PDA

View Full Version : Sas på Kastrup.


Kjetil.L
08-10-2012, 07:53
Hvorfor flyttet Sas intraskandinavisk fra C bussgate til terminal 1? Noen som vet? Det er ulidelig langt å gå når man ankommer på c-piren, skal gjennom security og passkontroll for så å starte på en ørkesløs vandring til terminal 1 for å finne flyet hjem til Svg. Like greit nesten at de legger ned cph-bkk.

pingo
08-10-2012, 08:44
Terminal 1 bliver jo for det meste kun brugt til danske indenrigsafgange ,men jeg har oplevet enkelte gange at de bytter rundt på terminalerne afhængigt af, hvor flyet er ankommet fra. Omvendt har jeg også set Norwegian afgange til Ålborg afgå fra terminal 2.

Someone
08-10-2012, 08:49
Normalt går disse fra B, C eller D, men har da opplevd endel ganger at man må langt ut på A. Men det betyr ikke at avgangene er "flyttet" ut dit av den grunn

sk931
08-10-2012, 09:08
Som udgangspunkt forsøger SAS at samle Skandinaviens trafikken på B..
UK trafik på D og indenrigs på A..
men har da også oplevet skandinaviens og nordeuropa trafik fra gates A25 til A33.
Men udgangspunktet er et samlet skandinaviens afgange fra B.
Hilsen Ole

wf145
08-10-2012, 09:58
Hvorfor flyttet Sas intraskandinavisk fra C bussgate til terminal 1? Noen som vet? Det er ulidelig langt å gå når man ankommer på c-piren, skal gjennom security og passkontroll for så å starte på en ørkesløs vandring til terminal 1 for å finne flyet hjem til Svg. Like greit nesten at de legger ned cph-bkk.

Ja. Regnar nok med at dette var avgjerande... Sukk...

FlyHi
08-10-2012, 10:42
Hvorfor flyttet Sas intraskandinavisk fra C bussgate til terminal 1? Noen som vet? Det er ulidelig langt å gå når man ankommer på c-piren, skal gjennom security og passkontroll for så å starte på en ørkesløs vandring til terminal 1 for å finne flyet hjem til Svg. Like greit nesten at de legger ned cph-bkk.

Jeg er sikker på at de har flytte afgangen til Terminal A fordi de har lagt CPH-BKK ned i sommerhalvåret - eller måske er det ren chikane mod nordmænd ;) . Det giver jo god mening og er jo yderst relevant ift hvor afgangen til SVG går fra :headbang

Som andre skriver, så er det sjældent at T1 bruges til andet end indenrigs, men en sjælden gang, så vurderer man vel at, hvis flyet f.eks. er ankommet til T1 fra AAL og/eller hvis der er mangel på gates andre steder, at det er den bedste helhedsløsning. Naturligvis er det lidt vej at gå, men der er vel ikke meget længere end på så mange andre lufthavne, hvis man er uheldig.

Som nævnt er det heldigvis ikke noget der sker så ofte. I langt de fleste tilfælde er et flyskifte med SAS på CPH meget smidigt med minimal gåafstand.

JELSC
08-10-2012, 11:32
Mener det ville være mere effektivt at betragte CPH som een stor terminal - med central incheckområde/"security" og bagageudlevering - i den nuværende terminal 2/3 og dermed lukke for indcheck i terminal 1 (indenrigs).

Det ville smidiggøre connections - også fra indenrigsfly. Så kunne "fjernparkeringspladserne" i terminal 1 bruges til charterfly eller andre point-to-point fly.

sk931
08-10-2012, 11:42
Du kan ikke checke in til internationale flight i T1..desværre, for det kunne bla. måske være med til at formindske kødannelse i T3...
Skulle mene at det f.ex kun med håndbagage ville være en lettelse..men desværre er det ikke en mulighed som forholdene er nu
Hilsen Ole