View Full Version : Dobbel midtgangbredde under boarding.
Slik skal boardingen utføres raskere :
Fra VG:
Midtgangen i flyet gjøres så bred som mulig mens passasjerene går om bord, finner sine plasser og legger fra seg håndbagasjen. Når alle er på plass, skyves setet nærmest midtgangen på plass og flyet kan ta av.
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10046140
Øhh .. OK .. men hvor gjør paxen som skal sitte på disse setene av seg i mellomtiden? Likedan de som skal sitte i midten, hvor midtgangssetet ligger oppå .. ?
Øhh .. OK .. men hvor gjør paxen som skal sitte på disse setene av seg i mellomtiden? Likedan de som skal sitte i midten, hvor midtgangssetet ligger oppå .. ?
Alle marsjerer ombord i sluttet orden. Ingen setter seg før sersjanten øøøh.. purser sier "Setzen Sie!"
Perfekt for Luftwaffe... eller var det Lufthansa..? :colgate:
Tenkte akkurat det samme som deg MOW. Ser ikke helt at dette skal fungere veldig bra med mindre de begynner å boarde vindu og midt seter før alt annet, noe de nok ikke kommer til å gjøre.
Øhh .. OK .. men hvor gjør paxen som skal sitte på disse setene av seg i mellomtiden? Likedan de som skal sitte i midten, hvor midtgangssetet ligger oppå .. ?
Et menneske tar mindre plass når det står enn når det sitter, slik at de to som skal sitte på B-C og D-E kan stå der sete C og D skulle være, mens resten av paxa som skal bakover kan gå forbi.....
Tenker jeg :-)
Tenker jeg :-)
Ja, det er nok meningen .. men fungerer slikt i praksis ... ? :skeptisk:
Ja, det er nok meningen .. men fungerer slikt i praksis ... ? :skeptisk:
Tja, det kan vel være verd et forsøk... ?
Bredden på midtgangen er jo egentlig "problemet" ved boarding da, så tanken er jo god.
Tommy777
24-09-2012, 21:38
Hoeres ut som ett konsept laget av en kar nede i Toulouse som vil ha 100000000000000 lasteromsdoerer paa en 318 saa man kan faa inn krabber raskt ;)
Superhai
24-09-2012, 22:32
De setene blir sikkert ikke harde i det hele tatt, og med få mekaniske deler, så blir det sikkert ikke dyrere å vedlikeholde heller. Og passasjerene kommer garantert til å forstå konseptet fullt ut.
Jeg lurer også på hvordan de kan spare drivstoff?
De setene blir sikkert ikke harde i det hele tatt, og med få mekaniske deler, så blir det sikkert ikke dyrere å vedlikeholde heller. Og passasjerene kommer garantert til å forstå konseptet fullt ut.
Jeg lurer også på hvordan de kan spare drivstoff?
Jeg lurer også på hvor mange som lurer på om dette var sarkastisk eller ikke .... :lol:
Jeg lurer også på hvor mange som lurer på om dette var sarkastisk eller ikke .... :lol:
Og hvor mange lurer på om dette også er sarkasme eller bare ironi :D
Jeg lurer også på hvordan de kan spare drivstoff?
Åjadå! Frå artikkelen: "I tillegg mener han at setene vil spare drivstoff og penger fordi flyet vil bruke kortere tid på bakken." :D
Superhai
25-09-2012, 09:01
Åjadå! Frå artikkelen: "I tillegg mener han at setene vil spare drivstoff og penger fordi flyet vil bruke kortere tid på bakken." :D
Selvfølgelig :) Flyet bruker jo bare drivstoff når den er på bakken. :colgate:
Twin Otter
25-09-2012, 09:51
I fremtiden blir vi pre-boardet inn i moduler med seter osv som etterpå blir lastet inn i flyet.
Akkurat dette er ganske vanlig på seter i turbusser og ekspressbusser, dog ikke så vanlig i Norge. Seter som har 2 spaker, en for fremover og bakover og en der setet mot midtgangen kan trekkes 5-8cm mot midtgangen. Dette gjør det litt mer komfortabelt å sitte i setene under lengre turer, men øker vekten per 2 seter med 1-2kg. På et fly kunne de laget midsetet og det mot midtgangen litt smaler og kompensert dette med at det kunne trekkes ut. Når dette brukes i en buss så blir den 10-15cm smalere i midtgangen og da er det litt trangt å bevege seg gjennom.