PDA

View Full Version : Nice thouch and go`s with Harvard T6


norshuttle
27-02-2006, 10:38
Siden jeg flyr en selv så vet man jo at den kan være litt tricky, men disse gutta kjenner den visstnok godt?? Antar at det evt vil bli noe reduksjon i forsikring ved noseover....

http://www.vansairforce.com/community/showthread.php?t=5940&page=1&pp=10


:naughty:

LN-SSL
27-02-2006, 11:27
Ja, jeg vet ærlig talt ikke om jeg skal være imponert, eller synes at dette er idioti...
Tror jeg heller mest mot det siste, for selv om det finnes "haugvis" med den der typen fly, er det vel ikke slik flyentusiaster ønsker å se dem brukt?

De gutta der kan være så flinke å fly de bare vil, men å drive på med slike stunt med minimale marginer kan bare være med på å dra flyshow-flyging lenger ned i gjørma enn det er. (Det er allerede fullt av folk der ute som ønsker flere restriksjoner på flyshow-flyging).

Så vidt meg bekjent er luftfartsmyndighetene, iallefall i Europa, ute etter gode sikkerhetsmarginer ved flyging på flyshow....., derfor er slik flyging noe i nærheten av idioti i mine øyne.

Hilsen "Gledesdreper'n" (Forutsatt at bildene er ekte da...)

FBU 4EVER
27-02-2006, 11:43
A-A-Atsjoooo! Oh sh**!:skep

LN-SEK
27-02-2006, 12:08
Det står faktisk at det ikke er så farlig. Vannet er så "hardt" i den hastigheten at det om trent som å sette hjula nedpå fast underlag. De sa også at hvis du setter nedpå litt brått så vil du sprette opp igjen :wow:

norshuttle
27-02-2006, 12:33
Sm du ser er det en liten pekefinger nederst på topicen min så jeg er nok ikke helt imponert jeg heller selv om det kan være moro å se på bildene.

Og når det gjelder begrensninger av flyshow er vel det greit? Tilsynet er ikke spesielt vanskelige i norge, men er nå i kommunikasjon med miljøet for å finne gode alternativer til skoling/utstedelser av slike bevis.

LN-SSL
27-02-2006, 13:10
Neida..., klart det der ikke er farlig. Just a walk in the park!
Tenker litt på diskusjoner som har gått i en tid i England, hvor det til tider diskuteres heftig ang. bruken av gamle fly o.l.
Mine snevre tanker går bare i retning av at; hvis noen vil begrense flyging med gamle fly, og dermed grave en grav for virksomheten...., trenger vel ikke de som flyr disse flyene og være med å holde spaden....

Ønsker bare at vi i lang, lang tid fremover skal kunne se slike fugler i fri flukt, gjerne fløyet med en forsvarlig hånd til "normale" forsikringspremier....

Det er vel dyrt nok det man driver med, uten at slike flygere skal fly på en knivsegg..., uansett hvor flinke de er og ikke minst hvor hardt vannet måtte være....

Falcon
27-02-2006, 15:05
Jeg får ikke opp bildene, men tror jeg skjønner hva det dreier seg om... Dette er vel neppe et av bildene det er referert til, siden dette er franske leiesoldater i Afrika:

http://skyraider.org/skyassn/otherpics/borne/fun8.jpg

(Fra Skyraider.org)

Extra 230
27-02-2006, 15:18
Jeg flyr også Harvard, men synes jeg har nok med å håndtere den på hardt underlag!!

Jeg kjente en av de som fløy i det Sydafrikanske teamet på bildet (kjente - han omkom desverre i en urelatert non-aerobatic ulykke i fjor) og jeg har fløyet med dem. De er meget gode, men jeg synes vel dette er å strekke strikken litt vel langt. Over-confidence har tatt livet av mange erfarne piloter.

- Thore

CK
28-02-2006, 07:56
herligt-herligt, men farlight-farligt som Björn Skifs ville sagt

LN-MEH
28-02-2006, 10:47
Originally posted by CK


farlight

Er det fjernlys på "norsk"?