PDA

View Full Version : Grumman Widgeon-farger i Norge

jutulen
24-09-2012, 19:40
Hei
Jeg tegner profil av Widgeon (LN-HAL og LN-HAW) fra henholdsvis Mørefly og Lufttransport. Desverre har jeg bare svart/hvittfotografier å støtte meg på. Dermed vet jeg ikke hvilke farger Møreflylogoen var malt i på LN-HAL (som ellers var malt hvit og rød), og jeg aner ikke fargene på Lufttransport sin maskin.

Er det noen som kan hjelpe meg?
http://i26.photobucket.com/albums/c129/jutulen/profiles/grumman_widgeon_w_zpsb7f810ed.jpg
Siden profilen er uferdig har jeg lagt på et vannmerke :)
hilsen Kim B

LN-BFT
29-09-2012, 21:06
Vet jo ikke hvilket materiale du har, men noen kommentarer:
LN-HAL på bilde i VI FLYR November 1963 er slik som du har laget,men med hvit registrering på halen,over stab/høyderor.Har farge på overside stab. og vinger ( også overside av skrog mellom vinger og hale)
Et antaglig senere bilde:Farge som tidligere på nese og stripe bakover,men ingen farge ellers på skrogside ( kanskje selve underside/buk).På motorene farge kun på frontcowling;ikke stripe bakover.Reg. på halefinne." A/S MØREFLY" på nesa.
Logo du spør etter:Hvis den er av type fjærkledde vinger med stor M øverst og skrå propell,så er den gjengitt ensfarget mørk blå i VI FLYR sommer 1966.

LN-HAW: Lufttransport ble drevet av brødrene Odd og Helge Halseth; sistnevnte tror jeg lever, antaglig i Oslo/Bærum-distriktet.

Sveinmk
09-03-2016, 11:41
Legger ved ett bilde av LN-HAL slik det er i dag..

Sveinmk
09-03-2016, 11:45
LN-HAW. Bildet er fra Sunnmørsposten