CFN_001
19-09-2012, 11:35
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10045951
Både Boeing og Airbus er sikre på at gigantfly er løsningen på fremtidens trafikkproblemer både i luften og på bakken på flyplassene - men i år har ordreinngangen vært tilnærmet på stedet hvil.
VG Nett følger
Boeing kan melde om fem ordrer på den splitter nye jumboen av typen 747-8, og Airbus har bare fire ordrer på toetasjeren A380 i 2012. Airbus regnet med å selge 30 A380 i år.
------
Det ligger nok mye i det som sies at mange selskaper går heller for litt mindre fly med to motorer, som også gir dem større fleksibilitet. Så er det vel også store kostnad forskjeller på å vedlikeholde en A380 kontra en A330?
Både Boeing og Airbus er sikre på at gigantfly er løsningen på fremtidens trafikkproblemer både i luften og på bakken på flyplassene - men i år har ordreinngangen vært tilnærmet på stedet hvil.
VG Nett følger
Boeing kan melde om fem ordrer på den splitter nye jumboen av typen 747-8, og Airbus har bare fire ordrer på toetasjeren A380 i 2012. Airbus regnet med å selge 30 A380 i år.
------
Det ligger nok mye i det som sies at mange selskaper går heller for litt mindre fly med to motorer, som også gir dem større fleksibilitet. Så er det vel også store kostnad forskjeller på å vedlikeholde en A380 kontra en A330?