johanfrc
08-10-2012, 19:39
For snart 2 år siden snakkede jeg sammen med et par venner om at tage nogle dage til London, og bo på et af hotellerne ved siden af Heathrow. Vi ville gerne se hvad der var af fly, og hvor mange vi kunne fotografere på de 2½ dag vi egentlig havde.
I marts måned bestilte vi så plads hos SAS. Allerede da, var vi fra at være tre nede på to personer, fordi den sidste ikke kunne få fri fra sit job.
De 2 som var tilbake fandt et hotel (Holiday Inn), som ligger 300 meter fra runway 27R med værelser med utsikt til rullebanen.
At vi så også gerne ville tage lidt bilder af flyene gjorde vel heller ikke noget.
Så here vi go. Jeg prøver at undgå de almindelige fly i LHR (British Airways A32X, B744, B763, B772 og B773, samt BMI A32X og EMB-135 og -145 og Aer Lingus A32X). Dertil kommer en masse fly fra USA, som efter nr. 4 eller 5 af samme type (læs B772 fra American Airlines) bliver lidt kjedeligt. Men undgås kunne de ikke, og de er også med.
Som mange måske ved, så bruger LHR en form for rotationssystem. Fra kl 6 til 15 benyttes den ene bane primært til landing og den anden bane bruges primært til takeoff. Fra kl 15 til midnat byttes rundt. Med 1 uges mellemrum skifter de så plads, så takeoff om morgenen hele den uge er på en ene bane, og ugen efter så er på den anden banen.
De dage jeg var der, belv 27L brugt som takeoff fra kl. 6-15, mens 27R var landing. Fra kl. 15 byttede de rundt.
Jeg undskylder for gadelamperne som kommer i vejen. Det var umuligt at undgå dem!
Flyveturen derover var ikke noget specielt. Mye almindelig SAS.
Jeg starter med et par bilder fra første aften, hvor nogle ret usædvanlige gæster var forbi. Begge var en first-timer for mig både type og selskap.
Nogle af jer har nok set bilderne andre steder, og jeg har også postet enkelte under "fly-kjedebrev"-topicet.
Bahrain Royal Flight B747SP:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6496.jpg
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6500.jpg
Biman Bangladesh Airlines A310-325 (endnu en gang undskyld for lamperne):
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6517.jpg
Herefter går vi til dag 2, hvor fotograferingen begyndte allerede inden morgenmaden (kl. 6:00):
BMI A320-200:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6526.jpg
Qantas A380-800, en first-timer for mig:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6563.jpg
Næste fly var kommet tidligt om morgenen, inden jeg overhovedet var vågen. Jeg vågnede godt nok kl. 5, da det første fly landede, men sov videre i ca. 1 time.
First-timer -United Airlines B747-400 Star Alliance livery:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6567.jpg
BMI A330-200:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6578.jpg
American B777-200:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6591.jpg
LOT B737-400:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6617.jpg
Air Canada B777-300ER:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6630.jpg
Virgin Atlantic A340-600:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6661.jpg
Aegean A320-200:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6714.jpg
Endnu en vanlig maskine, British Airways A320-200:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6722.jpg
Første gang jeg får denne her, KLM B737-800 retro:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6747.jpg
Det ene af de 2 personlige højdepunkter, som jeg havde i løbet af de 4 dage:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6759.jpg
Air Canada A330-300:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6765.jpg
Endnu en hval kom forbi. Emirates A380-800:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6793.jpg
British Airways B747-400:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6811.jpg
I marts måned bestilte vi så plads hos SAS. Allerede da, var vi fra at være tre nede på to personer, fordi den sidste ikke kunne få fri fra sit job.
De 2 som var tilbake fandt et hotel (Holiday Inn), som ligger 300 meter fra runway 27R med værelser med utsikt til rullebanen.
At vi så også gerne ville tage lidt bilder af flyene gjorde vel heller ikke noget.
Så here vi go. Jeg prøver at undgå de almindelige fly i LHR (British Airways A32X, B744, B763, B772 og B773, samt BMI A32X og EMB-135 og -145 og Aer Lingus A32X). Dertil kommer en masse fly fra USA, som efter nr. 4 eller 5 af samme type (læs B772 fra American Airlines) bliver lidt kjedeligt. Men undgås kunne de ikke, og de er også med.
Som mange måske ved, så bruger LHR en form for rotationssystem. Fra kl 6 til 15 benyttes den ene bane primært til landing og den anden bane bruges primært til takeoff. Fra kl 15 til midnat byttes rundt. Med 1 uges mellemrum skifter de så plads, så takeoff om morgenen hele den uge er på en ene bane, og ugen efter så er på den anden banen.
De dage jeg var der, belv 27L brugt som takeoff fra kl. 6-15, mens 27R var landing. Fra kl. 15 byttede de rundt.
Jeg undskylder for gadelamperne som kommer i vejen. Det var umuligt at undgå dem!
Flyveturen derover var ikke noget specielt. Mye almindelig SAS.
Jeg starter med et par bilder fra første aften, hvor nogle ret usædvanlige gæster var forbi. Begge var en first-timer for mig både type og selskap.
Nogle af jer har nok set bilderne andre steder, og jeg har også postet enkelte under "fly-kjedebrev"-topicet.
Bahrain Royal Flight B747SP:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6496.jpg
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6500.jpg
Biman Bangladesh Airlines A310-325 (endnu en gang undskyld for lamperne):
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6517.jpg
Herefter går vi til dag 2, hvor fotograferingen begyndte allerede inden morgenmaden (kl. 6:00):
BMI A320-200:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6526.jpg
Qantas A380-800, en first-timer for mig:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6563.jpg
Næste fly var kommet tidligt om morgenen, inden jeg overhovedet var vågen. Jeg vågnede godt nok kl. 5, da det første fly landede, men sov videre i ca. 1 time.
First-timer -United Airlines B747-400 Star Alliance livery:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6567.jpg
BMI A330-200:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6578.jpg
American B777-200:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6591.jpg
LOT B737-400:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6617.jpg
Air Canada B777-300ER:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6630.jpg
Virgin Atlantic A340-600:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6661.jpg
Aegean A320-200:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6714.jpg
Endnu en vanlig maskine, British Airways A320-200:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6722.jpg
Første gang jeg får denne her, KLM B737-800 retro:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6747.jpg
Det ene af de 2 personlige højdepunkter, som jeg havde i løbet af de 4 dage:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6759.jpg
Air Canada A330-300:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6765.jpg
Endnu en hval kom forbi. Emirates A380-800:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6793.jpg
British Airways B747-400:
http://cphspotters.dk/userpics/albums/userpics/10120/IMG_6811.jpg