PDA

View Full Version : Tips til tur i desember, ca 23-30. Ser på hong kong foreløpig


mann78
23-09-2012, 14:55
Hei,

Kikker på tur slutten av desember, da jeg ikke er så fan av julen blir det ca 23-30 desember.

Noen erfaring med hong kong på denne tiden? Skal vel være grei temp der da, 10-15grader. Hvilken del av hong kong bør man bo? Gjerne navngitte hotell. Liker det sentralt til ting, men kan være litt avsides om man kommer raskt til sentrale steder med kollektivt. Såklart lest her inne også.


Tips til andre steder utenfor europa? Uten fokus på julefeiring. Helst ikke for varmt...:) Cape town kan kanskje være noe(?)

Chriscross
23-09-2012, 17:20
Var der i julen selv for noen år siden, og det var varmt nok til å ligge ved bassenget om kvelden.

Tror det finnes en egen tråd om hoteller i byen om du søker. Gir du tips om budsjett pr natt får du bedre tips. Selv bodd på Langham og Sheraton og likte begge. Executive/tower på Sheraton mener jeg gir bra valuta for pengene. Lounge med utsikt over bukten og meget bra frokost i topprestauranten. Er du tre eller seks netter bør du prøve rabattkodene z3h eller z6h for 33% rabatt.

mann78
23-09-2012, 17:23
Hei,

Ser for meg 6 netter, til ca 10 000kr. Blir vel 1600kr natta.

Ellers ser jeg turkish airlines har et bra premium economy tilbud til litt over 8000kr t/r. Som har fått god kritikk.

Så budsjettet er inntil ca 20 000kr.

nesjon
23-09-2012, 19:56
Hei,
Tips til andre steder utenfor europa? Uten fokus på julefeiring. Helst ikke for varmt...:) Cape town kan kanskje være noe(?)

Ville i alle fall kikka på business-tilbudet som LH har gående nå om dagen, det gjelder for akkurat de datoene du snakker om.

UA direkte til New York til 11500,- er ikke så dumt, gir god poengopptjening også.