PDA

View Full Version : LN-RPE....


G-COLE
01-03-2006, 01:16
Når fikk SE-DOT den nyeregistreringen LN-RPE ?
Går ut fra at det er denne maskinen ivertfall ? Cn.28306, SE-DOT Boeing 737-683 ex: EC-ING

LN-KGL
01-03-2006, 03:10
Og G-COLE, LN-RPE er ikke noe nytt nummer for denne maskinen siden den startet med det. Den ble omregistrert til OY-KKY etter sale-lease back ble gjennomført og etter returen fra Air Europa den 2. april 2004 ble den SE-DOT. LN-RPE vil bli overført til CNO AOC 9. april som siste 737NG og tiende -683.

G-COLE
01-03-2006, 16:23
Takker !
Fikk den for et par dager siden. -"Men de gamle grå" begynnte å lure nå når den hadde fått tilbake sin opprinnelige registrering.... :devot: :hi2

-Blir det litt tid til overs ,- kommer det sikkert "endel" bilder snart.....

sail4fun
01-03-2006, 17:46
Originally posted by LN-KGL


Og G-COLE, LN-RPE er ikke noe nytt nummer for denne maskinen siden den startet med det. Den ble omregistrert til OY-KKY etter sale-lease back ble gjennomført og etter returen fra Air Europa den 2. april 2004 ble den SE-DOT. LN-RPE vil bli overført til CNO AOC 9. april som siste 737NG og tiende -683.

Lister viser at
LN-RPE overføres 11.4
og som siste maskin er det nå
LN-RRY som overføres 25.4


forøvrig kun 8 maskiner igjen før man er ferdig


Men langt igjen til 67 maskiner :up:

Fellowship
01-03-2006, 20:51
Originally posted by P.A. VIKING
Originally posted by LN-KGL
Og G-COLE, LN-RPE er ikke noe nytt nummer for denne maskinen siden den startet med det. Den ble omregistrert til OY-KKY etter sale-lease back ble gjennomført og etter returen fra Air Europa den 2. april 2004 ble den SE-DOT. LN-RPE vil bli overført til CNO AOC 9. april som siste 737NG og tiende -683.

Lister viser at
LN-RPE overføres 11.4
og som siste maskin er det nå
LN-RRY som overføres 25.4


forøvrig kun 8 maskiner igjen før man er ferdig


Men langt igjen til 67 maskiner :up:
Kan du forklare dette med 67 fly ?
Mulig jeg ikke er oppdatert, eller er litt treig nå på kvelden, men SAS Braathens står vel bokført med 51 fly nå, 26 ex BU og 25 ex SK.

Så det jeg da ikke skal mase om: LN-RRY blir siste fly på nytt AOC, men er altså en av de svært få som alt har fløyet med full SAS Braathens merking i et år nå. Dette er merkelig, sett i lys av hvor viktig det skulle være å markedsføre selskapet som SAS Braathens.

LN-KGL
01-03-2006, 22:23
Ole Johan, du glemte de seks, årsak fem, Fokker 50 - så da blir tallet 57 - eller 56 hvis RND blir boksemat.
Og det er ikke merkene på flyet som sier om den er overført til CNO - det er det lille norske flagget på hjulbrønndøren foran som angir om den flyr som Scanor.

Edit: Siste opplysninger kommet inn er at SAS Braathens får en ekstra -683 6. april - LN-RCU overføres fra SAS Sverige. Da blir det 52 737er + Fokkerne.

Fellowship
02-03-2006, 01:57
Orsak, jeg glemte Fokkerne, ja.
Det med det lille flagget og CNO det har jeg fått med meg. Poenget mitt var mer det rare opplegget med at LN-RRY var en av de aller første som fikk SAS-Braathens dekaler (noe de tydeligvis har sluttet med, eller utsatt.... ? ), mens den altså i virkeligheten er en av de siste som blir overført.

Her er det i hvert fall noen jeg ikke vet grunnen til, eller ikke forstår poenget med. Men jeg holder altså fortsatt til på utsiden av gjerdet :)

Kommer RCU inn som en utvidelse av flåten, eller som en slags erstatning for RND, tro?