PDA

View Full Version : Gjennomgående reise dyrere

LN-VLE
26-09-2012, 18:25
Skulle reise Bodø - Billund.

Gjennomgående billett dobbelt så dyr som to separate billetter.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10046373

Vidar

LN-MOW
26-09-2012, 19:00
Vel - en gjennomgående bestilling DY-SK er jo ikke mulig .. og hvis de billigste billettene er solgt på SAS-maskinen, blir det slik.

Forøvrig er det slik i alle markeder .. noen ganger lønner det seg å kjøpe separate billetter. Imidlertid mister man garantien om å få hjelp ved forsinkelser ...

LN-VLE
26-09-2012, 19:10
Vel - en gjennomgående bestilling DY-SK er jo ikke mulig

Det står at det dyreste alternativet var en gjennomgående billett fra Bodø til Billund med SAS. Det bekreftes nok også at det var en gjennomgående med samme selskap siden han fikk en pris på bestillingen. Det ville han nok ikke fått dersom det ikke var mulig å booke gjennomgående.

Vidar

Dag Viking
26-09-2012, 19:14
Ikke noe nytt. OSL-DPS er dyrere enn to separate billetter OSL-SIN og SIN-DPS med Qatar.

LN-MOW
26-09-2012, 19:15
Nei, se hva han sier. Hadde han fått lavere pris på enkeltstrekningene med SAS, ville ikke dette vært alternativet ...

- Kommer du til å bestille billett til Billund da?

- Tja, jeg vurderer å reise med et Norwegian-fly som går et kvarter før SAS-flyet fra Bodø. Da vil jeg ha 50 miutter på meg til avgangen med SAS til Billund, og dersom jeg har håndbagasje burde det kunne gå, sier Edvinsen.

LN-VLE
26-09-2012, 19:36
Nei, se hva han sier. Hadde han fått lavere pris på enkeltstrekningene med SAS, ville ikke dette vært alternativet ...

(VG Nett) Da Stian Edvinsen ville kjøpe en gjennomgående SAS-reise fra Bodø til Billund ble prisen 3127 kroner. Men dersom han delte opp reisen i to halverte prisen seg.

Det står da vitterlig at han ville kjøpe en gjennomgående SAS-reise fra Bodø til Billund og at prisen ble 3127,-.

Lengere ned i artikkelen sier infosjef Johansen i SAS at det kan bli trangt om tid for å rekke denne forbindelsen når han stykker opp reisen i to separate bestillinger, med kun 35 minutter. Passasjeren vurderer derfor en Norwegian maskin som går 15 min tidligere fra Bodø så øker han denne til 50 minutter.

Åhhh, enkeltes leseferdigheter altså ;)

Vidar

sail4fun
26-09-2012, 19:50
Ser vi han igjen i Aftenposten når han ikke rakk maskinen OSL-BLL ?, følg med !

jameson82
03-10-2012, 16:50
Gjennomgående BOO-BLL blir billigere http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10046617

LN-AØR
03-10-2012, 17:30
Gjesp.... Har aldri skjønt hvem som stiller opp i media i sånne saker. Er heldigvis avtalefrihet her i landet, så man kan fint velge å ikke dra, eller velge et annet selskap, dersom man synes prisen er for høy.

Som MOW har nevnt, og som vedkommende i artikkelen sikkert ikke er klar over, mister man rettighetene man har ved f.eks forsinkelse (og ikkre rekker neste fly) dersom man bestiller separate billetter.

AirbusTrond
03-10-2012, 18:42
Jo, men her var jo differansen merkelig stor. Synes ikke det er noe rart at man reagerer på det...

SAS har nå endret sine systemer og kunden(e) er mer fornøyd. Han var nok klar over forskjellen, for det står jo at han ville ha en gjennomgående reise.

Enig i at det er mange tullinger i avisene - men jammen er det mange tullinger som leser dem også. :D