så kan våra kunder spara väderfull tid när de reser, säger Mattias Hyllert, Stationschef Landvetter, SAS.

Med start imorgon, den 13 oktober, utökar även SAS sina direktflyg ut i Europa. Första direktflyget mellan Göteborg Landvetter och Malaga avgår kl 13:35 och flygs med en Boeing 737-700.
http://www.cisionwire.se/sas/r/sas-oppnar-fast-track-security-pa-goteborg-landvetter,c9316952

Bra dette! Så visst Osl også kunne komme til fornuften :headbang

Axel
12-10-2012, 09:39
Trevligt!! :)

Hickok
12-10-2012, 10:54
De er flink med dette i Sverige og Danmark, mens i Norge går vi for lut og kaldt vann. Er det noe planer om å innføre noe slikt i de nye terminalene i TRD, SVG, BGO? Alle disse har større SAS-trafikk enn GOT.

Dash
12-10-2012, 11:01
De er flink med dette i Sverige og Danmark, mens i Norge går vi for lut og kaldt vann. Er det noe planer om å innføre noe slikt i de nye terminalene i TRD, SVG, BGO? Alle disse har større SAS-trafikk enn GOT.

Det er vel Avinor som blokker her også, akkurat som på OSL :headbang :stir

L-1011
12-10-2012, 11:07
Jag har också läst att norska Avinor är negativ till mer fast track.
Avinor är ju norska staten? Varför är norska staten negativ till det? Märkligt att staten alltid ska veta vad som är bäst i Norge för medborgaren..Big Brother knows best I guess

Dash
12-10-2012, 11:11
Jag har också läst att norska Avinor är negativ till mer fast track.
Avinor är ju norska staten? Varför är norska staten negativ till det? Märkligt att staten alltid ska veta vad som är bäst i Norge för medborgaren..Big Brother knows best I guess

I Norge er vi alle like....Janteloven lenge leve!!!!!!

Hickok
12-10-2012, 11:12
Det er vel Avinor som blokker her også, akkurat som på OSL :headbang :stir

Ikke helt korrekt. Avinor sier det ikke er kapasitet til dette i dag på OSL, men nå bygges jo alle disse flyplassene om, slik at om SAS ønsker dette, så er det bare et kostnadspørsmål å få tilstrekkelig kapasitet.

Someone
12-10-2012, 11:15
Ikke helt korrekt. Avinor sier det ikke er kapasitet til dette i dag på OSL, men nå bygges jo alle disse flyplassene om, slik at om SAS ønsker dette, så er det bare et kostnadspørsmål å få tilstrekkelig kapasitet.

Jo, men først må de bygges om. OSL er fortsatt en byggeplass, og på BGO har man jo ikke engang begynt

Hickok
12-10-2012, 11:19
Jo, men først må de bygges om. OSL er fortsatt en byggeplass, og på BGO har man jo ikke engang begynt

Neida, stemmer det. Ingen fare for at det skjer noe med dette de nærmeste 4-5 år. Var jo mer interessert i om det kanskje ville bli gjort noe i forbindelse med utvidelsen.

Vede
12-10-2012, 14:39
SVG bygger jo ut sikkerhetskontrollen nå og skal vel være ferdig i desember, men har ikke hørrt noe om fasttrack. Latterlig om det ikke blir noe. KLM, LH, SAS og BA kunne hatt en felles fasttrack sluse.

Axel
12-10-2012, 15:17
SVG bygger jo ut sikkerhetskontrollen nå og skal vel være ferdig i desember, men har ikke hørrt noe om fasttrack. Latterlig om det ikke blir noe. KLM, LH, SAS og BA kunne hatt en felles fasttrack sluse.

Kan vara så, Landvetters säkerhetskontroll (utrikes) är också helt nybyggd

Skuggenheimer
13-10-2012, 07:11
Jeg reiser veldig ofte fra OSL og da med Biz klasse(gjerne med SAS) - jeg orker virkelig ikke late som jeg er important og går derav konsekvent aldri på fast track. Tar vanlig kø jeg. Kanskje stått 7min i kø på det meste. Hva er vitsen med å bygge ut dette - andre tiltak må iverksettes først.

Commuter
13-10-2012, 08:16
Jeg reiser veldig ofte fra OSL og da med Biz klasse(gjerne med SAS) - jeg orker virkelig ikke late som jeg er important og går derav konsekvent aldri på fast track. Tar vanlig kø jeg. Kanskje stått 7min i kø på det meste. Hva er vitsen med å bygge ut dette - andre tiltak må iverksettes først.

Den siste tiden har gjennomsnittlig kø vært ca 15 minutter, hvilket ofte er mer enn nok til at jeg mister flyet mitt. Som dagpendler vil jeg bruke minst mulig tid på flyplasser, og da ville en domestic fast track løse mye.

DYKWIA-faktoren har fint lite med saken å gjøre.

Axel
26-10-2012, 22:53
Fasttracken i inrikesterminalen på Landvetter: