Flyprat >
Småprat > Om DY-IC-crew, 5th freedom, SAS SIN-BKK og annet (splittet)
View Full Version : Om DY-IC-crew, 5th freedom, SAS SIN-BKK og annet (splittet)
Er det sannsynlig at Norwegian vil gjøre noe lignende neste år?
-----
mod note:
(Splittet fra: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=109031 )
jameson82
20-09-2012, 16:56
Er det sannsynlig at Norwegian vil gjøre noe lignende neste år?
Med Thailandsk crew mellom OSL og CPH?
Er det sannsynlig at Norwegian vil gjøre noe lignende neste år?
Dette er rimelig standard ved innføring av ny flytype, og DY har allerede nevnt at den vil bli satt inn mellom hovedknutepunktene (OSL og ARN) for å trene opp crewet. Om den vil dukke opp andre steder, gjenstår å se ...
sail4fun
20-09-2012, 17:18
Dette er rimelig standard ved innføring av ny flytype, og DY har allerede nevnt at den vil bli satt inn mellom hovedknutepunktene (OSL og ARN) for å trene opp crewet. Om den vil dukke opp andre steder, gjenstår å se ...
.. med Thai Cabin ....
Dette er rimelig standard ved innføring av ny flytype, og DY har allerede nevnt at den vil bli satt inn mellom hovedknutepunktene (OSL og ARN) for å trene opp crewet. Om den vil dukke opp andre steder, gjenstår å se ...
Kan de gjøre det hvis selskapet har thailandsk AOC og besetninger? Eks så hadde jo ikke SAS tillatelse til å ta med pax fra Bangkok til Singapore når de fløy den som en forlengelse av CPH-BKK...
.. med Thai Cabin ....
De kommer helt sikkert til å sjekke ut mainline crew også på 787. Den skal jo også operere til Kanariholmene.
Chriscross
20-09-2012, 22:09
Kan de gjøre det hvis selskapet har thailandsk AOC og besetninger? Eks så hadde jo ikke SAS tillatelse til å ta med pax fra Bangkok til Singapore når de fløy den som en forlengelse av CPH-BKK...
Ot, men mener sk solgte timelige businessbilletter her? Samme gjorde vel LX, så lov må de da ha hatt?
Hadde vært gøy å testet LO fra f.eks lhr, det er vel det lengste strekket?
Ot, men mener sk solgte timelige businessbilletter her? Samme gjorde vel LX, så lov må de da ha hatt?
Hadde vært gøy å testet LO fra f.eks lhr, det er vel det lengste strekket?
Litt OT ja, men jeg hørte at SAS ikke hadde trafikkrettigheter til lokal trafikk, og at det var en av grunnene til at den ble lagt ned. Men sikkert noen som vet mer enn meg om akkurat det...
Spiller det noen rolle for oss som bor i Norge? LOT flyr jo ikke hit lenger, dessverre :(
Men de må gjerne komme tilbake på OSL-WAW, med eller uten dreamliner ;)
Norge=OSL? For oss i BGO, og mange andre her i landet er det det samme om den kommer til CPH eller OSL...
Superhai
21-09-2012, 00:41
Litt OT ja, men jeg hørte at SAS ikke hadde trafikkrettigheter til lokal trafikk
Man skal ikke tro alt man hører. :)
For å fortsette OTen: BKK-SIN solgte man jo billetter på under 5th freedom?
Ja, SAS hadde fulle rettigheter BKK-SIN.
Ja, SAS hadde fulle rettigheter BKK-SIN.
Under 5th freedom...? Gjelder det overalt; for å bevege oss litt nærmere topic; Kan LOT B787 fly OSL-EWR med fulle rettigheter...?
Etter Open Skies-avtalen EU-USA kan de vel de hvis de ønsker. Slike flighter er imidlertid vanskelige å selge. AF prøvde optimistisk London-Los Angeles med katastrofalt dårlig resultat da avtalen ble iverksatt.
Hvordan SAS i sin tid fikk rettighetene BKK-SIN vet jeg ikke, men det er mange europeiske selskaper med rettigheter på strekningen.
Hittils hadde LOT sine 767 ofte gjort emergency landinger i Norden pa grunn av mekanisk feil eler beruset pax pa vei til/fra USA eller Kanada ;P Altsa... ;)
Jeg forstar ikke hvorfor de har valgt akkuratt disse 8 byene...
Hittils hadde LOT sine 767 ofte gjort emergency landinger i Norden pa grunn av mekanisk feil eler beruset pax pa vei til/fra USA eller Kanada ;P Altsa... ;)
Jeg forstar ikke hvorfor de har valgt akkuratt disse 8 byene...
Og 767 Östersund-Phuket (charter)
sail4fun
21-09-2012, 19:38
De kommer helt sikkert til å sjekke ut mainline crew også på 787. Den skal jo også operere til Kanariholmene.
Mainline kan jo være så mangt her ... , f.eks AGP crew med vinterbase LPA...